Halit Bey bence olma ihtimali olan şeyler üzerinden giderek spekülasyon yapmayalım. Yani dsg illa ki arıza çıkartacak diye bir kural yok. Çıkarsa da yetkili servise gidiyorsanız iyi niyet garantisinden karşılanıyor. Zaten artık birçok kullanıcı aracı uzatılmış garantiyle satın alıyor. Bu durumda 13.200-TL neyin bakımı oluyor? Komple motor mu değiştiriyoruz şanzıman mı?
Aracın bakım masrafını da yazdım, yılda 1 kez bakıma girildiği takdirde 500-TL civarı bir masraf olacaktır, hadi 600-TL olsun. Arada kampanyaya denk getirirseniz bu rakam da düşer zaten. Diğer işletme maliyetlerini dediğim gibi yüksek hesapladım zaten, madem siz aracı satın almada hep olmayacak şekilde kalemler ekliyorsunuz, ben de diyorum ki bu aracın yıllık işletim maliyeti 3.300-TL'yi geçmez). Bu sefer böyle hesaplayalım bakalım.
Aracı yatırım aracı olarak görmem şahsen. Burada demek istediğimiz 4 yıl sonunda sizin 75.600-TL ödemiş olmanıza rağmen elinize hiçbirşey geçmeyecek olmasıdır. Aracı satın alan kişinin eline ise ciddi bir miktarda para geçecektir yine de.
Aramızda sizin hesabınıza göre kalacak olan 28.400-TL fark -ki benim hesabıma göre bu çok çok daha fazladır- önemsiz bir meblağ mıdır? O parayla eli ayağı düzgün 2. el B segmentinde araç alınıyor.
Bu arada olayı şirkete getirdiniz her nedense; biz forum üyelerinin çok büyük kısmının şirket üzerinden araç kiralama gibi bir şansı da yok. Zaten konuyu açan arkadaşımız da şirket bakımından açmadı konuyu, kişisel kullanım açısından böyle bir soru sordu. Bakın zaten ben bir önceki mesajımda ne yazmışım:
"Kısacası ben kiralamanın bizim gibi kullanıcılar için avantajlı olduğu bir durum göremiyorum, tam tersine zararlı çıkıyoruz."
Yani şirket olayına girmeyelim bence, burada tartışılan konu salt tüketici olarak araç almak mı kiralamak mı mantıklı, budur.
birbirimizi anlamakta güçlük çektiğimiz aşikar. ben bakım masrafı 13200 tl derken aracın tüm giderlerinden bahsettim . daha önceki yazılarımda da söyledim. bireysel kullanıcı için bir cazibiyet olmadı ortada . benim ifade ettmeye çalıştığım şey ;
satın alındığında ödenen bedeller ;
4 yıllık giderler
kasko 1500*4 = 6000
vergi 1000*4 = 4000
bakım 500*4 = 2000
lastik 1500*1 = 1500
60000 tl kredi faizi için ödenen bedel = 20000
4 yıl sonunda değer kaybı tamamen sizin = 20000
yukarıda yaptığınız hesaptan aldım
toplam = 53.500 tl
bu rakam araç kapınızın önünde durduğu sürece ödeyeceğiniz bedel
ben kiraladığım da
48 ay *450 euro = 21600 eu * 3,5 tl = 75.600 tl
aradaki fark = 75600-53500 = 22.100 tl
bu durumda siz arabayı 84,000 tl alıyorsunuz
bindiğiniz 4 yıl boyunca 53.500 tl harcıyorsunuz
toplam size maliyeti bu aracın = 137.500 tl oluyor sonra aracı satıyorsun.
4 yıl sonunda elinize geçen para 69,000 tl işte elinizde kalan bu değerin aslında siz bedelini 4 yıl içinde ödemiş oluyorsunuz.
tekrar söylüyorum eğer elinizde peşin paranız var ise ve bireysel kullanıcı iseniz araç kiralamanın bir anlamı kalmıyor. burada hem fikiriz.