škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Çarpma-yolcu vb. güvenlik testleri

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Perişan olduğu sonucuna nasıl vardınız? Bazı yardımcı ekipmanlar eksik olduğu halde ncap'ten 5 yıldız almış. Önden çarpışmada darbeyi gayet guzel sonumlemiş, A sütununda hiçbir deformasyon yok. Yaşam alani dediğimiz bolum gayet iyi korunmuş. Yandan çarpmada da başarılı.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;548649
Perişan olduğu sonucuna nasıl vardınız? Bazı yardımcı ekipmanlar eksik olduğu halde ncap'ten 5 yıldız almış. Önden çarpışmada darbeyi gayet guzel sonumlemiş, A sütununda hiçbir deformasyon yok. Yaşam alani dediğimiz bolum gayet iyi korunmuş. Yandan çarpmada da başarılı.
@enoktakenokta,
Walla bu benim değil haberi yapan her kim yada hangi kaynaksa onların sonucu. Aslında benim konu ettiğim çarpışma emniyeti testi. Haberin kaynağı neresidir bir açıklama yok haberde. Ancak Volvo' V60-V60 PLUG-IN HYBRIT-V40 gibi kasaların çarpışma emniyeti testinden %100 alabildiği bir ortamda: Skoda Octavia %66 (71),SKODA RAPID %71 (49),VW Caddy %68(103),Skoda SuperB %76(113),VW TOURAN %76(114),SEAT EXEO %57(4),VW SHARAN %71(10),VW PASSAT %71 (11),VW GOLD CABRIOLET %71 (19),VW JETTA %71(28),VW BEETLE %86 (30),SEAT TOLEDO %71(44),VW GOLF(46),SEAT LEON %71 (47),AUDI 3 %86 (59),AUDI A3 SPORTBACK E-TRON %68 (94),VW GOLF SEDAN %73(99),AUDİ A4 %75 (111) Vasat ve vasat altı değerlendirme almış. Kaldıki sadece VW grubu değil CITROEN,FORD TOYOTA Özellikle Dacia'ın son çıkan modelleri MCV LOGAN ve LODGY %28-29 alması da enteresan.
Kabin yani yaşam alanı konusunda zaten ortalama değerlendirme %85-95 aralığında.
Kısaca: Benim gördüğüm videolardan değerlendirmem, çarpışma testinde sadece Volvo değil bazı markaların bazı modelleri deformasyon olmadan yada aracı perte çıkaracak ölçüde deformasyona uğramadan ana kabini yada yandan çarpmalarda kasa bütünlüğünü muhafaza edebiliyorsa, aracın ön tarafının bir çarpışma anında aracı perte çıkaracak şekilde deforme olması (darbeyi emme uğruna) (ki o videoları bende seyrettim) diğerlerinin kasa bütünlüğünü muhafaza ederek kabini yani yaşam alanını koruyabilmesinin yanında bu durum bir başarı olarak gösterilemez düşüncesindeyim.
Not: Parantez içindeki rakkamlar değerlendirmenin bulunduğu web sayfa numaraları.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Size göre v40 ile octavia aynı klasmanda(sınıf demiyorum buraya dikkat) araçlarsa bence zaten tartışmaya gerek yok.
Kaldı ki hayatimda ilk kez "aracın ön tarafının pert olmaması" gibi bir yaklaşım gorüyorum güvenlik testlerinde. Mesele aracın içindekileri -her nasıl olursa olsun, isterse sizin deyimle pert olsun- kaza sonucunda hayatta tutabilmesidir ki octavia bunu gayet iyi başarmış.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
İçinden sağ çıkıyorsan elbette pert olacak sürücü güvenliğinin %93 olması basit bi başarı değil...parasına göre mükemmel arabalar satıyor skoda..%28-29 almış dediğiniz dacianın saçma arabaları da 40 binden aşağı satılmıyor o yüzden skodanın başarısı gayet güzel...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Neyse ben derdimi anlatamamışım ! O zaman bi zahmet 117 sayfada aynı kategoride olan BMW' lerede göz atın.Mercedeslerede bir bakın bunların bazıları volvo kategorisinde elbette vasat-vasat altı değiller %80'lerde geziniyorlar. Benim derdim Octavia vb yada VW grubunu yerin dibine batırmak değil.Ama şuda bir gerçek Herhalde aynı kategoride değerlendirilebilecek SuperB' nin %76' sına bakmadınız.Soru şu...."İçinden sağ çıkıyorsan... gibi olayı basite indirgemeden ve sürücü güvenliği gibi konu etmediğim noktalara saptırmadan......"
Hangisini tercih edersiniz Volvo mu,Octavia mı? Örneğin V40 tahminimce Octavia ile benzer kasa sınıfı içinde nitelenebilir. Benim konum işin başından beri ileri sürdüğüm sadece kasa güvenliği. Klasman farklı bir konu. Volvo 40D 1.560 115 HB diesel taban fiyat 85.000 TL civarında,Octavia 1.6 TDI 110 BG 71.000 TL civarında en yakın benzer bedel bu ikisi. Soru 2: Donanım şu bu, motor, ıvır-zıvır,estetik,göze hoş gelme gibi kişisel tercihleri yada ısınık olma,beğenme yada taraf olmak gibi subjektif değerlendirmeleri dikkate almadan aynı şartlarda bir kaza ortamında  " hangi kasa içinde olmayı tercih ederdiniz?" Her ikisinde de gerekli tedbirleri aldıysanız sağ çıkma üstelik bir yara bere almadan mümkün görülüyor.
Canı kurtarırken malıda kurtarmayı tercih etmezmisiniz? Benim anlatmam istediğim bu...
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2015, 17:20:39 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Hocam buyrun gidin Volvo V40 alın o zaman. Biz Octavia alırız. Ikimizde araçtan sağ çıkıyoruz 64 km. hızla çarpısmada. Ben pert oldugü icin kaskodan arabamın parasını alırim siz pert olmayan aracinızı tamir ettirirsiniz. Bu kadar basit. Sanki tank karşılaştırıyoruz burada...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;548671
İçinden sağ çıkıyorsan elbette pert olacak sürücü güvenliğinin %93 olması basit bi başarı değil...parasına göre mükemmel arabalar satıyor skoda..%28-29 almış dediğiniz dacianın saçma arabaları da 40 binden aşağı satılmıyor o yüzden skodanın başarısı gayet güzel...
"Dacia'nın saçma arabaları" Çok yadırgadım bu değerlendirmenizi. Kaldıki ben 1989 dan beri skoda kullanan biri olarak şu an kullandığım Fabia I, 5. aracım. O dönemde kesene göre araçtı Skoda Lada ile birlikte. Hatta 2006 da bile. Yani aynen bu günkü Dacia gibi. Üstelik ilk 4 aracım hiç başıma dert olmamıştı. Kısaca, Bu günkü teknojide kötü araba yoktur, parasına göre araba vardır. Yani kesene göre araç. TR' de Biri 71.000 diğeri 40.000 bizde vergi adı altında alınan haraçlarıda düşsek, Romanyada 11.550 € diğeri Almanyada 21.000 €...... eeeee! olacak o kadar fark. Üstelik neresinden bakarsanız bakın birbirinin dengi araçlarda değil. Ancak şundan eminim dizel olarak Renault' un diesel eco 1.5 lt 90 ve 110 BG motorları kendisini çok kereler defalarca ispatlamış motorlar. (Alın bakalım, şimdi yine tartışma konusu açtık galiba:))

