O mevzunun arkasında ciddi bir matematik var, frenin uyguladığı basınç yetmeyebileceğini anladığı zamanda da destek oluyor ve frenleme yapıyor.
Bir önceki nesilde de hatırlarsanız hidrolik ek fren desteği söz konusuydu. Eski sistemin elindeki tek data sürücünün aniden gazdan ayağını bırakıyor olmasıydı. Bu anlık süre içinde sistem mantık olarak sürücünün ani fren için frene yükleneceğini varsayarak daha siz pedala basmaya başlamadan disklerin yaklaşmasını ve tepki süresi ve fren basıncı olarak daha hızlı frenlemeyi yapıyordu. Yeni sistemde ise bu datalara ek olarak ön sensörler çarpışma asistanı düşük hızlarda, otoban süratlerinde ise varsa ACC sensörleriyle etrafınız sürekli taranıyor.
Sistem 5 ile 210 km arasında çalıyor ve ACC ile bir ilgisi yok,olmasa da çalışıyor. Uyarıları şu şekilde;
Düşük hızda acil frenleme
Yaklaşık 5 km/h ile yaklaşık 30 km/h sürüş hızı aralığında otomatik fren müdahalesinden
önce uyarı verilmez. Çarpışma tehlikesi çok yaklaştığında birden
fazla kademede artan fren gücüyle otomatik olarak fren yapılır.
Otomatik frenleme yapıldığında ekranda » Şek. 207 sembolü görünür.
Ön uyarı
Sistem çarpışma tehlikesi algıladığında ekranda » Şek. 207 sembolü belirir
ve sesli bir sinyal duyulur.
Aynı zamanda fren sistemi olası bir acil frenlemeye hazırlanır.
Ön uyarı göstergesi şu durumlarda gerçekleşebilir.
› Hareketli bir nesneyle yaklaşık 30 km/h ile yaklaşık 210 km/h arasındaki sürüş
hızında çarpışma tehlikesi olduğunda.
› Sabit bir nesneyle yaklaşık 30 km/h ile yaklaşık 85 km/h arasındaki sürüş hızında
çarpışma tehlikesi olduğunda.
Ön uyarı göstergesi verildiğinde fren pedalına basılmalı veya engelden kaçılmalıdır!
Acil uyarı
Sürücü ön uyarıya tepki göstermezse, yeniden olası bir çarpışma tehlikesine
dikkat çekmek için sistem otomatik olarak aktif fren müdahalesi ile kısa bir fren
hareketi üretir.
Otomatik frenleme
Sürücü acil uyarıya tepki göstermezse, sistem aracı otomatik olarak birkaç kademe
halinde artan fren gücü ile frenlemeye başlar.