Birkaç ayda bir bu sağlamlık işinin konusunu açılıyor, ben de her seferinde üşenmeden yazıyorum,
Kaza anında Yaşam Kabinine aktarılan enerji ne kadar az olursa, sağ kalma şans da o kadar artar. Bu nedenle araçların çoğu bölgesi kaza anında yüksek şekilde deforme olacak, hatta kopup, düşecek şekilde tasarlanır ki enerji buralarda emilsin ve araç içindekilere aktarılmasın.
Motorsporlarına bir bakın. F1 olsun, WRC olsun, WTCC veya türevleri olsun. En ufak darbede araç kayıt gibi dağılır lastikleri kopar vs. Ama yaşam kafesi bütün kalır. Yol sürüşü için üretilen güvenli araçlarda da durum aynıdır.
Çevremde çok görüp duyuorum, neymiş Şahin X marka araca çarptı Şahin de bişi yok 100 binlik araba dağıldı. Toros çarptı X marka şöyle oldu böyle oldu. Gülüp geçiyorum. Beton gibi sağlam araba yapın bakalım bir çarpmada içindeklere ne oluyor