Alıntı yapılan: enoktakenokta;548694
Hocam buyrun gidin Volvo V40 alın o zaman. Biz Octavia alırız. Ikimizde araçtan sağ çıkıyoruz 64 km. hızla çarpısmada. Ben pert oldugü icin kaskodan arabamın parasını alırim siz pert olmayan aracinızı tamir ettirirsiniz. Bu kadar basit. Sanki tank karşılaştırıyoruz burada...
Valla konu kişiselleşecekse bu biraz tehlikeli sularda gezeceğiz demektir ki ben bu yaştan sonra bu tarz yaklaşımlarda yokum. Bilebilseydim hiç konuyu açmazdım.


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;548698
"Dacia'nın saçma arabaları" Çok yadırgadım bu değerlendirmenizi. Kaldıki ben 1989 dan beri skoda kullanan biri olarak şu an kullandığım Fabia I, 5. aracım. O dönemde kesene göre araçtı Skoda Lada ile birlikte. Hatta 2006 da bile. Yani aynen bu günkü Dacia gibi. Üstelik ilk 4 aracım hiç başıma dert olmamıştı. Kısaca, Bu günkü teknojide kötü araba yoktur, parasına göre araba vardır. Yani kesene göre araç. TR' de Biri 71.000 diğeri 40.000 bizde vergi adı altında alınan haraçlarıda düşsek, Romanyada 11.550 € diğeri Almanyada 21.000 €...... eeeee! olacak o kadar fark. Üstelik neresinden bakarsanız bakın birbirinin dengi araçlarda değil. Ancak şundan eminim dizel olarak Renault' un diesel eco 1.5 lt 90 ve 110 BG motorları kendisini çok kereler defalarca ispatlamış motorlar. (Alın bakalım, şimdi yine tartışma konusu açtık galiba:))


Skoda hâlâ kesene göre araba clio 4 e çok heveslendim ama içine oturunca klima düğmelerini dondurunce takur tukur sesi duyunca dedim reno beş para etmez...dacianın saçma arabaları dedim evet madem kotu araba yok neden o kadar guvensiz araç yapıyorlar fikriniz var mı...parasının arabası değil reno dacia...44 bin lira clio 4 şu an ama gel gör ki içine oturunca beş para etmeyen hissini hep koruyor...eski nesil saçma 30 kuruş yakan atmosferik clio bide bu...arkadaşımda var ordan biliyorum...45 e tsi fabia veriyorlar..neyse bende vw bağımlısı filan değilim bundan önceki arabam pejo idi renodan çok daha iyi idi..sadece yol tutuşu tatmin etmiyordu o kadar


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;548705
Valla konu kişiselleşecekse bu biraz tehlikeli sularda gezeceğiz demektir ki ben bu yaştan sonra bu tarz yaklaşımlarda yokum. Bilebilseydim hiç konuyu açmazdım.


