škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DPF Hatası

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Aracım dün sabah çoğunlukla kısa mesafede kullanmaktan birkaç gün önce DPF filtresi tıkalı hatası verdi  bugün ise sonra araç motoru korumaya aldı. Yarın aracı trabzona götüreceğim. Önereceğiniz servis var mı? Aslında yetkili servise mi gitsem diyorum ama dpf değişecek demelerinden korkuyorum. Trabzon da önereceğiniz servis var mı? Birde çekişi düşük olsada(turbo devreye girmiyor) araç halen gidiyor servise aracı çekiçi sırtında mı göndersem.

Birde yakıt hep shell'den alırken ve 1500 devir altına inmezken neden sürekli bu hata ile karşılaşıyorum.


Çevrimdışı ruyaci

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 178
    • Profili Görüntüle
Aynı durum benimde başıma geldi. Aracım Fabia 1.6 TDI. DPF değiştirmekten başka çare bulamadım. Aracı düşük devirde kullanmamak gerekiyor. Ben 2.500 - 3.000 devirden aşağı düşmüyorum artık.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun. Turbonun devreye girmediğini nereden anladınız?


Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan_by;554816
Geçmiş olsun. Turbonun devreye girmediğini nereden anladınız?


Araç kendini korumaya aldı. Çekiş 0 araç 2500 deviri geçmiyor 0 dan 100 e 3 dakikada düz yolda çıkıyor yokuşlar hak getire 1. vites 2. vites zorla yokuşta. bilgisayara bağlattık sadece dpf tıkalı uyarısı geldi temizlenmediği için hatayı söndürüp normal moda geçmiyor. limp mode mu öyle birşey devam ediyor şu anda


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Çok anlamam bu işten fakat Jetta'nın Kullanma Kılavuzunda dpf ışığı yandığında ortalama 70 Km ile 15 - 20 dakika yol yapılması gerektiği yazıyordu. Filtredeki partüküllerin yakılması için böyle bir yol izlenmesi gerekiyor sanırım. Dolayısıyla düşük devirlerde araç kullananlarda fırsat oluştukça arada bir yüksek devirlerde aracı performanslı kullanmalı sanırım.


Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Developer;554821
Çok anlamam bu işten fakat Jetta'nın Kullanma Kılavuzunda dpf ışığı yandığında ortalama 70 Km ile 15 - 20 dakika yol yapılması gerektiği yazıyordu. Filtredeki partüküllerin yakılması için böyle bir yol izlenmesi gerekiyor sanırım. Dolayısıyla düşük devirlerde araç kullananlarda fırsat oluştukça arada bir yüksek devirlerde aracı performanslı kullanmalı sanırım.


Önceden birkaç kez daha olmuştu dediğiniz şekilde düzelttim bu seferki benim tembelliğim yandıktan sonra hiç yol yapmadım yine şehir içi devam ettim başıma bunlar geldi her olay tecrübe böyle birşey olduğunu bilsem trabzona iner gelirdim :(


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pharnakia;554811
Aracım dün sabah çoğunlukla kısa mesafede kullanmaktan birkaç gün önce DPF filtresi tıkalı hatası verdi  bugün ise sonra araç motoru korumaya aldı. Yarın aracı trabzona götüreceğim. Önereceğiniz servis var mı? Aslında yetkili servise mi gitsem diyorum ama dpf değişecek demelerinden korkuyorum. Trabzon da önereceğiniz servis var mı? Birde çekişi düşük olsada(turbo devreye girmiyor) araç halen gidiyor servise aracı çekiçi sırtında mı göndersem.

Birde yakıt hep shell'den alırken ve 1500 devir altına inmezken neden sürekli bu hata ile karşılaşıyorum.

Büyük sanayine Nur Otomotiv var. Muhammed Usta iyi bir ustadır.


Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;554848
Büyük sanayine Nur Otomotiv var. Muhammed Usta iyi bir ustadır.


Teşekkürler Trabzonda VW sahibi bir arkadaşımda aynı ismi önerdi. Benim bildiğim daha önce gittiğim akademi oto var fatih sanayi de. Bu konuda orayı önerir misiniz?


Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;554848
Büyük sanayine Nur Otomotiv var. Muhammed Usta iyi bir ustadır.


