škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superbi olan arkadaşlara bir kaç soru ?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar 2012 TDI superb aracım boşta iken gaza bastığımda 3 bin, 3 bin 500 civarında kalıyor ne kadar gaza bassam da devir yükselmiyor bu durum normal mi acaba? Diğer aracım linea aynı durumda devir neredeyse sona kadar çıkıyor? Superb'i olan arkadaşlar kendi araçlarında deneyip cevaplarsa çok makbule geçecek:) Birde araç 40 binde olmasına rağmen debriyaj taş gibi ayağım kas yaptı resmen. Bununla bir alakası olabilir mi acaba? Aracı yeni aldığımdan göze çarpan şeyleri soruyorum yardımcı olanlara şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Araçlarımızda bir devir limitörü bulunuyor böylece araç boştayken motor korunmuş oluyor. Superb'in debriyajı aslında çok da sert değildir, bir göstermenizde yarar var.


Çevrimdışı fanatikahmety

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Sizde yine o devirlere çıkıyormuş benim 2014 1.6 tdi aracımda 2500 ü geçmiyor


Çevrimdışı erhaneda2

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
Superb de araç hareket halinde değilse 3800 deviri geçmiyor.


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Devir saati konusunda içim biraz rahatladı. Görüş bildiren arkadaşlara çok teşekkür ederim. Ama 40 binde olan aracın debriyajının taş gibi olması canımı sıkıyor. 40 binde debriyajı bitirmiş arkadaşı tebrik ediyorum :(  Bosch serviste debriyajın sert olduğunu söylediler ve volanada girersek 1800 gibi bir rakam söylediler ki çok fena bir rakam :( Arabamı aldık başımıza belamı ilerleyen günlerde göreceğiz.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
İlk olarak boşta gaza basmayın. Bunu limitlemelerinin amacı da bu zaten. Boşta gaza basarak motora zarar verme ihtimalini azaltma. Zamanında bu konuyla ilgili Onno Usta'ya sorulan bir soruya "Boşta gaza sürekli basarak pistonların gömlekleri delip dışarı çıkması bile mümkündür" şeklinde cevap vermişti. Ne kadar zararlı olduğunu buradan çıkarabiliriz. Meraktan olsun ya da test amacıyla olsun kesinlikle boşta gaza basılmaz.

Eğer volan DMF - Çift Kütleli (yani damper yayları içinde olan modelse) muhakkak baskı balata ile birlikte değişmek zorunda. Değiştirmezseniz kesinlikle problem yaşarsınız. Debriyaj kullanımla ilgilidir. 1.000 km.de debriyaj bitiren de bulunur 100.000 km.de bitiren de bulunur. Asıl sorun işte çift kütleli volan kullanıldığında debriyaj yanmakla kalmıyor volantı da bozuyor. Bu tip volant kullanmanın da haklı sebepleri var. Özellikle SuperB/Passat/Citroen C5/Laguna-Latidude gibi ağır araçlarda vites geçişlerinin daha yumuşak, dizelden kaynaklanan titreşimin kabine daha az yansımasını sağlamak amacıyla volan içine damper yayları konuluyor. Motordan gelen vibrasyonu önemli ölçüde kesen bu yaylar zamanla çalışa çalışa tabiri caizse anaları ağlıyor ve en iyisinin 100.000 km bilemediniz 150.000 km sonra kesinlikle değişmesi gerekiyor. Bu tip araçların debriyaj balatalarının üzerinde klasik volanlı araçlardaki gibi yay yoktur. Tahmin ediyorum bu yüzden servis size volana girersek diye sordu ve bu yüzden maliyet bu kadar yüksek. Çünkü klasik volan tipi bu kadar pahalı olmaz.


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Yavuz bey emek verip yardımcı olmaya çalışmışsınız çok sağolun. Peki bizim araçlar çift kütlelimi ben bunu anladım. Eğer böyleyse volant olayına girilecek diye anlıyorum.  BOSCH servisin çokta bilerek volant söylediğinide sanmıyorum. Çünkü ilgilenen arkadaş skoda konusunda çokta bilgi sahibi değildi?


