škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Olur mu olmaz mı? Fikri olan?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mustklc;549059
Petlasin eskisi gibi bir fiyat avantajı yok.  Bakinca digerleriyle  bir fiyat farki yok.


Avantaj aramıyoruz yerli malı kullanalım sıfır araçlarda da diyoruz


Çevrimdışı mustklc

  • Gürültülü Tidiay
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1987
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;549061
Avantaj aramıyoruz yerli malı kullanalım sıfır araçlarda da diyoruz


Ben de onu diyorum işte.  İthal lastiğin üretim maliyeti üstüne  gümrük vergisi + lojistiği + vs bir sürü bindirimi var. Petlas lastik aha şurda üretiliyor 50 km ötemde.  Ama petlasın çok da bir fiyat avantajını göremedim.

Yerli malı kullanalım tamam ama TOFAŞ işine dönmesin


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;549061
Avantaj aramıyoruz yerli malı kullanalım sıfır araçlarda da diyoruz


Murat Bey günümüzdeki ekononik sistem ve dış ticaret yapısına dair mesajıma rağmen hala olabilir görüyor musunuz bunu?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Yerli arabamızı uretiriz altına da 4 tane petlası takarız...almanın urettiği arabaya lastiği turkiyeden takmak olmaz pek (gerçi almanlar arabanın her parçasını başka ülkede urettirse de lastik işi farklı biraz)

O yüzden yerli arabaya köstek olup çalıntı vs diye ezip kötülemek yerine sahip çıkmalıyız


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alfa Romeo giuletta diye bir modeli var. Bilirsiniz onun ön aksam parçalarının büyük bir kısmı Manisa'da üretiliyor. Bizde parça üreten lastikte alsın.

Alıntı yapılan: enoktakenokta;549081
Murat Bey günümüzdeki ekononik sistem ve dış ticaret yapısına dair mesajıma rağmen hala olabilir görüyor musunuz bunu?


Olamaz diyerek zaten kaybediyoruz. Şahsen ben eski aracımda bridgestone dan sonra Petlas kullandım. Tam 60 bin km. İkisi de sert lastik. İkisi de sorun yaratmadı. Tek sıkıntı Petlas ta salgı fazlaymış o yüzden işini bilene balans yaptırmak lazımdı. Maksat uzun süre kullanmak ta değil. Maksat bize koyulan ambargoya küçük küçük karşılık vermek. Şimdi boeing bizden lastik alacak fakat araçlara takmıyacağız. Ben aracımı Dunlop ile almak zorunda kalıyorum. Bi başkası conti ile.

Farkındaysak Araç bile dayatılıyor. Resmen fabrikadan bu geldi bu var deniliyor. Sipariş etsen 6 ay bekliyoruz. Aracımdaki CarPlay hizmet dışı diyor. Servis açmazsa sistemi mahkemeye vereceğim. Direksiyonda tuş varken hizmetten yoksun bırakamazlar. Ya koymayacaksın ya da aktif edeceksin.


Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
Fikir düşünce güzel ama petlas öyle aman aman bi lastik değil şimdiki lastiklerim petlas ve bittiği gün söküp atacam continental takacam bu saatten sonra markam continental,çünkü petlas çok sert ve takır takır abs devreye giriyor


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Hem olamaz, hem de olmamalı...
Arabayı üreten firma, maliyete lastikleri de katmıyor mu? keyfi olarak değil, pazarlık sonrası araç başı maliyeti hesaplayarak katıyor, örneğin, o sezon, falanca marka, sonraki parti, başka bir marka lastik takıyor, Türkiye'nin kaprisini niye çeksin ki? ''alıyosan al, almıyosan kalabalık etme'' deme serbestisi var...

Petlas da ayrıca iyi bir marka değil, ''uçak lastiği yapıyor'' diye kaliteli olmak durumunda değil, lastikte en önemli özellik yumuşak olması iken, petlasın yaz-kış lastikleri hep sert..Kuru havada bile dik yokuşta patiye sarıyor.
Bu durumda arabayı alana petlas dayatılmış olur ki, kötü bir durum...
Ayrıca Petlas satış kaygısı taşısa, fiyatını rakiplerinden geriye çeker, o vatandaşını kollamıyorsa, bana ne onun yerli sermaye olmasından, daha ucuzunu, daha kalitelisini almak daha mantıklı değil mi?
Çin malı lastikler dışında tercih edilesi ne özelliği var??
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Bakin Petlas'ın iyi ve kaliteli lastik olması gerektiği; testlere girip iyi sonuçlar alıp rüştünü isoatlaması gerektigi vb. konuları geçiyorum.

