škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Geç ısınma problemi, kalorifer performansı

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Yüceden tatmin edici bir cevap alamadım. Aşağıdaki ürün hakkında bilgisi olan var mı acaba? Kaloriferi açtığımızda sıcak hava motor suyundan mı yoksa yağından mı geliyor? Burada kartere yapıştırılıyor diye anlıyorum,

bu motorun hızlı ısınmasını ve yakıt ekonomisi mi sağlamakta?

http://tr.aliexpress.com/item/parking-car-heater-cigarette-lighter-heating-heater-car-portable-car-air-condition-car-detector-heated-windshield/32228617259.html?spm=2114.49010208.4.72.7gkjzY

Her sabah kızımın baba çok üşüdüm sözü çok canımı sıkıyor. En Kötü 12V Araç cam çözücü diye satılan zımbırtılar işe yarar mı sizce?


Çevrimdışı mhaktanir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Bugün Erzurum -lerde geziyordu, hani geziyordu derken gece 25'leri görür kesin. Hele ki hafta sonu çalışmayan arabaları filan düşündükçe...

Uzaktan çalıştırma filan işe yaramaz burada. Bastın düğmeye çalıştı dedin gittin baktın akü yok durumuna düşmek, olası durumlar.

İşin şakası bir tarafa, sabah araba çalışsın diye gece yatmadan önce arabayı çalıştırmak, çocuk gibi gezdirmek gerekecek.

Geç ısınmayı geçtik yani, araba çalışsın yeter :)


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Benim rapid de kesin ek ısıtıcı rezistans var,2 gün önce soğukta sabah tekrar denedim,marşa bastım 2-3 dk içinde ılık üflemeye başladı önce biraz yanık kokusu geldi sonra düzeldi.geçen gün afyonda sabaha karşı arabada uyudum hiç ısı kaybı olmamıştı


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mhaktanir;552002
Bugün Erzurum -lerde geziyordu, hani geziyordu derken gece 25'leri görür kesin. Hele ki hafta sonu çalışmayan arabaları filan düşündükçe...

Uzaktan çalıştırma filan işe yaramaz burada. Bastın düğmeye çalıştı dedin gittin baktın akü yok durumuna düşmek, olası durumlar.

İşin şakası bir tarafa, sabah araba çalışsın diye gece yatmadan önce arabayı çalıştırmak, çocuk gibi gezdirmek gerekecek.

Geç ısınmayı geçtik yani, araba çalışsın yeter :)


Esasında ben uzaktan çalıştırma derdinde filan değilim, aracı çalıştırdıktan 3-5 dakika sonra araç sıcak üflemeye başlasın yeter.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
@developer
90w dusuk bir guc sanırım motoru calıstırmadan once acıp baya bi beklemek gerekir.


Çevrimdışı mhaktanir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Developer;552011
Esasında ben uzaktan çalıştırma derdinde filan değilim, aracı çalıştırdıktan 3-5 dakika sonra araç sıcak üflemeye başlasın yeter.


Ben de çocuk için istiyorum ama burası çok soğuk. Sıcak üflemesi için önce benim donmam lazım:)


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: koraycan35;550354
Eveeet bu konu benim uzmanlığım...renault dacia ve hyundai araçlarda 5 derecenin altına inince fanın önündeki rezistans devreye giriyor ve anında sıcak hava veriyor,bunu direksiyonun altından gelen çıt çıt sesiyle anlarız..kullandığım rapidde ise sistem biraz daha farklı,dikkat ettiniz mi bilmiyorum eksi değerlere yaklaşınca hava rölanti sanki dpf devredeymiş gibi bin devire çıkıyor sanırım zengin karışım devam ederek daha hızlı ısıtma sağlıyor.benim araçta şu an böyle.2-3 hafta önce sabaha karşı afyonda 3 saat arabada uyudum hava -6 dereceydi,klimayı. 22.5 da bıraktım arabanın içi ev gibi oldu ve araç asla soğumadı.fakat park yerine girdikten 5 dk sonra devir hemen bine çıktı.normalde ben doblo ve fiorinomda asla yatamadım çünkü 20 dk içinde buz gibi olurdu.


Afyon'da tatmin ettiyse gerçekten iyidir. 19 senem geçti Çay'da. İyi bilirim soğuğunu.


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mhaktanir;552017
Ben de çocuk için istiyorum ama burası çok soğuk. Sıcak üflemesi için önce benim donmam lazım:)


Ben buna razıyım :).

Alıntı yapılan: macrostr;552012
@developer
90w dusuk bir guc sanırım motoru calıstırmadan once acıp baya bi beklemek gerekir.


90W düşük demek için neyi referans almak lazım? Sorun aracı çalıştırdıktan sonra sürekli rampa inmem yolun yarısından sonra gaza basmamla ısınmanın hissedilir derece artması. Esasında şı dci motorlardaki gibi bir rezistans iş görür ama bunu nasıl halledebiliriz? Önerisi olan var mı acaba?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Bu isin en guzel yolu;
Kalorifer radyatorunun oraya rezistans baglanacak. Termostatli olacak, radyotorun sicakligi 40-50 dereceye ulasana kadar calisacak. Calisma tetigi de fan dugmesinden alinacak.

Dolayisiyla siz soguk arabaya bindiginizde kalorifer radyatoru hava sicakligi neyse hemen hemen o derecede olacak, siz kalorifer dugmesini cevirince rezistans calisacak hem radyatoru isitacak hem de radyatorun etrafinda kalorifer faninin kabine gonderdigi havayi isitacak.
Sogutma suyu isinip kalorifer petegini isitinca termostat atacak ve rezistans devreden cikacak ;)

Muhtemelen simdi satilan kis paketi de %99 boyle calisiyordur.

