škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb D modunda Bayılıyor.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emocicili

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Öncelikle vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.
Araç 1.6 Tdı olunca vede dsg çook erken vites değişince birde yol hafif yokuş olunca çekmiyor ve bende biraz basınca bu seferde çok yakıyor.
Birde d modunda hemen 2. vitese taktığı için kavramanın ömründen ömür gidiyor [emoji22]
Araçı genellikle şehir içi kullanıyorum.
Bu yüzden Sport modda kullanıyorum acaba hatamı ediyorum sport modda 2600 devir de üst vitese geçiyor Yakıtta en fazla ne kadar oynar acaba ? İyi mi yapıyorum kötü mü yapıyorum ?
Yorumlarınıza ihtiyacım var tekrar vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Bence güzel bir itg hava filtresi alın ama mutlaka kutu içi itg olsun. Sonra güzelde bir rsa yada remaps yazılım yaptırın. Çekiş tork ciddi artıyor. O vites geçişleri çok daha keyifli hâle geliyor. Birde son susturucu iptali yaparsanız, araçta ciddi yakıt tasarrufu ve tork elde edersiniz. Artan beygir ile de çok daha canlı hareketler alırsınız.
Bu dediklerimi enişteme aldığım aldıktan sonra yavaş yavaş deneye deneye test ettiğim için söylüyorum. Sonuç mükemmel.


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Eğimin olmadığı yollarda D modu, olduğu yerlerde S modunda kullanabilirsiniz..


Çevrimdışı ugurdemirel

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 442
    • Profili Görüntüle
Aracın vites oranları yüksek vites düşük devir aralığına ayarlanmış 1,6 Motor aracın ağırlığını düşük devirde taşıyamıyor bu da aracı hafif meyilli yerlerde darlatıyor. Özellikle de aracın sürekli 2. viteste kalkmak istemesi bazen insanı bezdiriyor.


Çevrimdışı emocicili

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Aynen katılıyorum söylediklerinize.
Akif Hocam haklısınız bende öyle düşündüm ama D ye Al S moduna al zaten çok narin bir şanzuman bu seferde şanzuman bozulmaz demi?


Çevrimdışı emocicili

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurdemirel;555622
Aracın vites oranları yüksek vites düşük devir aralığına ayarlanmış 1,6 Motor aracın ağırlığını düşük devirde taşıyamıyor bu da aracı hafif meyilli yerlerde darlatıyor. Özellikle de aracın sürekli 2. viteste kalkmak istemesi bazen insanı bezdiriyor.
Bazen değil hocam her zaman gıcık ediyor[emoji22]


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
11.000 km 16 aydır aynı motor ve aynı şanzumanı farklı bir Skoda modelinde Yeti'de kullanıyorum. Kesinlikle böyle bahsettiğiniz bayılma vs vs bir durumla karşılaşmadım. SüperB boş ağırlığı nedir bilemiyorum ama Yeti boş ağırlığı 1445 kg sanırım ağırlıkları yakındır. Fakat dediğiniz gibi DSG yakıt ekonomisi için çok çabuk vites yükseltiyor gaz pedalına verdiğiniz tepkileri ayarlayamazsanız bu bayılma çekmeme durumlarını yaşamanız normaldir ki bu aracınız manuel şanzuman da olsa aynı durumu yaşarsınız. Tavsiyem gaz pedalına biraz daha fazla basınız sıkışık dur kalk trafikte ve çok dik bir rampada manuel moda alınız S modunu da kullanabilirsiniz ve ya gaz pedalına daha fazla basarsanız D modunda da dik ve uzun bir rampayı çok rahat çıkabilirsiniz DSG S modunu kullanma ile bozulmaz dert etmeyin öyle olsaydı sistemde sadece P D R modu olurdu. Benim DSG ile gözlemlediğim tek bir olay var şöyle ki diyelim D modunda 7 ile gidiyorsunuz ve bir rampaya geldiniz tırmanmaya başladınız hızınız hızla düşmeye başladı vites düşürmüyor ve ya çok geç vites düşürüyor ama bayılma ve ya çekmeme durumu yaşanmıyor hissetmiyorsunuz bu durumda ben gaz pedalına biraz daha fazla basıyorum anında bazen 2 vites aşağı düşüyor ve araç ivmeleniyor ve ya hafif frene dokunuyorum o zaman vites düşürüyor bu sanırım yazılımsal bir durum ve ya hata olabilir bilemiyorum bunun haricinde yakıt ekonomisi konfor ve performans olarak mükemmel diyebilirim.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2016, 17:58:20 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı emocicili

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;555673
11.000 km 16 aydır aynı motor ve aynı şanzumanı farklı bir Skoda modelinde Yeti'de kullanıyorum. Kesinlikle böyle bahsettiğiniz bayılma vs vs bir durumla karşılaşmadım. SüperB boş ağırlığı nedir bilemiyorum ama Yeti boş ağırlığı 1445 kg sanırım ağırlıkları yakındır. Fakat dediğiniz gibi DSG yakıt ekonomisi için çok çabuk vites yükseltiyor gaz pedalına verdiğiniz tepkileri ayarlayamazsanız bu bayılma çekmeme durumlarını yaşamanız normaldir ki bu aracınız manuel şanzuman da olsa aynı durumu yaşarsınız. Tavsiyem gaz pedalına biraz daha fazla basınız sıkışık dur kalk trafikte ve çok dik bir rampada manuel moda alınız S modunu da kullanabilirsiniz ve ya gaz pedalına daha fazla basarsanız D modunda da dik ve uzun bir rampayı çok rahat çıkabilirsiniz DSG S modunu kullanma ile bozulmaz dert etmeyin öyle olsaydı sistemde sadece P D R modu olurdu. Benim DSG ile gözlemlediğim tek bir olay var şöyle ki diyelim D modunda 7 ile gidiyorsunuz ve bir rampaya geldiniz tırmanmaya başladınız hızınız hızla düşmeye başladı vites düşürmüyor ve ya çok geç vites düşürüyor ama bayılma ve ya çekmeme durumu yaşanmıyor hissetmiyorsunuz bu durumda ben gaz pedalına biraz daha fazla basıyorum anında bazen 2 vites aşağı düşüyor ve araç ivmeleniyor ve ya hafif frene dokunuyorum o zaman vites düşürüyor bu sanırım yazılımsal bir durum ve ya hata olabilir bilemiyorum bunun haricinde yakıt ekonomisi konfor ve performans olarak mükemmel diyebilirim.
Bilmiyorum superb kullandınız mı ama superb ın yazılımı yetiye göre farklı biraz daha erken devirde vites atıyor.
Mesela octavia da biraz daha yüksek devirde değiştiriyor ve biraz daha hafif olduğu için octavia yırtıyor.
Tahminim yetide de öyle.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
SüperB hiç kullanmadım yazılımları farklı değildir sanmıyorum ama olabilir de aracınızın boş ağırlığı nedir Yeti Octavia`dan oldukça ağır bir araç söylediğiniz gibi Octavia hafif olmasından kaynaklı daha avantajlı dediğim gibi gaz pedalına biraz daha basarsanız ve aracınız biraz fazla yakabilir ama bu bahis konusu bayılmaları yaşamazsınız diye düşünüyorum.