Hala aynı şeyi soruyorum, ama yanıt alamıyorum: Mevcut ekonomik sistem ve dış ticaret yapısıyla bu dayatmayı nasıl yapacağınızı detaylı bicimde anlatır mısınız lütfen. Ama bunu kuru milliyetçilikle "yaptım, oldu, bitti" diye anlatmayın. Gümrük Birliği, Avrupa Birliği, karşılıklı ekonomik anlaşmaları da isin içine katarak bir anlatın biz de olabilirmiş diyelim.
Not: Bir de hangi AB üyesi ülke bizim lastiklere ambargo uyguluyor onu da yazarsanız öğrenmiş olalım.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Ambargo lastikler konusunda değil ama Rusya'nın yaptığı ortada. Adamlar malımızı almadı vatandaş bayram etti. Arabayı dolar Euro karşılığı bize gönderiyorlarsa bizde ona göre davranmalıyız kuru milliyetçilikle. Bi yerden başlamak lazım


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;549127
Hem olamaz, hem de olmamalı...
Arabayı üreten firma, maliyete lastikleri de katmıyor mu? keyfi olarak değil, pazarlık sonrası araç başı maliyeti hesaplayarak katıyor, örneğin, o sezon, falanca marka, sonraki parti, başka bir marka lastik takıyor, Türkiye'nin kaprisini niye çeksin ki? ''alıyosan al, almıyosan kalabalık etme'' deme serbestisi var...

Petlas da ayrıca iyi bir marka değil, ''uçak lastiği yapıyor'' diye kaliteli olmak durumunda değil, lastikte en önemli özellik yumuşak olması iken, petlasın yaz-kış lastikleri hep sert..Kuru havada bile dik yokuşta patiye sarıyor.
Bu durumda arabayı alana petlas dayatılmış olur ki, kötü bir durum...
Ayrıca Petlas satış kaygısı taşısa, fiyatını rakiplerinden geriye çeker, o vatandaşını kollamıyorsa, bana ne onun yerli sermaye olmasından, daha ucuzunu, daha kalitelisini almak daha mantıklı değil mi?
Çin malı lastikler dışında tercih edilesi ne özelliği var??

:+1:
Araba yokusu cıkamayınca veya virajda yoldan cıkınca gidip lastigine bakan yok, bircok kisinin ilk söyledigi x marka araç yokuşu çıkamadı veya virajı alamadı oluyor, Lastik aracın en önemli parçalarından biri, üretici arabasını riske atmamalı bence.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;549188
Ambargo lastikler konusunda değil ama Rusya'nın yaptığı ortada. Adamlar malımızı almadı vatandaş bayram etti. Arabayı dolar Euro karşılığı bize gönderiyorlarsa bizde ona göre davranmalıyız kuru milliyetçilikle. Bi yerden başlamak lazım
Lada'yı mı baz alacağız? Hangi ülkeden ne kadar araç ithal ediyoruz, hangi ülkeye ne kadar araç ihraç ediyoruz? Rusya'dan aldığımız 1.000 taneyi bile bulmayan araç için mi lastik ambargosu yapalım? Rusya'yı falan karıştırmayın bence. Bizim asıl araç ve lastik ithal ettiğimiz ülkeler AB ülkeleri. Siz bana bunlara nasıl ambargo koyacağınızı bir anlatsanıza?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle
1000 araçta 5000 bin lastik vardır, 5000 lastikde sadece 3 tır yapar:D
3 tırın ambargosu neyi etkiler:)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;549117
...Bizde parça üreten lastikte alsın.
Alırlar niye almasınlar ama öncelikle istedikleri standartları karşılaması lazım lastiğin. Karşılamıyorsa almazlar tabii ki. Parçalarda istedikleri standartları karşılıyorlar ki bizden alıyorlar. Rusya bir kaç sene önce yaş meyve-sebze alımını kesivermişti istedikleri standartta değil diye.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Anlaşılan o ki mahkumiyet devam edecek. Çin malını kullanacağız AB nin istediği şartları yerine getirmek zorunda olacağız. Adamlar istediği ürünü alıp işe yaramaz diye istediğini bırakacak. Hayırlısı olsun. Burda görüyorum ki bir çok kişi testleri geçememiş Çin malını kullanırken yerli lastiğine sahip çıkmıyor


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;549214
Anlaşılan o ki mahkumiyet devam edecek. Çin malını kullanacağız AB nin istediği şartları yerine getirmek zorunda olacağız. Adamlar istediği ürünü alıp işe yaramaz diye istediğini bırakacak. Hayırlısı olsun. Burda görüyorum ki bir çok kişi testleri geçememiş Çin malını kullanırken yerli lastiğine sahip çıkmıyor
Sıkıntı da orada zaten. Ülke politikası olarak Çin malı da, AB malı da, ABD malı da senin standartlarını karşılıyor. Onun için memlekette gerekli gereksiz her türlü eşyanın ithalatı var. Sektörümden bir örnek vereyim. Baskı aşamasında kağıdın sonradan kesilip atılacak kısımları kıvrılıyor diye (bu kıvrılan kısımlar kesilip atılacak zaten) bir konteyner kağıdı Çin' e iade ettiğimi; baskı plakaları çalışma sıcaklığının yarısında bel vermeye başlıyor diye on tane baskı plakasını Çin' e iade ettiğimi bilirim. Kaldı ki Çin' e iade mal göndermek devenin üzerinden hendeği atlatmak gibi (!) bir şey.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!