Zaten isyanımız size değil Volkswagen Gruba:)
Mantıklı açıklamalarla ilgili şüphemiz yok ama kısa sürede kumanda pili bitmesi bana normal gelmedi. Ha tabi pil bu biter yani sonuçta..
İsyan konusu ise farklı; immobilizer çipi ister ortada olsun ister kenarda isterse dışında tekrar o düğmeye anahtarla basacaksan neden para verip anahtarsız çalıştırma koyuyorsun? Madem anahtarı sürekli üstünde taşıyacaksın, nerede olduğundan kesin emin olacaksın, pili bitince tekrar senkronize edeceksin, düğmeye onunla basacaksın e bir yuvaya sokmak mı zor?
Tabi bu isyanımız Volkswagenin umurunda değil. Biz de çözüm beklemiyoruz da forum ya bu konuşuyoruz...
Haklısınız Haluk Bey, burası forum tartışıp paylaşırız fikrimizi ve bildiklerimizi. Benim aracımda anahtarsız giriş ve çalıştırma mevcut, benim anahtarımın pili de 1 yılda tükendi. "Gülünu seven dikenine katlanır."
Skoda babamın fabrikası değil, hiç de umrumda olmaz. İsterseniz yerden yere vurun..
Ancak sanırım bu sistemin tam olarak çalışma mantığını bilmiyorsunuz ve bundan dolayı mantık ve imkâna dayalı olmayan isyanlar ediyorsunuz....!!:gaz:
Bu işin başka bir tekniği yok, " :dede: o anahtar sürekli haberleşecek"....
Pil de normalinden çok daha hızlı tükenecek.
Anahtarsız giriş sistemli premium araçların da anahtar pilleri hızlı tükeniyor. Bizzat yaşadım, örnek isterseniz yazarım.
Mesela, TV kumandanızın bir tuşunu 1 ay boyunca basılı tutun, piller biter mi?
Anahtarsiz giriş ve çalıştırma fonksiyonlu araçlarda, anahtarın pili tamamen tükenince veya anahtarın elektronik kısmı zarar görürse, anahtarın geniş tarafı ile Start/Stop butonuna basmak, işin "C planıdır", zor kalındığında uygulanır. Bu "C planına" başvurmamak için, anahtar pili bitmeye yakın, aracın maksidot ekranında uyarı çıkar. "B planı" olarak önce kapılar dokunma ile açılmaz, ancak anahtar butonuna basınca açılabiliyor ve aracı start/stop düğmesinden elle basarak çalıştırabiliyorsunuz. Yani anahtar, çok akım tüketen özelliği devre dışı bırakır ve araç sahibinin pili değiştirmesi için zaman tanır. Kullanıcı umursamayıp pili değiştirmezse, "C planı" için durum oluşur ve düğmeye anahtar ile basmak zorunda kalırsınız. Pil değiştirme için tanınan süre de çok kısa değil. Ben mesela, kumanda pili bitince, 3 hafta boyunca ekranda uyarı ile aracı kullandım.
İmmo çipi, her zaman anahtarın uç kısmında gömülü olur.
İmoo çipinin, kontak anahtarı veya start/stop butonun en yakın pozisyonunda olması önemlidir. Bu olay bizim güvenliğimiz için yapılmış.
Anahtarı tam olarak yuvaya yerleştirmezsen ve "es kaza" anahtarın mekanizmasına zarar vererek anahtarı çevirirseniz, araç çalışAmasın gibi v.b. durumlar için öngörülmüş bir emniyettir.
Ben bu olayı böyle biliyorum, ayrıca biliyorum ki, Skoda fabrikasındaki ARGE departmanında aptal insanlar çalışmıyor, bizim asla öngöremeyeceğimiz durumları, onlar düşünüp değerlendiriyor ve de kullanıcının iyiliği için ortaya koyuyor.
Esen kalın.
Şimdi aklıma geldi. Bir arkadaşımız da, neden SuperB model aracının bagaj kapağı anahtar kumanda ile kapatılamadığına isyan etmişti. Açılıyormuş, ancak neden kapatılamıyormuş. Bu arkadaşa çok saçma gelmiş bu olay ve Skoda'ya "ver yansın" etmişti.