škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG şanzıman kar ve buz'da nasıl kullanılır

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Merhaba, tecrübeli arkadaşlara danışmak adına bu konuyu açıyorum. Karlı ve buzlu yolda giderken DSG şanzımanı D/S veya Manuel modlardan hangisinde kullanmayı önerirsiniz. Diğerlerine göre daha avantajlı olan biri var mı ?

Klasik bir bayırda patinaj yapar durumda kaldığımızda nasıl hareket etmeliyiz ?


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2962
    • Profili Görüntüle
DSG şanzıman büyük vitesi sever. Buzlu ve çok karlı yollarda, DSG şanzımana sahip araç sürücüsü, anî şekilde gaza yüklenmemeli ve yüksek devirli kullanmamalıdır.
Buna dikkat edilirse, DSG'li araç ile, kaydırma yapmadan çok normal ve güvenli bir seyir gerçekleşir.
Tabii, lastikler de kar ve buzlu havaya uygun olması gerekiyor.


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;550352
DSG şanzıman büyük vitesi sever. Buzlu ve çok karlı yollarda, DSG şanzımana sahip araç sürücüsü, anî şekilde gaza yüklenmemeli ve yüksek devirli kullanmamalıdır.
Buna dikkat edilirse, DSG'li araç ile, kaydırma yapmadan çok normal ve güvenli bir seyir gerçekleşir.
Tabii, lastikler de kar ve buzlu havaya uygun olması gerekiyor.


S'den uzak duracağız yani.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Tork konvertörlülerde durduğu yerde manuele alıp 2. vitese takıp o şekilde kalkış yapabilmek mümkün; ancak DSG' de manuele aldığınızda vitesi 2' ye almıyor. Bu nedenler karlı buzlu zeminlerde işi çok zor.
Lastiklerin kışlık olması ve iyi durumda olması şartıyla, gaza basmadan kendi kendine kalkmasına ve 2. vitese almasına izin vererek kullanılabilir; ancak hafif rapma bir durumda kendi kendine yükselttiği devir harekete yeterli gelmezse gaza çok çok az basmak gerekir zira epey kısa olan 1. vites oranı nedeniyle patinaja anında başlar, bu sırada da ASR devreye girerse hepten karmaşıklaşır işler.
Naçizane fikrim DSG' li araçla karda buzda, kışlık lastiği bile olsa trafiğe çıkmam.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı MATADOR

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 242
    • Profili Görüntüle
Bende aracı aldığımda kış modu olmayışının bir eksiklik oluşturabileceğini düşündüm sonra teknik özellikler bölümüne tekrar göz attım, araçta kayma ve patinaj önleyici onca sistem varken kış modu koymayışlarını çok iyi anladım. Ayrıca 4 derecenin altında buzlanma uyarısı veren bir araç akıllı davranıp buzlanma riski olan yolda daha duyarlı hareket eder diye düşünüyorum. Alman mühendisler bunu da düşünmüş olmalı, düşünmüşlerdir di mi :)


Çevrimdışı resolute

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
DSG araç karda kullanılmaz demeden önce denemek lazım. Biz şöyle olsa şöyle olur diye düşünürken adamlar mühendislik yapmış, tasarlanmış. İyi bir şeyler ortaya koymuşlardır diye düşünüyorum.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MATADOR;550413
Bende aracı aldığımda kış modu olmayışının bir eksiklik oluşturabileceğini düşündüm sonra teknik özellikler bölümüne tekrar göz attım, araçta kayma ve patinaj önleyici onca sistem varken kış modu koymayışlarını çok iyi anladım. Ayrıca 4 derecenin altında buzlanma uyarısı veren bir araç akıllı davranıp buzlanma riski olan yolda daha duyarlı hareket eder diye düşünüyorum. Alman mühendisler bunu da düşünmüş olmalı, düşünmüşlerdir di mi :)
Rölantide D2' de arabayı yarım debriyaj yürüten mühendislerden o kadar da düşünceli davranmalarını beklemiyorum şahsen.

Alıntı yapılan: resolute;550416
DSG araç karda kullanılmaz demeden önce denemek lazım. Biz şöyle olsa şöyle olur diye düşünürken adamlar mühendislik yapmış, tasarlanmış. İyi bir şeyler ortaya koymuşlardır diye düşünüyorum.
Islak yolda ve rampada patır patır ASR' yi açan araçta kar buz durumunu düşünemiyorum bile.
Karda buzda kullanmadım ama karda buzda müdahele edebileceğiniz bir şey pek yok. O nedenle "karda buzda kullanmamak lazım" dedim. Tamamen o elektronik sistemlerin insafıyla hareket etmem ben şahsen.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı resolute

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 90
    • Profili Görüntüle
Denemek lazım.
Yeni araçlarda yazılım tabanlı kontrol sistemleri kullanılıyor. İleride de artacak.


