škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Mercedes sağlam mı?

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;551725
...1969 ta çıkan modeli hiç değiştirmeden 2000 e kadar satan bi marka Renault.
Satın alan salaklar varsa, adam niye değiştirsin ki? Ben de olsam ben de değiştirmeden satar dururdum, Bunda Renault' nun hiç kabahati yok. Millet evini barkını satıp sıraya girip Renault 9 alıyordu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;551762
Satın alan salaklar varsa, adam niye değiştirsin ki? Ben de olsam ben de değiştirmeden satar dururdum, Bunda Renault' nun hiç kabahati yok. Millet evini barkını satıp sıraya girip Renault 9 alıyordu.


Bunun salaklıkla ne alakası var? Sanki şimdi bindiğimiz araçlar Avrupa'da olanlarla aynı mı?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;551763
Bunun salaklıkla ne alakası var? Sanki şimdi bindiğimiz araçlar Avrupa'da olanlarla aynı mı?
1969 teknolojisiyle 2000' de hâlâ üretilen arabayı alan adama da kusura bakmayın ama salak derim ben.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;551766
O da devletin işgüzarlığı. Arka kapılarda küllük olan araçları lüks sınıfa sokup ona göre vergi almaya kalkmıştı bir aralar. Nasılsa vazgeçtiler. Araca donanım ekledikçe 100 lira olan satın alma fiyatı oluyor 130 lira. 100 liranın ÖTV' si 45 lirayken; 130 liranınki oluyor 58,5 lira. Üstüne KDV' yi de koyunca alıyor başını gidiyor. E sonra burada konu açıyoruz "e küçücük bilmem ne arabası için 130 bin lira isteniyor. Hiç de parasını haketmiyor" diye.:wnk:


Salaklıkla değil demek ki. Devletin yanlış politikası.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;551767
Salaklıkla değil demek ki. Devletin yanlış politikası.
Salaklık edip almasalar, araba satılmaz. Satılmayınca devlet vergi kaybına uğrar, vergi kaybına uğrayınca bir şeyler değiştirilir. Ama bu dediklerin Norveç, İsveç, ... vb. gibi geri kalmış ülkelerde geçerli. %30 olan ÖTV zart diye %45' e çıkarıldı. Forumlarda yazmaktan başka ne yaptı ahali? Hiç. O zaman 2000' de 1969 modele devam.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;551769
Salaklık edip almasalar, araba satılmaz. Satılmayınca devlet vergi kaybına uğrar, vergi kaybına uğrayınca bir şeyler değiştirilir. Ama bu dediklerin Norveç, İsveç, ... vb. gibi geri kalmış ülkelerde geçerli. %30 olan ÖTV zart diye %45' e çıkarıldı. Forumlarda yazmaktan başka ne yaptı ahali? Hiç. O zaman 2000' de 1969 modele devam.
[YOUTUBE]kqVfhn4icZU[/YOUTUBE]
https://www.youtube.com/watch?v=kqVfhn4icZU


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Gayet de norMAL cevap vermiş.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı 06lkn66

  • Sales Advisör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 881
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: msslm;551742
Clio 4 le gerçekten kaza yapan birinden dinledim ben bunu karşıdaki arabaya bişey olmazken benim arabamın teker koptu çamurluk gitti motor aşağı indi dedi.bende on yargılarımı kırarak güzel tasarımından dolayı almak istedim clioyu ama kalitesi beş para etmez eminim sizin fabia 1 in malzeme kalitesi fluence den iyidir.her gün bi onla bi onla mı kaza yapıyorlar lafı da garip geldi ayrıca ben kullanmadım zaten renoyu sadece içine oturdum sağına soluna biraz dokundum malzeme kalitesi sıfır clio 4 un en düşük modeli klima duğmeleri takur tukur diye donen bi araba.gidip de kaza yapmadım ama kaza yapanları da duydum...reno alınmaz mı alınır tabiki ama clio 4 fabiadan 3 bin lira fazla ise alınmaz


Bence bilinen en büyük yanlış bu işte aracın görünüşte fazla hasar alması güvensiz olduğunu göstermez o kazada teker kopmayacak kadar sağlam olsaydı belki kabine girip geri dönüşü olmayan sonuçlara yol açacaktı mühim olan bu tür kazalarda dış parçalardan ziyade yaşam alanının sağlamlığı

