0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Ugur abinin dedigi gibi subap ayari olur sikirti sesi. Ama egzantrik zinciri dogru degismemis olabilir. Gergisi dogru olmayabilir. Falan filan. Iyi bir usta baksin bence
1.4 68HP' lerde egsantrik zincirinin gergi mekanizması var mı ki?:hmm::blm:
Abi gergisiz sistem olur mu hic yoksa bosa binmisiz valla
Bu 1.4 68HP motor Favorit' in 1289cm³' lük motorunun modernize edilmiş hali ise yoktur zira Favorit' te de yok.
Yok diyosan yoktur abi. Zira yillar oldu yillar elime favo motoru almayali. Karb ayari yapamam o derece. Yanlis hatirliyo olabilirim.Ama gergi olmamasi fail net. Biz dandik konveyorlerin tahrik zincirine/kayisina gergi koyuyoruz. Insan koskoca egzantrik zincirine komaz mi
Favorit' in zinciri niye kısa zamanda ses yapıyor sanıyorsun?:wnk:
Evet doğru olabilir. Ancak trigeri değiştirirken devir daim pompasını da değiştirmesi lazımdı eğer öyleyse. Zaten trigerin değişmesi için devir daim pompası falan sökülüyor.
Supap ayarlarına bakıldı mı?
68 bg MPI motorda gergi yok. Arkadaşın dediği " şıkırtı " sesi, birazda sanki " hırıltı " sesi gibiyse o zaman devir daim dağıtmış olabilir. Çümkü dağıtır devir daim huyudur Fabia 'da.
hemen değiştirtmem gerekiyor mu sıkıntısı ne olur acaba
Değiştirmeniz lazım. Hararet ve su eksiltme problemi yaşarsınız. Şöyle bir durum var , devir daim tam anlamıyla dağılmış durumda ise yurarıda arkadaşımızın dediği gibi araba yürümez. Ancak ilk başta yatak dağılır devir daim çalışmaya devam eder ses yapar oradan anlarsınız , onun için idare eder kısa bir süre ,ancak nerede yolda bırakır belli olmaz. Devir daim pompası motor bölümünün sol tarafında genleşme kabının altında... Oradaki sesi bir dinleyin , "hırıltı- uğultu " varsa dağılmıştır...