škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı peugeot206wrc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Style donanım 1.6 TDI aracım var. Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. Daha önce Toyota Auris'im vardı ve dizele geçemem gerektiği için bu aracı seçtim. Araçla ilgili incelemelerde - özellikle otopark sitesinin incelemesinde - yalıtım ve yol tutuşu ile ilgili ciddi problemler olduğu söylenmişti fakat ben bu 1 aylık Ataşehir - Tuzla kullanımımda bu tip sorunlarla hiç karşılaşmadım. Hatta daha önceki aracım benzinli olmasına rağmen gürültü olarak aynı yapıdaydı, yol tutuşu olarak da bir iki kere ani hareket yapmam gerekti ancak ESP vs. herhangi bir şekilde çalışmadı. Gerçi bugüne kadar kullandığım hiçbir arabada çok şükür ESP'yi devreye sokacak bir hareket yapmak zorunda kalmadım. Sakin sürmeyi seven biriyim.
Gelelim soruma, bazı yerlerde euro 6 motorlarla beraber aracın izolasyon ve yol tutuşunda iyileştirmeler yapıldı deniyor. Acaba aracın her iki versiyonunu da deneyip bu konuda gerçekten deneyim sahibi biri var mı aramızda?
Açıkçası yalıtım bir yere kadar önemli fakat yarın bir gün hızlı seyrederken önüme fırlayacak bir engelle uğraşırken yol tutuşundan dolayı kötü bir durumda kalmak istemem doğrusu.


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Euro 6 motorlar EURO 5 lere oranla biraz daha sessiz,onun etkisi var. Ayrıca  Toyota ve Hondalar yol sesi alır,özellikle Aurisin yalıtımı çok başarısızdı kullandığımda. Ondan inip buna binince tuhaf gelmemiştir yani..

Yol tutuş konusuna gelince öyle tedirgin olacak bir durum yok,sınıf standartlarında yol tutar aracınız zaten içiniz rahat olsun. Onlar genelde özellikle virajlara sert daldıkları için arkadan bırakma eğilimi hissetmişler,o eğilim çoğu C sınıfı sedanda var zaten..


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
otoparka güvenirim, samimi ve tarafsız buluyorum. Oradaki elemanın eski arabası A5 diye biliyorum, belki onunla kıyaslayarak, beklentiler yüksek olmuştur. Ama bahsedilen yol tutuşu problemi lastikler ve yol durumu ile çok alakalı.

2-3 defa yüksek hızlardayken çok acil fren yapmak durumunda kaldım, sadece deneme yapmak için viraja 110-120 km ile girdim, geçen hafta 130la giderken hiç beklemediğim bir su birikintisine sağ lastikleri soktum. Araç çizgisini hiç bozmuyor, elektronik sistemler yerinde ve doğru çalışıyor. Özellikle su birikintisine girdiğimde aracın yüzdüğünü hissettim anda donk diye bir ses geldi ve araç yola oturdu, milim çizgiden sapmadı. Eski araçlarımdan biri olsa ne olurdu kestiremiyorum. Güvenle kullanabileceğiniz bir araç. Yol sesi olduğunu düşünmüyorum. Rüzgar sesi ise bir gerçek.


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Bende de 2015 ancak 105 beygirlik modeli var daha öncede honda cıvıc son  kasa aracım vardı, aracın yalıtımı gayet iyi hele hondadan on kat iyi, yol tutuşuda iyidir ancak çok yüksek hızlarda 170-180-190 gibi biraz uzunluğundan ve yerden yüksekliğinden dolayı gövde salınımı var bu konuyu burda tartıştık bakabilirsin. Onun dışında tamamen tafafsız şekilde hondadan daha geniş daha konforlu daha az yakıyor ve daha çok gidiyor kesinlikle.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32959


