škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Uluslararası Yakıt Tüketimi Ölçüm Standartları

0 Üye ve 6 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Sanırım otomobil kullanıcıları arasında en sık tartışılan konu tüketim mevzusudur. Herkesin güzergahı, trafik durumu, sürüş stili vb. unsurlar değişken olduğu için tüketim hesaplamasında uluslararası ölçütler koymak gereklidir. Bu ölçütler bizi araç alırken her daim baktığımız katalog verilerine götürür. Peki bu katalog değerleri nasıl hesaplanıyor. Açıklaması aşağıda:
 
 "Urban cycle
The urban test cycle is carried out in a laboratory at an ambient temperature of 20°C to 30°C on a rolling road from a cold start where the engine has not run for several hours. The cycle consists of a series of accelerations, steady speeds, decelerations and idling. Maximum speed is 31 mph (50 km/h), average speed 12 mph (19 km/h) and the distance covered is 2.5 miles (4 km). The cycle is shown as Part One in the diagram below.

Extra-urban cycle
This cycle is conducted immediately following the urban cycle and consists of roughly half steady-speed driving and the remainder accelerations, decelerations, and some idling. Maximum speed is 75 mph (120 km/h), average speed is 39 mph (63 km/h) and the distance covered is 4.3 miles (7 km). The cycle is shown as Part Two in the diagram below.

Combined Fuel Consumption Figure
The combined figure presented is for the urban and the extra-urban cycle together. It is therefore an average of the two parts of the test, weighted by the distances covered in each part."
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...



Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ozghcttpli;554136
diagramlar ve türkçesi de olsa :)

Müsait bir zamanımda Türkçe'ye çevireyim:ok:
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Kısaca sunu söylemiş
1. Şehir ici
 "20 otuz derecelik bir labaratuvar ortamında birkaç saattir çalışmayan soğuk bir motorla hareket eden bir yol ortamında yapılıyormuş test. Testte hizlanma, sabit hiz, yavaşlama ve rölantide çalışmalar varmış. En yuksek hız 50km ve ortalaması 19km imiş. Sürüş mesafesi de 4 km lik bir alanmis.

2. Şehir disi
İlk testin hemen ardından yapilan bir test. Hemen hemen yarısı sabit hızla yapiliyormus kalan kısım yine hızlanma yavaşlama ve rölanti imiş.En yuksek hız 120km , ortalama hız 63 km , katedilen yol 7km imiş.

3.
Bu ikisinde elde edilen değerler her ikisinde de katedilen mesafenin agirligi alınarak  karışık testteki veriler elde ediliyormuş.

Kısa ve çabucak bunu yazdım detayları atlamışım olabilirim. İsin Özü burada ama.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Aşağıdaki linkte faydalı bilgiler var. İçerikten alıntı:
 
 "Şehir içi ölçümleri:
Test yapılan aracın motoru soğuk oluyor.
Toplamda 4km'lik bir mesafe ortalama 19km/h ve en fazla 50km/h'lık süratler ile hızlanma/yavaşlama/sabit hız/rölanti karma şeklinde yapılıyor.

Şehir Dışı ölçümleri:
Şehir içi ölçüm testinin devamı olarak yapılıyor.
Toplam 7km'lik mesafe de, ortalama 63km/h ve en fazla 120km/h'lık sürat ile %50 sabit hız ve %50 değişken hız ile ölçüm yapılıyor.

Ortalama ölçüm ise testlerde alınan mesafeye göre ağırlıklı ortalama alarak yapılıyor. (ş.içi yakıt x (4/11) + Ş.Dışı yakıt.t x (7/11)) / 2"
 
 http://forum.donanimhaber.com/m_57598882/tm.htm
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
İstanbul kriterlerini açıklıyorum.
Total 5km
%90 idling
%5 at first gear %5 at second gear
Average speed 5km/s
:kiki:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı peugeot206wrc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Burada firmaların en büyük sahtekarlığı test yaptıkları araçlar ile satışa sundukları araçlar arasında ciddi farkların bulunması. Örneğin şöför koltuğu dışında tüm koltukların, yedek lastik ve kriko vs tüm parçaların arabadan çıkarılmış olması. Aynı zamanda klima, multimedya sistemi vs hepsini araçtan çıkarıyorlar yani neredeyse 300-400 kg ağırlık atıyorlar. Yakıt sadece gittikleri yolda yetecek kadar var, yan aynalar bile aerodinamik sürtünme katsayısını düşürecek şekilde katlanmış durumda. Yani yol şartlarından çok farklı.
Bence dünyada otorite kabul edilen bir kurumun ncap gibi yakıt testlerini araçların yol versiyonları ile yapıp yayınlaması lazım ama hepsi aynı b.ku yediği için hiçbir üreticinin bu işine gelmiyor.
Araç alırken fabrika tüketim değerlerine bakmak artık kendini kandırmaktan başka bir şey değil. En iyisi test sürüşünü biraz uzun yapıp ona göre karar vermek.


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
300 400kg agirlik ciddi bir rakam.. ama testte standartlarinda araclardan cikarilan bir uygulama yok...
klima, aydinlatma, muzik sistemi gibi elektrikli cihazlar kullanilmiyor sadece..
hiza oranla calisan disarida fan bile var..
gercegi pek yansitmiyor ama tum marka modelleri esit karsilastirabilmek icin ve tekrarlanabilmesi icin kapali ortamda yapiliyor... esas on planda olan da emisyon degerleri, yakit ta bunun bir sonucu, parcasi..
 test sonucunda doldurulan yaklasik 150 sayfa ciddi bir evrak, form var......
elestirilen kisimlari vardi.. yakinda tekrar degisir...