škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Geç ısınma problemi, kalorifer performansı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Merhaba, 1.6 tdi aracta 5-6 km yol yapmadan sicak hava gelmiyor. Bu konuda yapılabilecek bi ayar veya modifikasyon var mı ? Ankarada her sabah buz kesiyoruz. Dün pederin Bmax ine bindim , 1km geçmeden hamam gibi yapti.


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Uzaktan kumandalı anahtarsız çalıştırmalar var yeni yeni görüyorum videolarını sağda solda, hem anahtarsız girişin olur hemde uzaktan kumanda ile aracı çalıştırabilirsin az da olsa işe yarar.
https://www.youtube.com/watch?v=xltgWtGu-cU  bunu görmüştüm nette.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Böyle yanıtlar vermekten nefret ediyorum, ama durum normal. Hatta benim tsi aracım bile 6-7 kilometre gitmeden hararet ibresi 90'a gelmiyor. Minibüslerde gördüğünüz gibi karton koymak işe yarayabilir.

Alıntı yapılan: pc001;550303
Uzaktan kumandalı anahtarsız çalıştırmalar var yeni yeni görüyorum videolarını sağda solda, hem anahtarsız girişin olur hemde uzaktan kumanda ile aracı çalıştırabilirsin az da olsa işe yarar.
https://www.youtube.com/watch?v=xltgWtGu-cU  bunu görmüştüm nette.

Ankara'da sabah hava -3 derece civarı bu aralar. Bu durumda aracı uzaktan çalıştırsanız da rölantide 5-10 dakika aracı çalıştırmak hararet göstergesini 1 milimetre bile oynatmaz.

Bir de şöyle bir ürün var sporkoda'da, daha estetik:

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-RS-winter-grille-cover-in-great-OEM-design-for-the-front-bumper-KI-R
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;550306
Ankara'da sabah hava -3 derece civarı bu aralar. Bu durumda aracı uzaktan çalıştırsanız da rölantide 5-10 dakika aracı çalıştırmak hararet göstergesini 1 milimetre bile oynatmaz.


Valla doğrudur admin antalya da yaşadığım için bilemedim :))


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
2016 modellerde bunun olmamısı için termal paket tarzında bir opsiyon sunuluyor siz bir saat ayarlıyorsunuz aracınız o saatte hem motor suyunu hemde içini ısıtıyor bu sayede sıcacık bir araca binmiş oluyorsunuz.Bu kuzey ülkelerinde uzun zamandır olan bir donanım ama yanılmıyorsam önümüzdeki yıl TR ye de gelmeye başlayacak diye biliyorum.

Bunun dışında yaşadığınız durum normal bir durum dizel motor benzinliye göre dahada geç ısınır özellikle havada soğuksa 5-6 km lik mesafede ısınmanız biraz zor gibi.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pc001;550303
Uzaktan kumandalı anahtarsız çalıştırmalar var yeni yeni görüyorum videolarını sağda solda, hem anahtarsız girişin olur hemde uzaktan kumanda ile aracı çalıştırabilirsin az da olsa işe yarar.
https://www.youtube.com/watch?v=xltgWtGu-cU  bunu görmüştüm nette.

Bunlardan en uygun fiyatlısı starline'a 550TL civarı fiyat yazmışlar. Aracın durduğu yerde ne sürede ısınacağını ölçmek lazım. Az para da değil. Birde üzerine yakıt yakacağız.

Alıntı yapılan: enoktakenokta;550304
Böyle yanıtlar vermekten nefret ediyorum, ama durum normal. Hatta benim tsi aracım bile 6-7 kilometre gitmeden hararet ibresi 90'a gelmiyor. Minibüslerde gördüğünüz gibi karton koymak işe yarayabilir.

Bizim araçlarda motor ısınmadan önce soğutma sıvısı devir daim olmuyor sanırım. Bu şekilde kartonun yada o superskodadaki şeyin bir faydası olmaz.

******

1000W invertör ve 750W fanlı ısıtıcı kombin yapsak, direk aküden hat çeksek aracın elektrik sistemi kaldırır mı  acaba ?
Isıtıcı Örnek

Örnek invertör

Alıntı yapılan: kadir_;550319
2016 modellerde bunun olmamısı için termal paket tarzında bir opsiyon sunuluyor siz bir saat ayarlıyorsunuz aracınız o saatte hem motor suyunu hemde içini ısıtıyor bu sayede sıcacık bir araca binmiş oluyorsunuz.Bu kuzey ülkelerinde uzun zamandır olan bir donanım ama yanılmıyorsam önümüzdeki yıl TR ye de gelmeye başlayacak diye biliyorum.

Bunun dışında yaşadığınız durum normal bir durum dizel motor benzinliye göre dahada geç ısınır özellikle havada soğuksa 5-6 km lik mesafede ısınmanız biraz zor gibi.

Columbus MIB2 ve bu paket için 2016'da model yükseltmeye değer. Ankarada soğuktan çok etkileniyoruz.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: macrostr;550338
Bunlardan en uygun fiyatlısı starline'a 550TL civarı fiyat yazmışlar. Aracın durduğu yerde ne sürede ısınacağını ölçmek lazım. Az para da değil. Birde üzerine yakıt yakacağız.



Bizim araçlarda motor ısınmadan önce soğutma sıvısı devir daim olmuyor sanırım. Bu şekilde kartonun yada o superskodadaki şeyin bir faydası olmaz.