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
otopark'taki o iki "çoluk çocuğun" laubali yorumlarına hiç güvenmem.
Octavia'nın yol tutuşu ile alakalı sorunu yok. Yalıtım konusunda ufak olumsuzluk olabilir, ancak sınıfındaki diğer araçlar ile kıyaslarsak, büyütelecek bir olay değil.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
6 yıl biri E12 hatchback Corolla ve E15 Sedan Corolla kullanmış biri olarak şu an kullanmış olduğum Yetinin yol tutuşu yerden yüksekliği ve kasa yüksekliğine rağmen hem E12 hemde E15 Corollalardan çok daha iyi bir yol tutuşuna sahip Yeti bu konuda gerçekten müthiş güven veriyor. Japon araçlarının ses yalıtımı çok iyi değil ama sorunsuz araçlardır.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;555104
6 yıl biri E12 hatchback Corolla ve E15 Sedan Corolla kullanmış biri olarak şu an kullanmış olduğum Yetinin yol tutuşu yerden yüksekliği ve kasa yüksekliğine rağmen hem E12 hemde E15 Corollalardan çok daha iyi bir yol tutuşuna sahip Yeti bu konuda gerçekten müthiş güven veriyor. Japon araçlarının ses yalıtımı çok iyi değil ama sorunsuz araçlardır.
Tartışma yaratmak istemem, ama özellikle toyota'ya sorunsuz diyemem.
Toyota'nın sorunuzluğu, 2006 yılından sonra bitti. 2008 yılı ve sonrası dizel motorlarda ciddi sorunlar çıktı. Toyota araçları, hiç bir inovasyon ve geliştirmeye tabii olmadığı için, ciddi bir şekilde satış kaybına uğradı.
Şu anda satılan güncel kasa 1.4 dizel toyotalarda hala hız sabitleyici yok. Yarı otomatikleri tek kavramalı ve konforsuz.
(4 yıl toyota corolla dizel m/m kullandıktan sonra bu kanî'ya vardım)


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: peugeot206wrc;555052
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Style donanım 1.6 TDI aracım var. Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. Daha önce Toyota Auris'im vardı ve dizele geçemem gerektiği için bu aracı seçtim. Araçla ilgili incelemelerde - özellikle otopark sitesinin incelemesinde - yalıtım ve yol tutuşu ile ilgili ciddi problemler olduğu söylenmişti fakat ben bu 1 aylık Ataşehir - Tuzla kullanımımda bu tip sorunlarla hiç karşılaşmadım. Hatta daha önceki aracım benzinli olmasına rağmen gürültü olarak aynı yapıdaydı, yol tutuşu olarak da bir iki kere ani hareket yapmam gerekti ancak ESP vs. herhangi bir şekilde çalışmadı. Gerçi bugüne kadar kullandığım hiçbir arabada çok şükür ESP'yi devreye sokacak bir hareket yapmak zorunda kalmadım. Sakin sürmeyi seven biriyim.
Gelelim soruma, bazı yerlerde euro 6 motorlarla beraber aracın izolasyon ve yol tutuşunda iyileştirmeler yapıldı deniyor. Acaba aracın her iki versiyonunu da deneyip bu konuda gerçekten deneyim sahibi biri var mı aramızda?
Açıkçası yalıtım bir yere kadar önemli fakat yarın bir gün hızlı seyrederken önüme fırlayacak bir engelle uğraşırken yol tutuşundan dolayı kötü bir durumda kalmak istemem doğrusu.


bencede aracın yol sesi ve yl tutuşu ile ilgili ciddi sıkıntı yok. tek sorunu bence 130 üzeri rahatsızlık veren rüzgar sesi ve daha fazla hızlarda rüzgardan dalgalanma .


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;555120
Tartışma yaratmak istemem, ama özellikle toyota'ya sorunsuz diyemem.
Toyota'nın sorunuzluğu, 2006 yılından sonra bitti. 2008 yılı ve sonrası dizel motorlarda ciddi sorunlar çıktı. Toyota araçları, hiç bir inovasyon ve geliştirmeye tabii olmadığı için, ciddi bir şekilde satış kaybına uğradı.
Şu anda satılan güncel kasa 1.4 dizel toyotalarda hala hız sabitleyici yok. Yarı otomatikleri tek kavramalı ve konforsuz.
(4 yıl toyota corolla dizel m/m kullandıktan sonra bu kanî'ya vardım)



