Ben hiçbir zaman göstergeye itimat etmem.
Yakıt göstergesindeki veriyi her alışımda depo verisiyle karşılaştırırım.
Her defasında göstergedekinden 0.1-0.2 0.3 ve nadiren 0,4 arasında daha fazla yakıt tüketimi olduğunu görürüm.Ortalamayı 0.2 alırım.yani göstergede ne varsa 0.2 daha fazla..Bu hata payının da kabul edilebilir bir değer olduğunu düşünüyorum.
Maalesef daha az yakıt harcayıp daha fazla gösteren bir arabaya daha rastlamadım.Ne yazık ki bu kimi otomobil firmalarının tipik bir üçkağıtçılığı..(Belkide şimdilerde hepsi)
Neden hep gerçekte olandan daha az da daha fazla değil? İşte bunun üzerine düşünmek lazım.
Bu konu tam bi üçkağıtçılık haklısınız.ilk başlarda benimde moralimi bozmuştu ama hiçbir şeyin durust yapılmadığını görünce çok da umursamadım ve sizin yaptığınız gibi hep kendim hesapladım.gostergenin hata payını ölçtüm vs umarım istediğiniz yakıta kavuşursunuz kazasız belasız sürüşler dilerim
Şimdi öncelikle bu bir aldatmaca değildir. Otomobilin yol bilgisayarındaki anlık ve ortalama tüketim hesabı laboratuvar ortamında her vitesin tüm devir aralığında yapılarak araç hafızasına "harita" olarak kaydedilir. Sizin gaza basış miktarınıza göre anlık miktar, aldığınız yola göre araç size ortalama tüketim değeri sunar ve değerler gerçektir.
Sizin bahsettiğiniz hataların sebepleri ise:
- Yakıt tüketim haritası testinin yapıldığı laboratuvarın koşulları (sıcaklık vs.)
- Yakıtın hava değişimlerinden kaynaklı genleşmesi. Yazın aldığımız 10 litre yakıtla kışın aldığımız 10 litre yakıt farklı kütlelere sahip, çünkü yoğunluk sıcaklıkla beraber değişmektedir.
- Aktarma organları, motor yağının kalitesi/miktarı/durumu, malzemelerin yorulması gibi etkenlerden kaynaklanabilen artışlar.