******

1000W invertör ve 750W fanlı ısıtıcı kombin yapsak, direk aküden hat çeksek aracın elektrik sistemi kaldırır mı  acaba ?
Isıtıcı Örnek

Örnek invertör


Motora giden soğuk havayı engellemek moturun ısınma süresini azaltacaktır.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Bir de bunu buldum. Deniz araçları için üretilmiş ama bizim aracada yeter gibi görünüyor.

http://www.denizdukkani.com/12v-portatif-isitici-300w


Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Bu konuda dci motoru tek geçerim çoğu benzinliden daha çabuk ısınıyo :)


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 06lkn66;550351
Bu konuda dci motoru tek geçerim çoğu benzinliden daha çabuk ısınıyo :)

Eveeet bu konu benim uzmanlığım...renault dacia ve hyundai araçlarda 5 derecenin altına inince fanın önündeki rezistans devreye giriyor ve anında sıcak hava veriyor,bunu direksiyonun altından gelen çıt çıt sesiyle anlarız..kullandığım rapidde ise sistem biraz daha farklı,dikkat ettiniz mi bilmiyorum eksi değerlere yaklaşınca hava rölanti sanki dpf devredeymiş gibi bin devire çıkıyor sanırım zengin karışım devam ederek daha hızlı ısıtma sağlıyor.benim araçta şu an böyle.2-3 hafta önce sabaha karşı afyonda 3 saat arabada uyudum hava -6 dereceydi,klimayı. 22.5 da bıraktım arabanın içi ev gibi oldu ve araç asla soğumadı.fakat park yerine girdikten 5 dk sonra devir hemen bine çıktı.normalde ben doblo ve fiorinomda asla yatamadım çünkü 20 dk içinde buz gibi olurdu.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Valla bu durumu ender abiyle su an hararetli bir sekilde konusmaktayiz. Benim pd dizel cok daha fena. Isinmamak nedir onu iyi bilirim.

Su izgara onu kapaklarindan alicaz sanirim. Kartonla ayni isi gorur o kadar para vermeye degmez normal bi araba icin ama ne biz normal insanlariz ne de arabalarimiz normal arabalar dedik ve alicaz :)


Çevrimdışı smyomekatronik

  • OCTAVIA 1.6 FSI
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 328
    • Profili Görüntüle
Gavur fsi motorda iki tane hava girişi yapmış, bir tanesinden giren hava egzos manifoldu olması lazım tam adını bilmiyorum, yardımıyla havayı ısıtarak motora veriyor motor soğukken, motor ısınmaya başlayınca normal hava girişi devreye giriyor. Daha şimdi köyden yeni geldim dışarısı 3 derece, 2 km bile gitmeden içerisini ısıtacak kadar kalorifer sıcak hava vermeye başlamıştı.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Benzinli motor çok çabuk ısınır zaten,petek temiz tesisatta sorun yoksa ilk bir kaç km de ısınır.çoğu kış paketi olan dizel arabada aslında rezistanslı fan varmış ancak hangileri bilmiyorum,bildiğim renault ve dacia da kesin var çok işe yarıyor.soğuk iklime giden skoda modellerinde de kesin vardır bizim araçlar sanırım ılıman iklim üretimi


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;550363
Valla bu durumu ender abiyle su an hararetli bir sekilde konusmaktayiz. Benim pd dizel cok daha fena. Isinmamak nedir onu iyi bilirim.

Su izgara onu kapaklarindan alicaz sanirim. Kartonla ayni isi gorur o kadar para vermeye degmez normal bi araba icin ama ne biz normal insanlariz ne de arabalarimiz normal arabalar dedik ve alicaz :)


O zaman sadece üstü değil, alt ızgarayı da kapatmak lazım.

Üşenmedim evdeki iç dış özellikli termometreyi aldım, Bağlıca<>Gordion 45 dakika bi alışveriş yaptım geldim. İç Min/Max 4/11 Dış Min/Max -1/5 oldu, toplam 10km.Klima A/C Auto HI konumda duruyordu.

Eve girmeden auto'dan manuele aldım çok hızlı bir şekilde ısıttı içeriyi. Auto hızlı ısıtma konusunda pek etkili değil anlaşılan. Manuelde köklemek gerekiyor.
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2015, 20:48:52 Gönderen: macrostr »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: macrostr;550368
O zaman sadece üstü değil, alt ızgarayı da kapatmak lazım.


O kadar fazla kapatmak ozellikle sikisik trafikte arabayi sikintiya sokabilir. Sahsi gorusum kocaman olan kaput izgarasini kapatmak kafi olacagi yonunde ;)

Alıntı yapılan: smyomekatronik;550364
Gavur fsi motorda iki tane hava girişi yapmış, bir tanesinden giren hava egzos manifoldu olması lazım tam adını bilmiyorum, yardımıyla havayı ısıtarak motora veriyor motor soğukken, motor ısınmaya başlayınca normal hava girişi devreye giriyor. Daha şimdi köyden yeni geldim dışarısı 3 derece, 2 km bile gitmeden içerisini ısıtacak kadar kalorifer sıcak hava vermeye başlamıştı.


Zaten tdi cr motorlarda motor cabuk isinsin diye sogukken egzoz gazi yardimiyla sogutma sivisi isitiliyor. Ancak bu da yeterli kalmamis olabilir ;)