škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Spor yay hakkında

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Berk A.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar spor yay alıcam fakat şöyle bi durum var H&R polo 6R uyumlu buldum acaba polo 6R yani 2010 model civarı polo ile Fabia 2'nin yayı uyumlu olur mu ?


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Uyar ancak tavsiye etmem. Ben 1 yıl kadar H&R kullandım Poloda,konfor adına hiç bir şey kalmadı arabada. İlk zamanlar iyidi ancak sonradan beton gibi oldu. Satıp Eibach Prokit aldım,orjinalle arasında %20 kadar fark var sadece.. Eibach tavsiye ederim..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Spor yaylarin hepsi sert. Sert olmak durumundalar da zaten. Ancak bizim ulkemizin yollari mayin tarlasi gibi oldugu icin cok etkiliyor bizleri.

Konfordan odun verilmeyecekse airride en guzeli. Tabi kaliteli olmak sartiyla ;)

Spor yayla mayin tarlasinda gezmekten biktigim icin ciddi air ride i dusunuyorum :)


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;552187
Spor yaylarin hepsi sert. Sert olmak durumundalar da zaten. Ancak bizim ulkemizin yollari mayin tarlasi gibi oldugu icin cok etkiliyor bizleri.

Konfordan odun verilmeyecekse airride en guzeli. Tabi kaliteli olmak sartiyla ;)

Spor yayla mayin tarlasinda gezmekten biktigim icin ciddi air ride i dusunuyorum :)


Eibach orjinale çok yakın Doğukan. Bende H&R den sonra bir daha spor yay taktırmam diyordum ama Eibach cidden konforlu. Air işi çok sakat,istediğin kadar kalitelisini tak 4 tane torbanın üstündesin. Bir arkadaşım 6.000 küsür lira verip Almanyadan getirtti bayağı sağlam bir üründü,F30 a taktı,1 yıl sonra patladı kaza yapmaktan zor kurtuldu. Bir de muayene zamanı sök tak falan derken bana boş geliyor. Onun yerine KW,Eibach veya H&R Coil Over tak,KW lerde sertlik ayarı da var,istersen oem konforunda gezersin.Ama maksat davlumabz kapatmaksa Prokit tavsiye ederim,yol tutuş ve düşüklük anlamında H&R çok daha iyi ama Tr yolları için gereksiz sert.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;552197
Eibach orjinale çok yakın Doğukan. Bende H&R den sonra bir daha spor yay taktırmam diyordum ama Eibach cidden konforlu. Air işi çok sakat,istediğin kadar kalitelisini tak 4 tane torbanın üstündesin. Bir arkadaşım 6.000 küsür lira verip Almanyadan getirtti bayağı sağlam bir üründü,F30 a taktı,1 yıl sonra patladı kaza yapmaktan zor kurtuldu. Bir de muayene zamanı sök tak falan derken bana boş geliyor. Onun yerine KW,Eibach veya H&R Coil Over tak,KW lerde sertlik ayarı da var,istersen oem konforunda gezersin.Ama maksat davlumabz kapatmaksa Prokit tavsiye ederim,yol tutuş ve düşüklük anlamında H&R çok daha iyi ama Tr yolları için gereksiz sert.


Can 4 senedir bende eibach kullaniyorum ilk zamanlar iyi hos da zamanla yay sabit yuku gordukce iyice oturuyo sertlesiyo direk.

Valla airride i kendim yapmayi dusunuyorum. Neidugu belirsiz sisteme guvenemem. Ama su da gercek tir lar air'in uzerinde yuruyo cok kaliteli korukler var buldum. Kaliteli koruk kaliteli valf kullanildiktan sonra hic bisey olmaz.

He tabiki kul yapisi benim arabada orjinal yay kirildi sebepsiz yere. Yay da kirilabilen bisey. Ama airin korukleri oyle disardan goruldugu gibi fason bisey degil. Onlari biz bazi cihaz ve tezgahlarin altinda yukseklik ayarli sonumleyici olarak kullaniyoruz. 5-6 tonun altinda yillarca sikintisiz calistigini cok gordum.

Velhasil kelam mayin tarlasinda ziplayarak gitmekten cok cok cok asiri oyle boyle degil cok sikildim tak etti :D


Çevrimdışı Berk A.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Hocam peki fabia ile hangi araçların yay sistemi aynı polo ve ibiza mı sadece ?

Bi de bi sorum daha olacak dizel araca benzinli yayı takarsak sorun olur mu acaba ?
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2016, 20:33:06 Gönderen: Berk A. »


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Ya biz onu unuttuk :D sizin soruna gelirsek internette arastirin ayni sase polo fabia ibiza yaylari olur birbirine.

Ama benzinli yayini dizele takarsaniz daha fazla yere iner ve konfor daha fazla duser


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Doğukan kendin yapacaksan orası ayrı,yay mevzusu dediğin gibi yürür eskidikçe takozlar ezildikçe sertleşiyor. H&R leri ilk taktığımda araba 8.000 kmdeydi,ulan diyorum bu insanlar ne ayak bu yaylara sert diyolar,25.000 oldu araba başladı dan dun vurmaya,demek en baştan Eibach taksaydım oemden konforlu olacaktı :D

Konu sahibinin sorusuna gelirsek Fabia 2,Ibıza 2 ve Polo 6R aynı yürüyeni kullandığından yaylar uygun. Fabia için özel yaylarda satılıyor öncelikle onları tercih ederseniz daha iyi olur.