Bu konuda ki düşüncelerinize aynen katılıyorum. Sahip olduğum Corolla 2006 1.6 Hatcback Corolla (E12) ve sıfır olarak aldığım 2011 Orijinal Japon montajı makyajlı 1.6 E15 Sedan araçlardı her ikisinde de hiç bir sorun yaşamadım. Fakat dediğiniz gibi Eski Corollalar her açıdan ne yazık ki şu an ki güncel kasalardan kesinlikle sorunsuz ve daha kaliteliydi zaten efsane kasa ve E12 kasa dışında o kalite ve sorunsuzluğu kaybettiler. Mesela basit bir örnek 2014 Corolla'da çamurluklarda davlumbaz yok ön göğüste yolcu airbag olan yerde çok çirkin bir potluk var plastik malzeme kalitesi düştü 1.4 dizel yağ yakma sorunları MMT sorunları vs vs  yıllardır Toyotaclup forum üyesiyim hangi sorununu yazayım ki mesela ben neden yeni kasa bir Corolla ile devam etmedim çünkü araç değiştirmek istediğimde bu eksikleri ve sorunları gördüm ve yeni kasanın dizaynı hoşuma gitmedi Yeti'de karar kıldım konu yol tutuş ve Auris ile Octavia kıyaslandığı için belki alakasız ama bende Corolla ile Yeti'yi kıyaslayıp Yeti'nin yol tutuş becerisinden bahsettim. Corolla belki de sınıfında en kötü yol tutuşuna sahip bir araç olabilir yol tutuşu gerçekten güven vermiyor. Octavia'yı bilemiyorum ama kesinlikle Corolla'dan daha iyi bir yol tutuşuna sahip ve güven verdiğine eminim. Zaten Yeti'ye karar vermeseydim alacağım araç kesinlikle bir Octavia olacaktı hatta ben aracımı alırken Octavia daha ucuzdu ama şimdi benim aracımdan daha pahalı oldu bu da ikinci elde tutulduğunun bir kanıtıdır. Toyota ve özellikle Corolla'nın tek avantajı ikinci el satış hızı ve tercih sebebi olmasıdır.


Çevrimdışı Mr.Mister

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Merhaba Arkadaşlar,

2015 Style donanım 1.6 TDI aracım var. Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum. Daha önce Toyota Auris'im vardı ve dizele geçemem gerektiği için bu aracı seçtim. Araçla ilgili incelemelerde - özellikle otopark sitesinin incelemesinde - yalıtım ve yol tutuşu ile ilgili ciddi problemler olduğu söylenmişti fakat ben bu 1 aylık Ataşehir - Tuzla kullanımımda bu tip sorunlarla hiç karşılaşmadım.


Otopark'ta yayınlanan testteki araç 2013 model diye biliyorum.Bu kasanın ilk gelen serilerinde bahsettiğiniz problemleri yaşayan insanlar oldu. Daha sonra yapılan iyileştirmelerle bu sorunlar baya azaltıldı.


Çevrimdışı peugeot206wrc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Auris'i 3 yıldır kullanıyordum. Yakıt dışında beni hiç üzmedi. İlk arabam olan Fiesta'dan sonra- ki bende yeri ayrıdır- beni en memnun eden aracım oldu fakat doğrusu konfor ve pratiklik konusunda kesinlikle  Octavia kadar ince düşünülmüş bir araç değildi. Octavia'da her gün yeni bir şeyler keşfediyorum ve bu beni mutlu ediyor. Bir de kerdeşlerim arasında tek Skoda kullanmayan bendim şimdi 3'lüyü tamamladık (citigo, Superb, Octavia)
Yine de biraz duygusal (kızım bu arabaya doğdu) biraz da motor şanzıman sorunsuzluğuna güven (1.6 atmosferik 132 BG motor ve tamamen konfor odaklı CVT) Auris'in yeri bende hep ayrı olacak. Yakıt dışında severek kullandığımbir araçtı.
Octi ile de 23 günü ve 1300 km'yi  devirdik. Şimdilik mutlu mesut ve az yakarak (Auris 10lt /100km Octi 6lt/100km) devam ediyoruz. Her gün aracın yeni bir özelliğini ya da ince düşünülmüş bir  ayrıntısını keşfediyorum. Bu sürprizleri özellikle abimin superb'inden biliyordum ve Octide de küçük ama güzel şeylerle karşılaşmak beni mutlu etti. (yan aynaların otomatik kararması, vites bölgesi ambians aydınlatması, vs..)

Sorun yok mu?  Maalesef var aracın bolero multimedyası maalesef mp3 çalarken belirsiz zamanlarda kendini resetliyor. Bunu da  videoya çekip sistemin değişimi için servise bırakacağım. Başka bir çözümü var mı bilmiyorum.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Octavia bana göre tam bir F/P aracı ve tıpkı her araç gibi bazı eksik yönleri de yok değil. Kişilerin önceden kullandıkları araca göre bunlar ya ön plana çıkıyor ya da hiç görünmüyor.

Benim en şikayet ettiğim konu yalıtım ve yol tutuş. Öyle çok rahatsız edici bir durum yok. ama tabii ki biraz daha iyi olabilirdi.

