škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yol sesi ve yol tutuşu karşılaştırması

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Benim tespitim:

aracın özellikle yan panelleri çok düz ve çok büyük, bu nedenle yan rüzgarlardan ve yan rüzgar direncinden çok fazla etkileniyor. Buna liftback yapı ve torsiyon çubuğu da eklersek olumsuzlukların kaynaklarını bulmuş oluruz.

Yalnız ilginç olarak be bu gezinme şikayetlerini genellikle TDI larda duyuyorum. Aynı yıl üretimi olmasına rağmen TSI lar sanki bu konuda daha stabil gibi. Ama nedeni nedir bir türlü çözemedim ?


Çevrimdışı peugeot206wrc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;556363
Benim tespitim:

aracın özellikle yan panelleri çok düz ve çok büyük, bu nedenle yan rüzgarlardan ve yan rüzgar direncinden çok fazla etkileniyor. Buna liftback yapı ve torsiyon çubuğu da eklersek olumsuzlukların kaynaklarını bulmuş oluruz.

Yalnız ilginç olarak be bu gezinme şikayetlerini genellikle TDI larda duyuyorum. Aynı yıl üretimi olmasına rağmen TSI lar sanki bu konuda daha stabil gibi. Ama nedeni nedir bir türlü çözemedim ?



Bu çok mantılı değil çünkü TDI araçlar TSI'dan daha ağır daha iyi yol tutuyor olmalı. Belki yakıt korkusundan TSI'cı arkadaşlar fazla gaza basmıyordur :D:gaz:
Şaka tabii.


Çevrimdışı mcb951

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2496
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;556363
Benim tespitim:

aracın özellikle yan panelleri çok düz ve çok büyük, bu nedenle yan rüzgarlardan ve yan rüzgar direncinden çok fazla etkileniyor. Buna liftback yapı ve torsiyon çubuğu da eklersek olumsuzlukların kaynaklarını bulmuş oluruz.

Yalnız ilginç olarak be bu gezinme şikayetlerini genellikle TDI larda duyuyorum. Aynı yıl üretimi olmasına rağmen TSI lar sanki bu konuda daha stabil gibi. Ama nedeni nedir bir türlü çözemedim ?


Bende böyle bir yorum duymadım açıkçası. A7 kasa dediğiniz gibi rüzgara çok tabi, bariz hissediyorum bende arabanın etkilendiğini ama otobanda 140-150 kmlerde rüzgarda kullandım, o şekilde bi gezinme yaşamadım.
Alıntı yapılan: peugeot206wrc;556380
Bu çok mantılı değil çünkü TDI araçlar TSI'dan daha ağır daha iyi yol tutuyor olmalı. Belki yakıt korkusundan TSI'cı arkadaşlar fazla gaza basmıyordur :D:gaz:
Şaka tabii.


Gazlıyoruz hocam sıkıntı yok 190'ı gördük sonrasında zorlamadım. Tabi yakıt ekranını kapattık o sırada gerçeklerle yüzyüze kalmamak için :) Yakan octaviam olsun bidahamı gelcez dünyaya :))


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Tdi saha agir ama agirligin cogu one basiyor. Bu nedenle zaten hafif ve dengesiz olan arka kisim daha da etkileniyor.

Belki tsi da on ve arka agirlik dagilimi daha iyi olduundan tutus bir miktar daha iyi olabilir


Çevrimdışı peugeot206wrc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;556395
Tdi saha agir ama agirligin cogu one basiyor. Bu nedenle zaten hafif ve dengesiz olan arka kisim daha da etkileniyor.

Belki tsi da on ve arka agirlik dagilimi daha iyi olduundan tutus bir miktar daha iyi olabilir


Mantıklı


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
2014  1.6 tdi kullanıyorum. Uzun zaman gözüme çarpan eksiklik özellikle rüzgar sesiydi ama bence şu da bir gerçek ki araç özellikle virajlarda yol tutuşu anlamında güven vermiyor. Daha önceki tecrubeler anlamında bir örnek vereyim. Belki biraz abartılı gelecek ama önceki aracın 94 model toyota corollaydı. Onda bile virajlara daha korkusuzca girebiliyordum.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2016, 17:21:36 Gönderen: hakan_by »


Çevrimdışı ali729

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 576
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan_by;599290
2014  1.6 tdi kullanıyorum. Uzun zaman gözüme çarpan eksiklik özellikle yol sesiydi ama bence şu da bir gerçek ki araç özellikle virajlarda yol tutuşu anlamında güven vermiyor. Daha önceki tecrubeler anlamında bir örnek vereyim. Belki biraz abartılı gelecek ama önceki aracın 94 model toyota corollaydı. Onda bile virajlara daha korkusuzca girebiliyordum.


94 corolladan kötüse yakın o arabayı


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
94 corolla diyip gecmeyin, obtarihlerde belki esp vb yardimci sistemler yoktu ama araclarin dengesi ve yuksekligi daha iyiydi.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
örnek vereyim mesela diyarbakır elazığ arası maden ilçesi civarını bilen bilir bayağı virajlıdır. Orada toyota corolla yüksek hızlarda çok daha güven veriyordu. O zamanlar oralarda deli gibi giderdim ve araba beni tedirgin etmezdi. Octavia ile o güveni bulamıyorum. Viraja hızlı girersem dengesini yitirecek gibi bir his veriyor. Hızımı azaltıp öyle girme gereksinimi duyuyorum. Bu his iki araç arasında benim için çok netdir. Corollayı kullanırken özellikle virajlı yollarda çok daha kontrol altında hissediyordum. Direksiyona verilen manevrayı araç dengeli bir şekilde yola aktarıyor.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
ben daha önce jetta ve volvoya bindim. ikisi de yola iyi tutunurdu, octavia'ya alışmak zaman aldı. yol tutuşu diğerlerine göre zayıf. özellikle 17"jant aldım ki taban genişliği ile yola iyi tutunsun diye ama bir jetta seviyesine gelmiyor.
benim düşüncem octavia'nın üretildiği platform golf,jetta ve a3 için optimize edilmiş ancak octivia bunlardan daha uzun dolayısıyla ağırlık merkezi, dingil aralığı gibi teknik detaylar yüzünden yol tutuş ve yandan rüzgar aldığında stabilitenin düşük olduğunu çok kolay hissediyorsunuz. tahminimce aynı durum superb'de de vardır.
gençlik olsaydı çoktan satıp jettaya dönmüştüm, ama şu an araca alıştım nerde ne tepki vereceğini biliyorum. büyük boyut benim için dezavantaj değil tam aksi. aşırı memnunum. iki nedeni var biri ferahlık-bagaj, diğeri düşük yakıt tüketimi.
tam bir fiyat performans aracı, donanım üst düzey, fiyat düşük.