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: MATADOR;550413
Bende aracı aldığımda kış modu olmayışının bir eksiklik oluşturabileceğini düşündüm sonra teknik özellikler bölümüne tekrar göz attım, araçta kayma ve patinaj önleyici onca sistem varken kış modu koymayışlarını çok iyi anladım. Ayrıca 4 derecenin altında buzlanma uyarısı veren bir araç akıllı davranıp buzlanma riski olan yolda daha duyarlı hareket eder diye düşünüyorum. Alman mühendisler bunu da düşünmüş olmalı, düşünmüşlerdir di mi :)
İnşalah düşünmüşlerdir. ÇÜNKÜ benim olduğum yerde öyle böyle değil yağdı mı 1m. Yakın  yağıyor. Hele evimin olduğu site şehre göre biraz yüksekte. Eve giderken yolumda öyle dik bir beton rampa var ki o diklik Everest te yoktur. Önceki astram  1.3 dizel di ama  İş lastiği ya da mahmuzlu zincirler ile alman tankı gibi çıkıyordum. Octavia ma zincir takar mıyım bilemedim . Gerçi çıkmak değil de DSG de beni korkutan inişlerde vites büyürse sıkıntı. Vitesi frene basmadım 1.de sabit tutmanın yolu var mı?


Çevrimdışı maymetmgs

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;550445
İnşalah düşünmüşlerdir. ÇÜNKÜ benim olduğum yerde öyle böyle değil yağdı mı 1m. Yakın  yağıyor. Hele evimin olduğu site şehre göre biraz yüksekte. Eve giderken yolumda öyle dik bir beton rampa var ki o diklik Everest te yoktur. Önceki astram  1.3 dizel di ama  İş lastiği ya da mahmuzlu zincirler ile alman tankı gibi çıkıyordum. Octavia ma zincir takar mıyım bilemedim . Gerçi çıkmak değil de DSG de beni korkutan inişlerde vites büyürse sıkıntı. Vitesi frene basmadım 1.de sabit tutmanın yolu var mı?
Manuel kullanmanız kafi buzda karda çok kullandım Asr sıkıntı yaratirsa kapatıp devam edilebilir lastikler düzgün olursa dahada kafa rahat eder 4 modeldir dsg deneyimim olmuştur diğer otomatiklere göre seri olması biraz üzer karlı yollarda ama manuel dokunuş yeterli ama tabi 6 ileri yağlı sistem ile 7 ileri kuru dsg kullanım farkı çoktur


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: maymetmgs;550475
Manuel kullanmanız kafi buzda karda çok kullandım Asr sıkıntı yaratirsa kapatıp devam edilebilir lastikler düzgün olursa dahada kafa rahat eder 4 modeldir dsg deneyimim olmuştur diğer otomatiklere göre seri olması biraz üzer karlı yollarda ama manuel dokunuş yeterli ama tabi 6 ileri yağlı sistem ile 7 ileri kuru dsg kullanım farkı çoktur
Aracım 7 ileri o halde kuru olan dsg sanıyorum. Lastiklerin 2014 41.hafta continental kışlık. Diş durumu çok iyi. Benim merak etiği dik bir rampa inerken manuel1e alsam araç 400 devir görse dahi vites atar mı? ben atmamasını tercih ederim. Bir de böyle yüksek devir çevirmek Motora ya da dsg ye zararlı olur mu?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;550445
... çıkmak değil de DSG de beni korkutan  inişlerde vites büyürse sıkıntı. Vitesi frene basmadım 1.de sabit  tutmanın yolu var mı?
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;550477
... Benim merak etiği dik bir rampa inerken manuel1e alsam araç 400 devir görse dahi vites atar mı? ben atmamasını tercih ederim. Bir de böyle yüksek devir çevirmek Motora ya da dsg ye zararlı olur mu?
D konumunda rampa aşağı kendi haline bırakırsanız hemen D2' ye alır vitesi ve gaza basmadığınız sürece vitesi büyütmez; yalnız rampa çok dik olup da motor devri de 4500d/d civarına gelirse D3' e alabiliyor. Manuele alıp viteslerin değişiminin kontrolünü ele alabilirsiniz.
Ayrıca yaz günü mesela D7' de rampa inerken frene belli bir basınçla belli bir süre basarsanız vitesleri kendisi küçültüp frenlemeye yardımcı oluyor. Gaza basmazsanız da yükseltmiyor. Yalnız her rampada bunu uygulayınca bazan gereksiz hareketler de yapmıyor değil hani.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı maymetmgs

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;550477
Aracım 7 ileri o halde kuru olan dsg sanıyorum. Lastiklerin 2014 41.hafta continental kışlık. Diş durumu çok iyi. Benim merak etiği dik bir rampa inerken manuel1e alsam araç 400 devir görse dahi vites atar mı? ben atmamasını tercih ederim. Bir de böyle yüksek devir çevirmek Motora ya da dsg ye zararlı olur mu?
Şimdi sorun şu kuru şanzıman sıkıntılı abimde 2015 jetta 7 ileri dsg var o bu tip sıkıntılar yaşadı ama illa sizde yaşarsınız anlamına gelmiyor yani zaten aracınız 4 bin devri bulsa bile ufak dokunuşlar la fren yaparsınız Abs denen sistem asıl burda işe yarar korkmayın kimseye kulak asmayın allah korusun hava karlı hastalık oldu ne yapacaksınız dsg diye hastahaneye gidilmeyecek mi ?

Allah hepimizi kazadan beladan uzak etsin


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Ben uzun süre ağır kış şartlarında kullandım kış lastiği ile kullandım. Sorun olduğu zaman esp yi kapatıp Manuel e alıp yoluma devam ettim..