He bunu kim yapacak? Hangi elektrikci ugrasacak falan filan. Isin tamamen orasindayim. O yuzden usumeye devam


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;552044
Bu isin en guzel yolu;
Kalorifer radyatorunun oraya rezistans baglanacak. Termostatli olacak, radyotorun sicakligi 40-50 dereceye ulasana kadar calisacak. Calisma tetigi de fan dugmesinden alinacak.

Dolayisiyla siz soguk arabaya bindiginizde kalorifer radyatoru hava sicakligi neyse hemen hemen o derecede olacak, siz kalorifer dugmesini cevirince rezistans calisacak hem radyatoru isitacak hem de radyatorun etrafinda kalorifer faninin kabine gonderdigi havayi isitacak.
Sogutma suyu isinip kalorifer petegini isitinca termostat atacak ve rezistans devreden cikacak ;)

Muhtemelen simdi satilan kis paketi de %99 boyle calisiyordur.

He bunu kim yapacak? Hangi elektrikci ugrasacak falan filan. Isin tamamen orasindayim. O yuzden usumeye devam


Güzel şeyler çıkacak gibi:gut:. Tam istediğim de bu, Beyin fırtınası. Esasında Üniversite'de Otomotiv Bölümü var. Bunu projelendirebiliriz, bu yakıt ekonomisi vs. gibi çevresel bir katkı da sağlar mı? Belki bir lisans öğrensinin bitirme tezi olur. Tübitak'tan destek bile alırız. Uğraşacak elektrikçi de bulunur bir şekilde. Hatta bunu modüler hale getirebilirsek tam süper olur :D.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Developer;552048
Güzel şeyler çıkacak gibi:gut:. Tam istediğim de bu, Beyin fırtınası. Esasında Üniversite'de Otomotiv Bölümü var. Bunu projelendirebiliriz, bu yakıt ekonomisi vs. gibi çevresel bir katkı da sağlar mı? Belki bir lisans öğrensinin bitirme tezi olur. Tübitak'tan destek bile alırız. Uğraşacak elektrikçi de bulunur bir şekilde. Hatta bunu modüler hale getirebilirsek tam süper olur :D.


Ohooo hocam her projeye Tubi destek verseydi simdi milyonerdim ben :)

Yakit ekonomisi saglamaz bu. Yani illaki petekten sogutma sivisina isi gecisi olur araba biraz daha erken isinir ama cok cok minik ihmal edilebilir duzeyde. Ayrica enerji kazanimi da yok sarj dinamosunun urettigi isi sonucta.

Bir de zaten olan bir sistem.

Hatta cr dizellerde sogutma sivisi belirli bir miktar isinana kadar egzoz gazindaki isi sogutma sivisina transfer ediliyor. Dolayisiyla daha erken isinma ve kucuk de olsa yakit tasarrufu saglaniyor ;)

Para ve zaman olduktan sonra herturlu imkana sahip oluyor insan. Hayal gucunuz nereye kadar giderse oraya kadar yapabilirsiniz. Ama imkan meselesi.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Developer;552031
90W düşük demek için neyi referans almak lazım?


Referans olarak alüminyumun ısısal özelliklerine bakabiliriz. 1kg alüminyumun sıcaklığını 1C derece yükseltmek için 795J enerji vermek gerekiyor. Motor Bloğunun 250kg aluminyum olduğunu farzedelim. Yaklaşık 795*250=198.750J ile motoru 1C derece ısıtabiliriz. WxT=J> 198.750J/90W= 2.208 Saniye=36Dakika Bu demek oluyorki 90Wlık ısıtıcı ile motoru 35 dakikada sadece 1C derece ısıtabilirsin :)


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;552050
Ohooo hocam her projeye Tubi destek verseydi simdi milyonerdim ben :)

Yakit ekonomisi saglamaz bu. Yani illaki petekten sogutma sivisina isi gecisi olur araba biraz daha erken isinir ama cok cok minik ihmal edilebilir duzeyde. Ayrica enerji kazanimi da yok sarj dinamosunun urettigi isi sonucta.

Bir de zaten olan bir sistem.

Hatta cr dizellerde sogutma sivisi belirli bir miktar isinana kadar egzoz gazindaki isi sogutma sivisina transfer ediliyor. Dolayisiyla daha erken isinma ve kucuk de olsa yakit tasarrufu saglaniyor ;)

Para ve zaman olduktan sonra herturlu imkana sahip oluyor insan. Hayal gucunuz nereye kadar giderse oraya kadar yapabilirsiniz. Ama imkan meselesi.


Tubi'den alacağımız destek milyon değil, ayrıca sistemin var olması başka, olmayan araçlar için uygulanabilir hale getirilmesi ve milli olması başka. Bu bir yenilik projesi değil, lisans öğrencisine birşeyler öğretecek ve bir probleme çözüm üretecek bir sistem olacak. Öğrenci de bu iş için kullanacağı malzemeleri bu destekle temin edecek. Yapılmış olanı yaparak tecrübe kazanılacak ;).



Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;552044


Muhtemelen simdi satilan kis paketi de %99 boyle calisiyordur.



Hocam kış paketinde webasto ile aynı şekilde çalışan, mazot yakıp havayı ısıtan bir düzenek var. Bujili, yanma odalı, fanlı falan ek bir düzenek. VW araçları yeni serilerde resistans ile hava ısıtma olayını bıraktılar.