Arkadaşlar merhaba direkt enjensiyonlu araçlara tamamen likit lpg sistemi hakkında tecrübelerimi paylaşacağım. Vialle prins ve brc markalarının satıcıları ile herhangi bir ticari bağlantım yoktur.
Öncelikle belirtmek isterimki mk2 leon fr 1.4 tsi aracımda vialle lpdi sistemi 27 bin kmdir kullanıyorum.
Sistem çalışma şekli; Stepne yerine takılan 40 lık diye tabir edilen güvenlik açısından max.36 lt yakıt alabildiğimiz tanka normal lpg pompasından depo kapağının hemen altından yakıt alınır.
Sistem yakıt aldıktan sonra şöför kapısı veya 1.kontak hareketinden tetik alarak hiç beklettirmeden bu görünen mataryalin içine
yakıt çeker ve yakıtı tamamen sıvıya dönüştürür. Tek marşta hiç benzin kullanmadan motor çalışır. 250 hp ye kadar tüm araçların tüm devirlerine gayet yeterli miktarda yakıt yetirir.
Aracım 5 binde iken ankarada montajı yapılmış. Şuanki güncel değeri olan 6000 tllik maliyetini aracımın ilk sahibi 29 bin kmde iken yani 24 bin kmde amorti etmiş. Benim gördüğüm tasarruf oranı %65 civarlarındadır. Güncel yakıt değerleri 1.99 tl lpg 4.53 benzin litre bazındadır. Günlük seri kullanımda 20 kuruşun altına , asılarak kullanımda 22–24 krş civarlarında km başı harcama yapmaktayım.
Sistemin avantajlarını ve dezavantajlarını sayacak olur isek;
+%60 tan fazla tasarruf
+ benzine göre ortalama %10 fazla tüketim.
+tsi ve tfsi motorlara tamamen uygun bir sistemdir.
+delme biçme kablo kalabalığı vs. yoktur.
+ilk marş dahil lpg kullanır.
+aylık benzin almak zorunda bırakmaz.
+Kışın sabah bile tek marşta alır [emoji4]
+ normal şartlarda bakım maliyeti yok
+çevreci ve bizim tırt benzinlerden daha performanslı bir yakıt motora giriyor.
+ 250 hp ye kadar sistem sorunsuz çalışıyor. Yani yazılım yapılsa araca otomatik olarak adaptasyon sağlanıyor.
+ performans bujileri kullanılırsa yada buji aralıklarını kısaltırsanız dahada petformanslı bir lpdi besleme sistemi elde edersiniz.
+Yakıt bitiminde kullanıcıya hiç hissettirmeden isterseniz yüksek süratlarda olun benzine geçtiğini hissetmessiniz.
+
– en az 60 bin kmde bir yüksek basınç pompası değişir
Ben 450 tlye değiştirdim. Bir kere yolda bıraktı beni kitlendiği için.
Ama 10dkda değiştirilebilen birşey [emoji4]
– dolum yeri filtresi değişimi 50 tl
– 100 kiloluk lpg tankı bir ek yük oluşturuyor.
–istasyonda bazen bol sıralı lpg dolum yerine gidiyorsunuz.
–simit tüp için 36 lt uzun yolda yetersiz mesela İstanbul Ankara arası hiç durmadan gitmek için ya ikmal yada benzin ile devam gerekli. Ortalama uzun yol mesafesi 36 lt ile 375–430 km arasıdır. Benim araç yazılımlı bu arada. Gaza basınca daha çok çekiyor yakıtı normalde bir seferde 120 km ort hız ile 450 km. çok net yapılır.
.
.
.
Hesap kitap yapmak isteyenler için detaylı şeylere gerek yok aylık 1000 tl yakıt harcaması yapan biriyseniz aynı km ile net 600!! tlsi cebinize kalır[emoji4] en fazla 500 tllik 2 veya 3 senede bir parça değişir.
Karşılaştığım sorunlar oldukça bu başlık altında paylaşacağım.
Sizinde tecrübelerinizi ve önerilerinizi bilmek isterim
Tüplü ve öfkeli = X
Lpdili ve Huzurlu = [emoji108]
Herkese iyi forumlar