škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg vites gecisleri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ybirinci

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Slm lar yeni fabia 1.2 tsi dsg ile aranıza katıldım . Dikkatimi çeken hir durum var . Eski aracımda dsg idi. Bu araçta 1000 devirde araç hemen 1 den 2 ye atıyor ancak 2 den 3 e 2000 devirden önce geçmiyor . Geçiş pürüzsüz ama 2000 de diğer tüm vitesleri 1700 civarında değiştiriyor . 2 den 3 e 2000 de geçmesini anlamadım . Motoru korumak için mi sizce . Sizin araclariniz nasıl acaba
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2015, 17:27:20 Gönderen: ybirinci »


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Hocam hayırlı uğurlu olsun güzel araba almışsınız :) dsg değil benim aracım ama kullanan arkadaşlar birden ikiye geçişin hızlı olduğunu soyluyor diğer vitesler sizin sürüş karakteristiğinize bağlıdır diye düşünüyorum...çünkü benim manuel aracım bile sürüş tipime göre vites değişim önerisi yapıyor


Çevrimdışı maymetmgs

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Sizin dsg şanzıman aracınız 7 ileri ve kuru dsg mi bilmem ama şöyle yardımcı olayım dsg şanzıman gaz pedalının tepkisine göre değişir yokuş yukarı vites aralığı 3500 4000 e kadar çıkar ilk kalkışta 3 vites seri geçer yani kafanızı yormayın fazla yolun eğimi bile vites geçişlerinde çok fark yaratır elimden geldiğince yardimci olabilirsem ne mutlu bana iyi akşamlar


Çevrimdışı ybirinci

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Çok teşekkürler arkadaşlar ;) 7 ileri kuru dsg var aracımda.aslında bir sıkıntim yok ama 2 den 3 e tüm koşullarda 2000  devirden önce geçmedi araç . Sanki bir önceki kullandığım dsg de 7 ileriydi direk 1700 de geçiyordu sanki


Çevrimdışı maymetmgs

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Tavsiyem kuru dsg ye çok dikkat edin abimde 2015 jetta var çabuk sorun çıkardı inşallah siz sorunsuz binersiniz


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ybirinci;548071
Slm lar yeni fabia 1.2 tsi dsg ile aranıza katıldım . Dikkatimi çeken hir durum var . Eski aracımda dsg idi. Bu araçta 1000 devirde araç hemen 1 den 2 ye atıyor ancak 2 den 3 e 2000 devirden önce geçmiyor . Geçiş pürüzsüz ama 2000 de diğer tüm vitesleri 1700 civarında değiştiriyor . 2 den 3 e 2000 de geçmesini anlamadım . Motoru korumak için mi sizce . Sizin araclariniz nasıl acaba
Benim Ibiza' da da, halaoğlunun 2015 Fabia 1.2TSI DSG arabasında da aynen belirttiğiniz gibi oluyor. 3' ten 4' e geçişte de 1800d/d civarı geçiyor ama niyeyse 2' den 3' e biraz devirli atıyor. Sanırım ilk iki oran aracı yerinden kaldırmak amaçlı, 3. oran ise hızlanma amaçlı ayarlanmış.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı LastShot

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Benim dsg rapid sürekli dur kalk yapmaya başladığında 2. vites kalkıyor sürekli bende bunu anlamış değilim.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: LastShot;548129
Benim dsg rapid sürekli dur kalk yapmaya başladığında 2. vites kalkıyor sürekli bende bunu anlamış değilim.
Tamamen durmadan 1. vitese geçmiyor namussuz. 2. kademede de sürekli yarım debriyaj kullandığından kısa zamanda K2 olarak adlandırılan kavramada problem çıkabiliyor. Naçizane tavsiyem bu tarz bir trafik ortamında manuele alıp sadece 1. vitesi kullanarak ilerlemeniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı LastShot

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;548137
Tamamen durmadan 1. vitese geçmiyor namussuz. 2. kademede de sürekli yarım debriyaj kullandığından kısa zamanda K2 olarak adlandırılan kavramada problem çıkabiliyor. Naçizane tavsiyem bu tarz bir trafik ortamında manuele alıp sadece 1. vitesi kullanarak ilerlemeniz.


Aynen manuale alarak 1 de bırakıyorum o anda şansa trafik açılıyor otomatiğe alıyorum yine tıkanıyor aynı durum dönüp duruyor :)


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: LastShot;548140
Aynen manuale alarak 1 de bırakıyorum o anda şansa trafik açılıyor otomatiğe alıyorum yine tıkanıyor aynı durum dönüp duruyor :)


Aynı ben :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: LastShot;548140
Aynen manuale alarak 1 de bırakıyorum o anda şansa trafik açılıyor otomatiğe alıyorum yine tıkanıyor aynı durum dönüp duruyor :)
Alıntı yapılan: msslm;548143
Aynı ben :)
Bir açılıp bir yürüyen trafikte manuelde kullanmanızı tavsiye ederim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;548147
Bir açılıp bir yürüyen trafikte manuelde kullanmanızı tavsiye ederim.


Ben şanssızlık konusunda dedim hocam :) benimki hep manuel zaten istesende otomatik olmuyor :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;548148
Ben şanssızlık konusunda dedim hocam :) benimki hep manuel zaten istesende otomatik olmuyor :)
Haklısın atlamışım o kısmı.:D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı ybirinci

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;548128
Benim Ibiza' da da, halaoğlunun 2015 Fabia 1.2TSI DSG arabasında da aynen belirttiğiniz gibi oluyor. 3' ten 4' e geçişte de 1800d/d civarı geçiyor ama niyeyse 2' den 3' e biraz devirli atıyor. Sanırım ilk iki oran aracı yerinden kaldırmak amaçlı, 3. oran ise hızlanma amaçlı ayarlanmış.


cevabınız için çok teşekkürler içimi rahatlattınız.. demekki bu şekilde ayarlanmış. zaten 1200 de 2 ye atıp tekrar 1700 de 3 e atsa araç yığılırdı herhalde. 1-2 geçişi aracı rahatlatmak için kısa tutup motoru korumak için hızlanana kadar 2-3 arasını uzatmışlar anladığım kadarıyla . ve dikkatimi çeken başka birşey de manuele alınca 2 den 3 e at uyarısı yani ok çıkmıyor :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ybirinci;548150
cevabınız için çok teşekkürler içimi rahatlattınız.. demekki bu şekilde ayarlanmış. zaten 1200 de 2 ye atıp tekrar 1700 de 3 e atsa araç yığılırdı herhalde. 1-2 geçişi aracı rahatlatmak için kısa tutup motoru korumak için hızlanana kadar 2-3 arasını uzatmışlar anladığım kadarıyla . ve dikkatimi çeken başka birşey de manuele alınca 2 den 3 e at uyarısı yani ok çıkmıyor :)
Düz yolda ayağınızı frenden çektiğinizde 2. vitese geçmesi için 1200d/d' ye gelmesine gerek yok, hiç gaza basmazsanız da rölantide 2. vitese geçiyor.
2. viteste devir yükselince vites yükseltme ikazı çıkıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!