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
1.4 TSI araçların tek kütleli olduğunu biliyorum ancak aracım dizel olmadığı için detaylı araştırmadım. Aracı dizel olan arkadaşlarım yardımcı olabilir. Citroen kullanırken parça veritabanına ücretsiz ulaşabiliyorduk şase numarasından. Skoda'da böyle bir uygulama sanırım yok. Siz herhangi bir VW/Skoda parçası satan yere şase numaranızı verdiğinizde size yardımcı olacaklardır.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AVCI;551263
Yavuz bey emek verip yardımcı olmaya çalışmışsınız çok sağolun. Peki bizim araçlar çift kütlelimi ben bunu anladım. Eğer böyleyse volant olayına girilecek diye anlıyorum.  BOSCH servisin çokta bilerek volant söylediğinide sanmıyorum. Çünkü ilgilenen arkadaş skoda konusunda çokta bilgi sahibi değildi?


Skoda konusunda bilgisi olmayan yere yaptırmayın. Ankara'da yetkin özel Skoda servisleri de var.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Ender Beye bu konuda kesinlikle katılıyorum. Her araba konusunda bilgisi olan servislere bence çok itibar etmeyin. Gittiğiniz özel servis mümkünse sadece VAG grubu araçlara baksın. Bu konuda forumdaşlar yardımcı olacaktır.


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
önerebileceğiniz işinin ehli ve yetkili servisten uygun fiyatlı bir özel servis tavsiyesi olan arkadaşlar varsa çok memnun olurum.


Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Ben 120.000 bakımımı Bayındır Otomotiv de yaptırdım. O ana kadar hep servislerde ortalama 450 öderdim. Ustaları ilgili, mekanı temiz, müsait olunca hızlıca çözülüyor, standart bakım 290 TL tuttu, servis bakımlarıma göre bir eksik de görmedim. Google dan aratıp bulabilirsiniz.


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Bugün bir yedek parçacıyı aradım. Çift kütle meselesini sordum. Otomatikmi diye sordu yok manuel deyince ozaman çift kütleli değil dedi. İnşaallah doğru demiştir.:) 2 yedek parçacıdan baskı balata fiyatı sordum. Birisi 370 TL dedi SASCH marka diğeride elimde yok ama 600 TL civarıdır dedi. Arasında çok fiyat farkı var. Bizim araçlarından bazılarından LUK bazılarından SASCH çıktığını da söyledir. Telefonda bu kadar yüzyüze konuşsak daha netleşir sanırım.:)


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Hem Sachs hem de LUK güvenilir markalardır ancak dikkat etmeniz gereken gerçekten aldığınız ürünün fabrika ürünü olup olmadığıdır. Toplama ürün çok fazla var. Sıfır kutuya tamir edilmiş ürün dahi koyarlar. Hatta bizim fotoğrafçılık piyasasında refurbished denen bir olay da var. Yani sakat ürünlerin fabrika tarafından onarılıp piyasaya sunulduğu ürünler. Aslında bu ürünlerin paketlemesini fabrika yapıp kutu üzerine de bunu özellikle refurbished olarak belirtiyorlar ama memlekette uyanık çok. Bunları da orijinal pakette satmaya çalışanlar var.

Özetle pahalıysa muhakkak vardır bir hikmeti diyorum. Kesinlikle güvenilir olduğundan emin olduğunuz kurum kimliği olan bir yedek parçacıdan alışveriş yapın. Hatta ben Citroen kullanırken bu konu o kadar kafamı kurcaladı ki debriyaj set ve volantı yetkili servisten indirim zamanı alıp işçiliği dışarıda yaptırmıştım. Sadece kendimi %100 güvende hissetmek için orijinal ürünlere 250 TL fazla para vermiştim.


Çevrimdışı genious61

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Yavuz bey belki yeri değil ama Trabzon'da vag grubu araçlar için orjinal yedek parça satan ve özel vag servisi olarak nereyi önerirsiniz? @bahcekapiliyavuz