Malzeme kalitesi ayrı bi durum sadece ben değil forumdan esariipek te iki aracımıda sürekli kullanma fırsatı bulur oda fabiadan daha fazla keyif alıyo hatta bi kayseriye gitme durumu olduğunda ben ısrarla veriyim fluenceyle rahat rahat git dediğim halde fabiayı isteyip durdu benden. Ben fluenceyi alırken piyasadaki emsalleri 50 bin civarıydı ben borca karşılık şaka gibi bi fiyata getirdim ki ağır hasar kayıtlılar bile benim mal ettiğim fiyatın üzerine satıldı hatasız boyasız 29 bin km de aldığım araç tartışmasız şu an benim için en iyi fiyat performans aracı :)
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2016, 21:05:55 Gönderen: 06lkn66 »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Birkaç ayda bir bu sağlamlık işinin konusunu açılıyor, ben de her seferinde üşenmeden yazıyorum,

Kaza anında Yaşam Kabinine aktarılan enerji ne kadar az olursa, sağ kalma şans da o kadar artar. Bu nedenle araçların çoğu bölgesi kaza anında yüksek şekilde deforme olacak, hatta kopup, düşecek şekilde tasarlanır ki enerji buralarda emilsin ve araç içindekilere aktarılmasın.

Motorsporlarına bir bakın. F1 olsun, WRC olsun, WTCC veya türevleri olsun. En ufak darbede araç kayıt gibi dağılır lastikleri kopar vs. Ama yaşam kafesi bütün kalır. Yol sürüşü için üretilen güvenli araçlarda da durum aynıdır.

Çevremde çok görüp duyuorum, neymiş Şahin X marka araca çarptı Şahin de bişi yok 100 binlik araba dağıldı. Toros çarptı X marka şöyle oldu böyle oldu. Gülüp geçiyorum. Beton gibi sağlam araba yapın bakalım bir çarpmada içindeklere ne oluyor


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;551899
...Kaza anında Yaşam Kabinine aktarılan enerji ne kadar az olursa, sağ kalma şans da o kadar artar...
https://www.youtube.com/watch?v=1_ptUrQOMPs
[YOUTUBE]1_ptUrQOMPs[/YOUTUBE]
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
[YOUTUBE]emtLLvXrrFs[/YOUTUBE]
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı umtdrn

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 481
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;551899
Birkaç ayda bir bu sağlamlık işinin konusunu açılıyor, ben de her seferinde üşenmeden yazıyorum,

Kaza anında Yaşam Kabinine aktarılan enerji ne kadar az olursa, sağ kalma şans da o kadar artar. Bu nedenle araçların çoğu bölgesi kaza anında yüksek şekilde deforme olacak, hatta kopup, düşecek şekilde tasarlanır ki enerji buralarda emilsin ve araç içindekilere aktarılmasın.

Motorsporlarına bir bakın. F1 olsun, WRC olsun, WTCC veya türevleri olsun. En ufak darbede araç kayıt gibi dağılır lastikleri kopar vs. Ama yaşam kafesi bütün kalır. Yol sürüşü için üretilen güvenli araçlarda da durum aynıdır.

Çevremde çok görüp duyuorum, neymiş Şahin X marka araca çarptı Şahin de bişi yok 100 binlik araba dağıldı. Toros çarptı X marka şöyle oldu böyle oldu. Gülüp geçiyorum. Beton gibi sağlam araba yapın bakalım bir çarpmada içindeklere ne oluyor


Mesele bu işte.

Bizde problem zaten aracın içinden sağ çıktıktan sonra başlıyor. Adam canını kurtardı mı , malının derdine düşüyor. Aman ne çok hasar aldı arabam , lastiği koptu , motor fırladı ...

Farkında olmadığı şey , o lastik kopmasa , motor fırlamasa kaza anında ortaya çıkan enerjinin kuvveti insanın uzuvlarının bedeninden kopmasına neden olacak kadar büyük olabilir.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Şu an ekleyemiyorum; bu konuya en iyi örneklerden biri de Smart'ın 100 km. hızla çarpışma testidir. Ön taraf tamamen dağılsa da "yaşam kafesi" dediğimiz alanda en ufak bir deformasyon olmamıştı. Burada asıl bakılması gereken nokta aracın A sütunundan itibaren bütünlüğünü koruyup korumadığıdır.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;551918
Şu an ekleyemiyorum; bu konuya en iyi örneklerden biri de Smart'ın 100 km. hızla çarpışma testidir. Ön taraf tamamen dağılsa da "yaşam kafesi" dediğimiz alanda en ufak bir deformasyon olmamıştı. Burada asıl bakılması gereken nokta aracın A sütunundan itibaren bütünlüğünü koruyup korumadığıdır.
https://www.youtube.com/watch?v=9iKGfo1wmOM
[YOUTUBE]9iKGfo1wmOM[/YOUTUBE]
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Tabi araç bir römork çekiyorsa durumlar tamamen değişebiliyor:
https://www.youtube.com/watch?v=5A9fXXDHfl0
[YOUTUBE]5A9fXXDHfl0[/YOUTUBE]
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!