škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 TSI 90 Hp vs 110 hp

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Bu iki araç arasında ;
1-İki araç arasında sadece yazılım farkı mı var yoksa
2-vites oranlarından, turbo hatta egzos sistemine kadar parça farkı var mı

Bu soruyu belkide çok geç soruyorum hatta aracı alırken 105 liklere göre bile değer kaybedeceğinin bilincinde aldım fakat şuan aracı 110 hp yapmak istiyorum
Birde chip-box daha pahalı olmasına rağmen neden önerilmiyor. Eğer doğru cevap 1 nolu sorum ise sağlam bir map yaptırmayı düşünüyorum.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
1) araclar arasinda bi kere ust kapak farki var. birisi 8v oteki 16v turbosunu enjektorunu bilmiyorum ama ust kapak farki ciddi fark.

3) pahali olan her sey iyi demek degildir ;)


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;545197
1) araclar arasinda bi kere ust kapak farki var. birisi 8v oteki 16v turbosunu enjektorunu bilmiyorum ama ust kapak farki ciddi fark.

3) pahali olan her sey iyi demek degildir ;)


Motorda fark olabileceğini hiç düşünmemiştim. Neyse beni idare ediyor ama satş politikası olarak adamlar 1.0 dan 130 beygir üretirken. Bunların 105 i 90 a düşürmesi ve diğerini 110 yapıp fark koyması anlamsız geliyor. Araç zaten turbolu bari performans versin bugün yokuşta dip gaz verip tepki alamamam ve arkama yapışan aracın şahin olması canımı sıktı.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;545197
1) araclar arasinda bi kere ust kapak farki var. birisi 8v oteki 16v turbosunu enjektorunu bilmiyorum ama ust kapak farki ciddi fark...
105' liklerde triger zincir iken yenilerinde kayış yapmışlar.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;545249
105' liklerde triger zincir iken yenilerinde kayış yapmışlar.:wnk:


Gibi gibi gibi kurcalansa neler cikar :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;545250
Gibi gibi gibi kurcalansa neler cikar :)
Dişli oranlarında da 1. vites ve son dişli olarak ufak farklar mevcut:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32958
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı yeren

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
yeni kasa fabia da 1.2 tsi dsg 110 beygirken rapidde 90 beygir olması, 110 beygir isteyenlerin manuel almak zorunda olması gerçek can sıkıcı. Rapidi de yap 110 beygir + dsg kimse polemiğe girmesin :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;545254
Dişli oranlarında da 1. vites ve son dişli olarak ufak farklar mevcut:
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32958


Simdi de 1.2 tsi master mi olmaya karar verdin abi :)

1.3 skoda motorundan sonra kendine sectigin yeni uzmanlik alani bu mu? :D


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;545393
Simdi de 1.2 tsi master mi olmaya karar verdin abi :)

1.3 skoda motorundan sonra kendine sectigin yeni uzmanlik alani bu mu? :D
Ben sayfalar dolusu münazara ettikten sonra ciddi ciddi 1.0MPI motoru merak ediyorum. Hacim küçük, atmosferik ama azamî torkunu belirli devirler arasında sabit olarak verebiliyor. Bugün bir çok turbo desteklinin hâlâ yapamadığı bir şey bu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;545403
Ben sayfalar dolusu münazara ettikten sonra ciddi ciddi 1.0MPI motoru merak ediyorum. Hacim küçük, atmosferik ama azamî torkunu belirli devirler arasında sabit olarak verebiliyor. Bugün bir çok turbo desteklinin hâlâ yapamadığı bir şey bu.


Abi beni karistirma ben jetski ciyim artik :)


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;545403
Ben sayfalar dolusu münazara ettikten sonra ciddi ciddi 1.0MPI motoru merak ediyorum. Hacim küçük, atmosferik ama azamî torkunu belirli devirler arasında sabit olarak verebiliyor. Bugün bir çok turbo desteklinin hâlâ yapamadığı bir şey bu.


90 küsür torktan korkup almamıştım. 37500 e denk geliyordu. 10 bin fazla verip rapid aldım ama 1.2 tsi çok güçlü değil sadece seni yarı yolda bırakmıyor ve alt devir avantajı var. Yokuşta bayılmaz hepsi bu 110 luk ta pahalı idi.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;545410
Abi beni karistirma ben jetski ciyim artik :)
Jetskilere turbo takacağız daha.:tmr::srk:
Alıntı yapılan: 09fabia;545411
90 küsür torktan korkup almamıştım. 37500 e denk geliyordu. 10 bin fazla verip rapid aldım ama 1.2 tsi çok güçlü değil sadece seni yarı yolda bırakmıyor ve alt devir avantajı var. Yokuşta bayılmaz hepsi bu 110 luk ta pahalı idi.
1.2TSI' ın 90HP olanlarının torku 160Nm. 105HP olanların 175Nm. 15Nm ciddi fark ettiriyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Ahmet Uçar

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar başlıktaki soruya cevap verecek olan var mı,
Yani yeni Rapid ve Spaceback'teki Euro6 1.2 TSI DSG (90hp) ve Manuel (110hp) motorlar arasında ne fark var? Eski nesil 105HP motor konu dışı..

Benim bildiğim ikisi de 16Valf, ikisi de eksantrik kayışlı. Donanım olarak bir fark yoksa sadece yazılım ile 110hp'ye yükseltmek mümkün mü?


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ahmet Uçar;545530
Arkadaşlar başlıktaki soruya cevap verecek olan var mı,
Yani yeni Rapid ve Spaceback'teki Euro6 1.2 TSI DSG (90hp) ve Manuel (110hp) motorlar arasında ne fark var? Eski nesil 105HP motor konu dışı..
 
Benim bildiğim ikisi de 16Valf, ikisi de eksantrik kayışlı. Donanım olarak bir fark yoksa sadece yazılım ile 110hp'ye yükseltmek mümkün mü?
90 hp'lik motor yazılımla rahatlıkla 110 hp olur.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;545533
90 hp'lik motor yazılımla rahatlıkla 110 hp olur.


Aradaki motor parçaları, turbo vs hiç mi fark yok evet yazılımla belki 120 bile olur ama bunu güvenlik sınırları içinde yapmak isterim. Yani fabrikasyon 110 luk gibi olabilir mi? Turbo dan egzos sistemine kadar zarar vermeden.