Eibach için konuşursam sizin araç için doğru yayın kodu E10790060222.
 Ön aks için 960,arka aks için 840 kg değerlerini karşılayan İbiza ve Polo yayı da olur yani. Bu yayı takarsanız ön 2.5 arka 3 cm basar. Kodun sonu 01 22 olanı takarsanız ön 3 arka 3 basar. Ama tavsiye etmem ön takıma çok yük bindirir darbeleri iyi sönümleyemez..


Çevrimdışı satli

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
aracını aldığında teknik şartname verilir orada ön ve arka aks ağırlıkları yazar yayı ona göre tercih etmelisiniz. Şuan Vogtland kullanıyorum araçlarımda çok memnunum.



Çevrimdışı satli

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Berk A.;552381
Çok fazla soru sordum ama bu işi açıklığa kavuşturmak istiyorum. H&R konforsuz denmiş eibachla vogtland tercih edilmeli galiba. Peki ben apexi gibi ucuz yayları alırsam ne sıkıntı olur H&R o kadar kötü bi izlenim oluşturdu ki bu ucuz yaylardan farkı kalmadı gözümde ������


Apexi ülkemizde konyada bir yan sanayi firması üretiyor yada başka ülkelerden ki asya ülkelerinden dayanımları test edilmeden kutulanıyor . Çok sorun olmaz ama bir gün kırılma durumu olur ise ve sen yolda kalırsan o zaman neden eibachla vogtland gibi markaları almadım diye pişman olabilirsin. Onerim vogtland bir çok aracımda kullandım gayet başarılı ve sert değil.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: satli;552414
Apexi ülkemizde konyada bir yan sanayi firması üretiyor yada başka ülkelerden ki asya ülkelerinden dayanımları test edilmeden kutulanıyor . Çok sorun olmaz ama bir gün kırılma durumu olur ise ve sen yolda kalırsan o zaman neden eibachla vogtland gibi markaları almadım diye pişman olabilirsin. Onerim vogtland bir çok aracımda kullandım gayet başarılı ve sert değil.


Apexi can cin con dan gelme. Imalat celiginden uretme (tel capiyla oynarak yayin stabil yukte kapanmamasini sagliyorlar) abidik gubidik birsey. Aman ha uzak durun.

3 arkadasim takti birininki kirildi birininkinin tek tarafi kapandi oteki arabayi satti Allah bilir ne oldu :)

150-200₺ ye turkiyede spor yay uretip satamazsiniz. Kaldi ki helezon telinin maliyeti onun kadar zaten.

Turkiyede spor yay uretimi yapan bir firma yok.

Henuz ;)


Çevrimdışı Berk A.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
Peki ben 50mm yay almayı düşünüyorum çünkü benim arabam baya yüksek 17" jant olduğundan dolayı ve de 35mm'in pek fark yaratmadığını düşünüyorum. Ama bu sefer de amortisör değiştirme olayı kafamı karıştırdı 50mm aldığımda alacağım amortisörleri nerden bulabilirim yani onlar spor amortisör falan mı ?


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Berk A.;552627
Peki ben 50mm yay almayı düşünüyorum çünkü benim arabam baya yüksek 17" jant olduğundan dolayı ve de 35mm'in pek fark yaratmadığını düşünüyorum. Ama bu sefer de amortisör değiştirme olayı kafamı karıştırdı 50mm aldığımda alacağım amortisörleri nerden bulabilirim yani onlar spor amortisör falan mı ?

Bakın orjinal amortisör maksimum 4 cm kadar düşüklüğü kaldırabilir daha fazlasında aracın üzerinde sürekli +500 kg yük varmış gibi yükte kalır ve kısa süre sonra patlar. Ayrıca 5 cm yayla boyuna sekersiniz,arabada yol tutuş falan kalmaz aksine bozuk zeminli virajlarda yerden kesilir. 35 mm yay davlumbazı gayet güzel kapatır ama deli basık durmaz. 4 cmden fazla basacaksanız zaten her türlü arabanız odun gibi olacak. Birde Koni sarı amortisör gibi bir takım alacaksınız ki bunların takımı 1500 lira civarında,toplamda 2.000 lira gibi bir şee patlar ve araba odun gibi olur,koniler ve diğer alçak amortisörler pist amortisörüdür.

Madem güzel basıp çok konfor kaybetmek istemiyorsunuz,o zaman KW,Eibach,H&R,JOM gibi markaların aracınıza uygun coilover kitlerinden taktırın. İster indirin ister kaldırın konfor kaybınızda olmasın. Aralarında en uygun JOM Blue var,taktıranlar gayet memnun. FK,APEX vs de uygun fiyatlı seçenekler arasında. Bu işin ortalaması yine Eibach yalnız,orta seviye br fiyatı var. Çok çok iyisi KW ,o da 3500 lira civarıydı en son.

Hem konforum kalsın hem arabayı yerle bir edeyim diyorsanız öyle bir dünya yok malesef. Dediğim gibi en azından 2000-2500 liraya patlar o iş size. Sertlik önemli değil alışırım dersenizde boyuna amortisör patlatır,boyuna burç değiştirir,boyuna takoz yenilersiniz arabanın yürürünü tabiri caizse turşuya çevirirsiniz.
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2016, 18:40:04 Gönderen: Can »


Çevrimdışı Berk A.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 45
    • Profili Görüntüle
http://youtu.be/jGbbmMyu8U0 Şu videoyuda şöyle bırakayım ucuz yayla iyi yay farkını baya iyi açıklamış. Marka olarak eibach ya da vogtland düşünüyorum h&r buldum bi tane ama 250 tlye ucuz geldi biraz bi kıllanmadım değil.