škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aracınızın gördüğünüz eksileri nelerdir?

kblbn · 174 · 39408

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı bekomach

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 112
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ruzgar;569834
Ben hiçbir zaman göstergeye itimat etmem.

Yakıt göstergesindeki veriyi her alışımda depo verisiyle karşılaştırırım.

Her defasında göstergedekinden 0.1-0.2 0.3 ve nadiren 0,4 arasında daha fazla yakıt tüketimi olduğunu görürüm.Ortalamayı 0.2 alırım.yani göstergede ne varsa 0.2 daha fazla..Bu hata payının da kabul edilebilir bir değer olduğunu düşünüyorum.

Maalesef daha az yakıt harcayıp daha fazla gösteren bir arabaya daha rastlamadım.Ne yazık ki bu kimi otomobil firmalarının tipik bir üçkağıtçılığı..(Belkide şimdilerde hepsi)

Neden hep gerçekte olandan daha az da daha fazla değil? İşte bunun üzerine düşünmek lazım.


Alıntı yapılan: Dre42;569835
Bu konu tam bi üçkağıtçılık haklısınız.ilk başlarda benimde moralimi bozmuştu ama hiçbir şeyin durust yapılmadığını görünce çok da umursamadım ve sizin yaptığınız gibi hep kendim hesapladım.gostergenin hata payını ölçtüm vs :) umarım istediğiniz yakıta kavuşursunuz kazasız belasız sürüşler dilerim :)


Şimdi öncelikle bu bir aldatmaca değildir. Otomobilin yol bilgisayarındaki anlık ve ortalama tüketim hesabı laboratuvar ortamında her vitesin tüm devir aralığında yapılarak araç hafızasına "harita" olarak kaydedilir. Sizin gaza basış miktarınıza göre anlık miktar, aldığınız yola göre araç size ortalama tüketim değeri sunar ve değerler gerçektir.

Sizin bahsettiğiniz hataların sebepleri ise:

- Yakıt tüketim haritası testinin yapıldığı laboratuvarın koşulları (sıcaklık vs.)
- Yakıtın hava değişimlerinden kaynaklı genleşmesi. Yazın aldığımız 10 litre yakıtla kışın aldığımız 10 litre yakıt farklı kütlelere sahip, çünkü yoğunluk sıcaklıkla beraber değişmektedir.
- Aktarma organları, motor yağının kalitesi/miktarı/durumu, malzemelerin yorulması gibi etkenlerden kaynaklanabilen artışlar.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Rüzgar yönü, camların açık olması, hava basıncı, rakım ve hava sıcaklığı da yakıt tüketimini etkileyen en önemli faktörlerdendir.


Çevrimdışı dehawen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
Şu otomatik klimada sinir bozucu. Otomatikte açıyoruz güzel sorun yok, fakat kapatmak için tekrardan elimizle kısmamız gerekiyor.  Autoya bastığımızda kapatması gerekirdi...


Çevrimdışı balyali

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dehawen;570217
Şu otomatik klimada sinir bozucu. Otomatikte açıyoruz güzel sorun yok, fakat kapatmak için tekrardan elimizle kısmamız gerekiyor.  Autoya bastığımızda kapatması gerekirdi...


Kesinlikle katılıyorum. Nasıl kapandığını bulmak benim de çok zamanımı aldı. Bir de klimadan şırıl şırıl su akış sesi gibi bir ses geliyor. Normal mi bilmiyorum.


Çevrimdışı fabiacı06

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
aynı ses ben de de sanki dere çağlıyor Hyundai de bile bu ses yoktu. motor sesi klima sesi mevcut yalıtımı düşük olması başlıca eksik yönlerinden


Çevrimdışı dehawen

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 160
    • Profili Görüntüle
Başka bir kötü yanı; otomatik camı. Şöför camı tek tık yapıdğımızda otomatikmen sonuna kadar açılıp kapanırken, bu olay düğmelerde geçerli değil. Basılı tutmamz gerekiyor


Çevrimdışı ruzgar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bekomach;570101
Şimdi öncelikle bu bir aldatmaca değildir. Otomobilin yol bilgisayarındaki anlık ve ortalama tüketim hesabı laboratuvar ortamında her vitesin tüm devir aralığında yapılarak araç hafızasına "harita" olarak kaydedilir. Sizin gaza basış miktarınıza göre anlık miktar, aldığınız yola göre araç size ortalama tüketim değeri sunar ve değerler gerçektir.

Sizin bahsettiğiniz hataların sebepleri ise:

- Yakıt tüketim haritası testinin yapıldığı laboratuvarın koşulları (sıcaklık vs.)
- Yakıtın hava değişimlerinden kaynaklı genleşmesi. Yazın aldığımız 10 litre yakıtla kışın aldığımız 10 litre yakıt farklı kütlelere sahip, çünkü yoğunluk sıcaklıkla beraber değişmektedir.
- Aktarma organları, motor yağının kalitesi/miktarı/durumu, malzemelerin yorulması gibi etkenlerden kaynaklanabilen artışlar.

Aldatmaca değildir tabii, testi yapan sevgili mühendisler arabaların labaratuvar ortamında kullanılmadığını sehven unutmuş olmalılar.Tabii testleri gerçekten labaratuvarda(!)yaptılarsa..(Testler kapalı ortamda yapılmaz) Güvenilirlik geçerlilik gibi bilimsel değerlerden de bihaber olmalılar.
« Son Düzenleme: 16 Nisan 2016, 08:30:36 Gönderen: ruzgar »



Çevrimdışı Onur22

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 85
    • Profili Görüntüle
Arkadaş Firmaların yakıt testleri reklam amaçlı olduğundan tam doğruluk beklenmez, hiçbir benzinli araç basayım gitsin dersen 7 litrenin altında yakmaz, yüksek devirlerde düşük hızla gidersen fabia aracın ortalama 100kmde 5 litre yakıt harcar. Fabia yakıt konusunda çoğu araçtan ekonomik.Kaldı ki bu konu başlığı olan "aracın gördüğünüz eksileri" kısmı ile alakası yok.