Bence de açmasaydınız keşke; hele ki bu tarz argümanlarla...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;548710
Bence de açmasaydınız keşke; hele ki bu tarz argümanlarla...
Argümanlarım %100 sağlamdır. Ondan şüphe duymuyorum.Ancak asıl konu başka:
İfadelerinizden nedendir bilinmez epey bir süredir bana karşı bir sıkıntınız olduğunu fark ediyorum. Olabilir. Üstelik şimdi farkettim "Site sorumlusu" sunuz. Ya konuyu kilitleyebilir yada tamamını silebilirdiniz argümanları yetersiz gördüyseniz.
Diğer taraftan bir hatırlatmada yapayım. En başta ilk üye olduğumda  tanışma bölümünde açık açık yazmıştım, bir evvelki şimdi kapanan forumda olan olayları. "Eğer bundan bazı üyeler bir sıkıntı duyacaksa üyeliğimi kabul de etmeyin" demiştim. Eğer forumda bulunmamdan şu veya bu nedenle sıkıntı duyuyorsanız açtığım her konuda öyle yada böyle tersleşmenin, sıkıntı yaratmaya çalışmanın, daha da önemlisi gereksiz yere birbirimizi hırpalayacak, kıracak ifadelere hiç gerek yok, üyeliğimi de iptal edebilirsiniz.
Saygılarla,


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Kusura bakmayın ama sizi ve bahsettiğiniz konuşmaları hatırlamıyorum ki size özel bir tavır takınayım. İnanmak ya da inanmamak da size kalmış. Benim gözümde diğer 10.000 üye ile aynısınız.
Bu konuya gelirsek; taraftarı olmadığım görüşlerin olduğu konuları silmek gibi bir özelliğim yok. Ancak bu konuda olduğu gibi yanlış bulduğum argümanlar konusunda da gerekeni yazarım. Tatsızlaşan bir durum yok. Siz once neyi savunduğunuza karar verin. Sizin için güvenli araç kriteri pert olmayan araçsa dediğim gibi tartışmanın manası yok zira Dünya uzerinde böyle bir kıstas yok. Hala aynı şeyi diyorum; ben içinden sağlam çıktıktan sonra araç isterse tarumar olsun zerre umrumda değil.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2015, 18:56:17 Gönderen: enoktakenokta »
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Bu arada bu yazdıklarımı dikkatli okuyun:

Bir konuda yorumda bulunacaksanız size tavsiyem öncelikle argümanlarınızı oluşturacağınız kaynağı iyi seçmenizdir. Daha sonra verileri doğru okumanızdır.

Aldığınız kaynak her ne hikmetse "yaya güvenliği" puanını "çarpışma emniyeti" yapmış. Yanlış burada başlıyor zaten. Sanırım siz de buradaki %66 puanını genel sağlamlık puanı gibi değerlendirdiniz.

Biz, bu konulara kafa yoran herkesin yapması gerektiği gibi direkt Ncap sitesinden bakalım:

Yetişkin:%93
Çocuk:%86
Yaya Güvenliği:"%66
Güvenlik Yardımcısı:%66

Bu testte yaya güvenliği en zorlukla yüksek puan alınan alandır zaten. V40'ta yaya hava yastığı bile mevcut olduğu için yüksek puan alması gayet normal. 2012 yılında yapılan testinde de muhtemelen opsiyonel olarak alınabilecek bütün güvenlik yardımcıları bulunan araçla girdikleri icin bu alanda da %100 almış.

Octavia'nın ise güvenlik yardımcısından düşük alma sebebi kısmen opsiyonel olan bazı ekipmanların teste giren araçta mevcut olmaması.

Kısacası Octavia işini gayet iyi yapıyor, sizin tabirinizle "perişanlık"la uzaktan yakından alakası yok.

Not: Çocukluğundan beri bir Volvo hayranı olan bana bile bunları yazdırdığınız için sizi tebrik ederim, Volvo'yu kötülüyoruz sanacak okuyan da. Neticede 2025 yılında kazalarda araçlarından ölü çıkmamasını hedef almış bir firmadan bahsediyoruz burada; bunun başka bir örneği yok. Bu nedenle size farklı klasmanlardalar demiştim, ama anlatamadım sanırım.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2015, 19:39:21 Gönderen: enoktakenokta »
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...