Walla söylenen satge-1 ile 145-150hp olduğu ama bana göre alınan gerçek güç 135hp civarı. Stage-1 ile 170hp bandına çıkabileceğini pek sanmıyorum, tabii dpf, dp vb bazı işlemler olursa yani olay Stage-2 ye kayarsa olabilir.
Tabii ki bu değerler kötü değil,yazılımın sihri burada. birden bire +30hp çok fark yaratacaktır.
Ama rakiplerin stock 130hp verdikleri durumda VAG ın hala aynı güç bandında kalması bence kötü olur. Benim en iyimser dönüşüm 120hp BMT lerin adapte edileceği ki o zaman bile hp olarak rakiplerinin gerisinde kalacaklar. Burada VAG grubunu güç sınırlamasına iten en önemli faktör bence DSG ve Tork ilişkisi.
Tabii olaya sadece güç olarak da bakmamak lazım. 1.6 hacmindeki yüksek Hp li kore kökenli motorların ve Opelin 136 lık ünitesinin tüketim konusunda çok sorunları olduğu da aşikar. Bu konuda ben 110 ve 130 luk reno motorlarını iyi biliyorum.
VAG 1.5 TDI ile 120hp güç ve güncel tüketim değerlerini yakalayabilirse o zaman gzl başarı olur.
Gerçi ülkemiizde VAG ın satması için hiçbir şey yapmasına gerek yok