Çevrimdışı JawS

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
80 90 KM sabit hizla rizeye gittim leon fr ile ıkı kişi az bagaj 3,7 mi 4,3 mü ne yakmıstım tam hatırlamıyorum ama o hızlarda gidersek ve nerdeyse fren yapmazsak tutuyor :D Şehir içi 6 nin altına dusmemıstı skoda alırsam otomatık vitesli haliyle 7 8 arası yaksa opup basına koyarım :D


Çevrimdışı kavih

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 229
    • Profili Görüntüle
fabia'nın arabadan inince kendini bir sure sonra kilitlenmez ise otomatik kilitlenmesi. bu kadar her yeri elektronik olan bir araba için çok basit yazılımsal bir iş iken bunları dâhil edilmemesi kotu


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kavih;590369
fabia'nın arabadan inince kendini bir sure sonra kilitlenmez ise otomatik kilitlenmesi. bu kadar her yeri elektronik olan bir araba için çok basit yazılımsal bir iş iken bunları dâhil edilmemesi kotu


İyi de arabada kaç kişi olduğunu nerden bilecek?! Ha sürücü inince ve belli bir süre sonra içinde olana bakmaksızın başka kapı da açılmamışsa, nasıl ki kumandadan kapıları açıp yarım dakika içinde kapılardan biri açılmazsa tekrar kilitliyor, aynı şekilde yapılabilirmış... Belki de adamlar yapmıştır VAG-COM gerekiyordur ?;)


Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Fabia III'ün bence en büyük eksileri:
 
 - Start&stop sistemi tamamen kafasına göre çalışıyor.
 
 - Rüzgar ve yol sesi 100 km den sonra epey hissediliyor.
 
 - Çok fazla trim sesi var. Kronik motor kulağı sesi olduğunu forumdaki arkadaşlarım söylüyorlar. Bu sesi bende duymaya başladım.
 
 - Full pakette Cruise Control olmalıydı. Zaten hız limitleyici koyuyorsun. Hız sabitleyici bu açıdan çok büyük bir maliyet değil fabrikaya. Ama biz ekstra 1000 TL ödemek zorunda kalıyoruz.
 
 - Hoparlörler şimdiden bas seslerde patlakmış gibi ses çıkarmaya başladı. Bakımda kontrol ettireceğim.
 
 - Anahtarsız çalıştırma özelliğini koyan mühendis, hangi akla hizmet anahtarsız giriş özelliği koymaz merak ediyorum. Ben anahtarı cebimden çıkarıp arabanın kapılarını açtıktan sonra, kontağa da sokarım zaten.


Çevrimdışı Ghokun

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 103
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;590382
İyi de arabada kaç kişi olduğunu nerden bilecek?! Ha sürücü inince ve belli bir süre sonra içinde olana bakmaksızın başka kapı da açılmamışsa, nasıl ki kumandadan kapıları açıp yarım dakika içinde kapılardan biri açılmazsa tekrar kilitliyor, aynı şekilde yapılabilirmış... Belki de adamlar yapmıştır VAG-COM gerekiyordur ?;)

Koltukların altına ağırlık sensörü yerleştirilebilir. Emniyet kemeri uyarıları bu şekilde çalışıyor diye biliyorum. En azından arkadaşın corollasında öyleydi. ön sağ koltuk için emniyet kemeri takılı değil sensörü ötünce koltuga verdiğin ağırlığı kaldırırsan susuyordu.


Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SAHLVCV;590523
Fabia III'ün bence en büyük eksileri:
 
 - Start&stop sistemi tamamen kafasına göre çalışıyor.
 
 - Rüzgar ve yol sesi 100 km den sonra epey hissediliyor.
 
 - Çok fazla trim sesi var. Kronik motor kulağı sesi olduğunu forumdaki arkadaşlarım söylüyorlar. Bu sesi bende duymaya başladım.
 
 - Full pakette Cruise Control olmalıydı. Zaten hız limitleyici koyuyorsun. Hız sabitleyici bu açıdan çok büyük bir maliyet değil fabrikaya. Ama biz ekstra 1000 TL ödemek zorunda kalıyoruz.
 
 - Hoparlörler şimdiden bas seslerde patlakmış gibi ses çıkarmaya başladı. Bakımda kontrol ettireceğim.
 
 - Anahtarsız çalıştırma özelliğini koyan mühendis, hangi akla hizmet anahtarsız giriş özelliği koymaz merak ediyorum. Ben anahtarı cebimden çıkarıp arabanın kapılarını açtıktan sonra, kontağa da sokarım zaten.


Hocam kusura bakmayında start & stop arabada tıkır tıkır çalışıyor 1 kez bile gereksiz yere devreye girmedi yada durduk yere ışıklarda çalıştırmadı kendini.

Ya aracın bozuk yada start&stop un devreye girmesi için gereken 3-4 koşulu sağlamıyorsun.

1- motor sıcaklığı istenilen seviyede olmalı.
2- emniyet kemerin takılı olmalı. Apaçiler gibi takılı değilse devreye girmez.
3- Araç tamamen durduğunda ivmesi bitince stop eder debriyaja basınca hemen çalışır.
4- Akü seviyeni kontrol ettir. Akün yetersizse sarj ediyim diye devreye girmiyor.(üstünde ışık vardır akünün)

Bunun dışında sorun varsa aracına servisde baktır. Bozukdur.