Nur otomotiv ile örüştüm yarın oraya götüreceğim ilgine teşekkürler. Tabi hava durumu izin verirse 30 dakikada 5 cm kar yağdı :) Ziganayı düşünemiyorum


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Bence de aracı zaman zaman üst devir sınırlarına kadar zorlamak ve yüksek devir çevirmek gerekiyor. Benim ilk dizel ve otomatik aracım daha önceki 6 aracım da atmosferik motor benzinli manuel vites modellerdi şimdi benzinli araçtan kalma alışkanlıkla 1.6 TDI DSG Yeti aracımı da zaman zaman çok seri kalkışlar ve üst devir limitlerde oldukça agresif ve kick down yaparak ara hızlanmalarda gaz pedalına sonuna kadar basarak kullanıyorum yakıtımı ilk yakıt alımı dahil Shell nitro diesel v power kullanıyorum 15 ay 11.000 km DPF ışığının yandığını ve devreye girdiğini görmedim. Aracımın motoru gerçekten her anlamda çok iyi diyebilirim çekişi ara hızlanmalarda ki ve gaz pedalına verdiği tepkileri motor freni mükemmele yakındır. Dizel motorlu araçlar çok yüksek devir çevirmez ve güçlerini düşük devirlerde verirler ama zaman zaman benzinli motorlar gibi yüksek devir çevirmenin hiç bir zararı da yoktur ama benzinli motorda olsa bu yüksek devirli sürmek uzun süreli olmamalıdır. Yakıtınızı mümkün olduğunca aynı istasyon ve aynı şirketten seçmeli ve DPF ışığı yandığında aracınızı stop etmemeli ve filtre temizlenene ışık sönene kadar beklemelisiniz.


Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;554856
Bence de aracı zaman zaman üst devir sınırlarına kadar zorlamak ve yüksek devir çevirmek gerekiyor. Benim ilk dizel ve otomatik aracım daha önceki 6 aracım da atmosferik motor benzinli manuel vites modellerdi şimdi benzinli araçtan kalma alışkanlıkla 1.6 TDI DSG Yeti aracımı da zaman zaman çok seri kalkışlar ve üst devir limitlerde oldukça agresif ve kick down yaparak ara hızlanmalarda gaz pedalına sonuna kadar basarak kullanıyorum yakıtımı ilk yakıt alımı dahil Shell nitro diesel v power kullanıyorum 15 ay 11.000 km DPF ışığının yandığını ve devreye girdiğini görmedim. Aracımın motoru gerçekten her anlamda çok iyi diyebilirim çekişi ara hızlanmalarda ki ve gaz pedalına verdiği tepkileri motor freni mükemmele yakındır. Dizel motorlu araçlar çok yüksek devir çevirmez ve güçlerini düşük devirlerde verirler ama zaman zaman benzinli motorlar gibi yüksek devir çevirmenin hiç bir zararı da yoktur ama benzinli motorda olsa bu yüksek devirli sürmek uzun süreli olmamalıdır. Yakıtınızı mümkün olduğunca aynı istasyon ve aynı şirketten seçmeli ve DPF ışığı yandığında aracınızı stop etmemeli ve filtre temizlenene ışık sönene kadar beklemelisiniz.

Bende çoğunlukla shell arasırada opetten alırım yakıtı ancak bu benim 3. kez ışık yakmam oldu çocuğu okula bırakmak için her sabah yaklaşık 2 km. için araba çalıştırıyorum -3 derecelerde daha motor ne olduğunu anlamadan okulun kapısına geliyoruz hız yok arada duruma göre 2 yada 3 ışığa yakalanıyoruz motor ısınmıyor velhasıl kelam arabanın canını okuyoruz. ayda yada 3 haftada bir trabzona kaçmakta durumu kurtarmıyor. Şimdi yarın zigananın açık olması için dua ediyorum. Bir aksilik olmadan gidebilmek için


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Gümüşhaneyi çok iyi bilirim. Dizel araç için gerçekten kabus bir yer çünkü Mehmet Beyin de dediği gibi zaten en uzak mesafe toplasanız 10 km.yi geçmez. Arada Bayburta ya da Trabzona doğru keyfiyen 20-25 km sürmek lazım.

Arızaya gelince eminim bir şekilde hallolur. DPF konusunda çok deneyimim yok ancak bir şekilde çözülür. Bizim Türkiye sanayilerinde çok cevherler var buna bizzat tanıklık ettim çok defa.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Bugün itibariyle Zigana'da geçiş epey sıkıntılı. Kış lastiği olmayan Trabzon Gümüşhane yoluna çıkmasın.


Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Abi halloldu da hic istenmeyen bir sey oldu ustanin test surusu esnasinda arkasina bakmayan bir kamyonun kurbani olduk sag arka kapi gitti. Tutanak falan derken moralim çok bozuldu. Ben o kadar sakın iken hatasini kabul etmemesi öldürdü beni sola donen arabaya sag arka kapidan vur sonra ben yapmadim sen vur de.


Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Yol konusunda denecek birsey yok. Cam gibi idi sabah