Perişan olduğu sonucuna nasıl vardınız? Bazı yardımcı ekipmanlar eksik olduğu halde ncap'ten 5 yıldız almış. Önden çarpışmada darbeyi gayet guzel sonumlemiş, A sütununda hiçbir deformasyon yok. Yaşam alani dediğimiz bolum gayet iyi korunmuş. Yandan çarpmada da başarılı.
@enoktakenokta,
Walla bu benim değil haberi yapan her kim yada hangi kaynaksa onların sonucu. Aslında benim konu ettiğim
çarpışma emniyeti testi. Haberin kaynağı neresidir bir açıklama yok haberde. Ancak Volvo' V60-V60 PLUG-IN HYBRIT-V40 gibi kasaların çarpışma emniyeti testinden %100 alabildiği bir ortamda: Skoda Octavia %66 (71),SKODA RAPID %71 (49),VW Caddy %68(103),Skoda SuperB %76(113),VW TOURAN %76(114),SEAT EXEO %57(4),VW SHARAN %71(10),VW PASSAT %71 (11),VW GOLD CABRIOLET %71 (19),VW JETTA %71(28),VW BEETLE %86 (30),SEAT TOLEDO %71(44),VW GOLF(46),SEAT LEON %71 (47),AUDI 3 %86 (59),AUDI A3 SPORTBACK E-TRON %68 (94),VW GOLF SEDAN %73(99),AUDİ A4 %75 (111) Vasat ve vasat altı değerlendirme almış. Kaldıki sadece VW grubu değil CITROEN,FORD TOYOTA Özellikle Dacia'ın son çıkan modelleri MCV LOGAN ve LODGY %28-29 alması da enteresan.
Kabin yani yaşam alanı konusunda zaten ortalama değerlendirme %85-95 aralığında.
Kısaca: Benim gördüğüm videolardan değerlendirmem, çarpışma testinde sadece Volvo değil bazı markaların bazı modelleri deformasyon olmadan yada aracı perte çıkaracak ölçüde deformasyona uğramadan ana kabini yada yandan çarpmalarda kasa bütünlüğünü muhafaza edebiliyorsa, aracın ön tarafının bir çarpışma anında aracı perte çıkaracak şekilde deforme olması (darbeyi emme uğruna) (ki o videoları bende seyrettim) diğerlerinin kasa bütünlüğünü muhafaza ederek kabini yani yaşam alanını koruyabilmesinin yanında bu durum bir başarı olarak gösterilemez düşüncesindeyim.
Not: Parantez içindeki rakkamlar değerlendirmenin bulunduğu web sayfa numaraları.