Genelde sakin kullanıcıyımdır, aracı sert kullanmam, çok sıkıştırmam, yüksek sürat meraklısı değilimdir. Yine de ayda yılda 1-2 kez çoğu da gereklilikten dolayı sert ve spor kullanmak gerekiyor. İşte bu anlarda maalesef !7 bana yol tutuş konusunda hiç mi hiç güven vermiyor.

Sağolsun daha hiç buna bağlı bir tehlike yaşatmadı ancak hem yüksek hızda hem de bazı durumlarda hep tedirgin olmama neden oluyor.

Bundan önceki araçlarımda aracın limitinin benim yeteneklerimin üstünde olduğunu hissederdim. Ancak A7 de yol tutuş konusunda aracın limitleri benim yetenek ve limitlerimin gersnide kalıyor. Üstelik 17'' jant-latsik ve 3.5 Eibach prokit yaylara rağmen.

Haa bunun dışında sakin şehir kullanımında ve 120km ye kadar olan hızlarda bir sorun yok ki zaten olmaması da gerekiyor.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Octavia 120 ve sonrası hızlarda eğer güven vermiyorsa geçekten yol tutuş sıkıntıları vardır üstteki mesajlarımda da belirttiğim gibi bu konuda Corolla da aynıydı hatta daha beterdi diyebilirim. Sedan araçlar genel olarak Hatchback araçların yol tutunma becerisini zaten sergileyemez buna kasa yapıları müsade etmez. Ben bu konuda Yeti'ye hayran kaldım diyebilirim yüksek yapısına rağmen müthiş bir yol tutuşa sahip ve gerçekten güven veriyor. Aydın İzmir otobanın da 180 ve üst hızlarda dahi oldukça stabil ve güven verici bir durum sergiledi bunda belki 1445 kg boş ağırlığının olması da avantaj sağlayabilir.


Çevrimdışı peugeot206wrc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;555234
Octavia bana göre tam bir F/P aracı ve tıpkı her araç gibi bazı eksik yönleri de yok değil. Kişilerin önceden kullandıkları araca göre bunlar ya ön plana çıkıyor ya da hiç görünmüyor.

Benim en şikayet ettiğim konu yalıtım ve yol tutuş. Öyle çok rahatsız edici bir durum yok. ama tabii ki biraz daha iyi olabilirdi.

Genelde sakin kullanıcıyımdır, aracı sert kullanmam, çok sıkıştırmam, yüksek sürat meraklısı değilimdir. Yine de ayda yılda 1-2 kez çoğu da gereklilikten dolayı sert ve spor kullanmak gerekiyor. İşte bu anlarda maalesef !7 bana yol tutuş konusunda hiç mi hiç güven vermiyor.

Sağolsun daha hiç buna bağlı bir tehlike yaşatmadı ancak hem yüksek hızda hem de bazı durumlarda hep tedirgin olmama neden oluyor.

Bundan önceki araçlarımda aracın limitinin benim yeteneklerimin üstünde olduğunu hissederdim. Ancak A7 de yol tutuş konusunda aracın limitleri benim yetenek ve limitlerimin gersnide kalıyor. Üstelik 17'' jant-latsik ve 3.5 Eibach prokit yaylara rağmen.

Haa bunun dışında sakin şehir kullanımında ve 120km ye kadar olan hızlarda bir sorun yok ki zaten olmaması da gerekiyor.



Ben Kurtköy Tuzla bağlantısında 140-150 geniş virajlara girdim ama herhangi bir tedirginlik hissettirmedi araç. Sizin aracınız hangi model acaba? Euro 6 mı? Asıl merak ettiğim gerçekten 2013de bu araç ilk çıktıktan sonra bu konularda iyileşme var mı yok mu? Çünkü ben şimdiye kadar eleştirildiği ölçüde bir ses/kasislerde zıplama yol tutuşta kendini bırakma hissetmedim.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
2013 Elegance TDI Manuel.

Bu bahsettiğim tedirgnlik sürekli olmuyor zaten ama arada sırada da olsa tedirginlik vermesi benim açımdan üzücü.

Mesela geçen hafta 180 km civarına çıkıp bir süre o hızda gitmem gerekti ama araç resmen yolda gezinme yaptı. Tabbi bunda belki biraz da kışlık lastiklerin de etkisi vardır ama önceki araçlarımda da kışlık lastiklerle benzer süratlere çıktığımda bu tür tedirgnlikler yaşamamıştım.

Bu sınıfta S60 - Insignia-Passat çok daha oturaklı bir yol tutuşa sahip