Bakın hocam ilk mesajımda yazdım. Üreticiler belli başlı markalarla çalışıyor. Continantal, Michelin, Dunlop, Pirelli, Bridgestone, Good Year, Hankook vb. Ilk yazdığım 6 üretici en üst seviye kabul ediliyor. Hankook, Nexen vb. bazı markalar orta seviye. VW grubu bunların dışında "alt seviye" dediğimiz lastiklerle göndermiyor araçları. Premium markalardan bahsetmeye hiç gerek yok. Hiçbir yerde testi olmayan bir lastikle araç göndermeyi başta üretici kabul etmez.
Diğer bir nokta, günümüzde dediginiz tarz bir ekonomi politikası izlemeniz mümkün değil. Hele hele haşır neşir olduğumuz lastiklerin çok büyük bir kısmınin AB'de üretildiğini düşünürsek. O zaman ekonomi ve dış ticaret politikanızı külliyen değiştireceksiniz. Bırakin AB müzakerelerini hemen gümrük birliginden çıkacaksınız. Siz yasakladığınız zaman onlar da mütekabiliyet gereği sizin lastiklere ambargo koyacak.
Ve yine aynı seyi söylüyorum; Petlas önce en az yukarıdakiler kadar kaliteli lastik üretsin, testlerde başarılı sonuç alarak bunu da ispatlasın. Bakın bunu yıllardır lastik ihraç eden, mazisi daha uzun olan Lassa bile yapmıyor/yapamıyor. Bir tane teste girmedi daha Lassa. Yurtdışı kullanıcı yorumlarına bakmak zorunda kalıyorsunuz, oradaki yorumlar da iç açıcı değil. Yani bu iş zorla olmaz, siz birşeyi iyi ve kaliteli üretirsiniz, sonra ana sektör sizi de tercih eder.