škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Octaviamla 3 hafta ve süspansiyonda soru işaretleri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı krm789

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Herkese selamlar,
Uzun araştırmalar sonucu aldığım 1.2 TSI DSG Octiyle epeyce yol katettim. Önceki aracım Astra j idi. Bu aracı alırken de jetta, 508 (eski kasa) ve Latitude gibi ciddi rakipleri eleyerek karar vermiştim. Aracımdan genel olarak memnun olmakla birlikte bazı konular ciddi şekilde canımı sıkıyor. Bu konular forumda yazılıp çizilen konular ama ben siz değerli arkadaşlarımın güncel yorumlarını rica ediyorum.
1) Araçta 2-3 kez otobanda 110 km üzerinde seyrederken yolda gezme durumu ile karşılaştım. Son seferde o kadar  ciddi sağa sola yalpaladı ki, müziği kapatıp hız kestim şaşkınlıktan. Evet rüzgarlı bir havaydı ama bu araç ta 90 model kuş serisi bir araç değil sonuçta. ( tofaşçı arkadaşlar alınmasın teşbihte hata olmaz:)
Serviste rot balans baktılar, herşey yolunda dediler. Anlamadım.
2) Aracın arka süspansiyonları maalesef tahta gibi. Test sürüşünü kaymak yolda yapmama rağmen biraz bu durumu hissetmiş ancak zamanla alışılır diye düşünmüştüm hata mı ettim acaba? Bir kasisten geçerken arabanın titremeyen yeri kalmıyor. Bazı arkadaşların "yol tutuş için böyle yapılmış" dediklerini duyar gibiyim, ama sedan bir aile aracı daha konforlu olmalıydı diyorum, siz ne dersiniz? Lastiklerimi bugün michelin cross climate olarak değiştirdim, sert süspansiyona yüzde 40 civarında olumlu etkisi oldu. Ancak halen rahatsız. Bu konuda ne yapılabilir?
Belki de beklentim yüksek ama satarken bizim aracımız d segmenti diyorlar belki de o nedenle.
İyi akşamlar hepinize...


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2961
    • Profili Görüntüle
Aracınızda sorun var yada beklentiniz yüksek.
Lastik hava basınçlari ne kadar?
110 km hızlarda hiç gezme sorunu yaşamadım ben.


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Amortisörlerde taşıma takozlarını çıkarmayı unutmasın servis.bende 1.2 tsi kullanıyorum bu sorunların hiç biri yok.


Çevrimdışı pc001

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 159
    • Profili Görüntüle
Aynı aracı bende kullanıyorum aracın rüzgardan etkilenme durumu var ancak bu 110-120 km hızlarda değilde daha uçuk hızlarda oluyor 170-160-180 gibi buda aracın yüksek ve hafif olmasından kaynaklanıyor, bu bi sıkıntı değil bence şahsen ağır olup yol tutmasındansa yavaş gidip az yakmasını tercih ederim. Bunun dışında araçta yanlış bilmiyorsam torsiyon var o yüzden sert biraz yapacak bir şey yok , lastikleri 33 e indirirsen biraz daha iyileşiyor. Piyasada fiyatına göre bence en iyi araçların başında geliyor ufak tefek eksikleri olur yapcak birşey yok.


Çevrimdışı peugeot206wrc

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Lastik basınçlarını kontrol edin. Ben aracı aldığımda kontrol etmiş ve 42 PSI bastıklarını görmüştüm.


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Jant ölçüsüde önemli benimkiler 17 ben memnunum sertliğinden.


Çevrimdışı krm789

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;555875
Aracınızda sorun var yada beklentiniz yüksek.
Lastik hava basınçlari ne kadar?
110 km hızlarda hiç gezme sorunu yaşamadım ben.

Servis bir sorun olmadığını araç yüksek olduğu için salınmanın  rüzgarda normal olduğunu söylüyor. Lastiklerim 34 bu arada..

Alıntı yapılan: pc001;555895
Aynı aracı bende kullanıyorum aracın rüzgardan etkilenme durumu var ancak bu 110-120 km hızlarda değilde daha uçuk hızlarda oluyor 170-160-180 gibi buda aracın yüksek ve hafif olmasından kaynaklanıyor, bu bi sıkıntı değil bence şahsen ağır olup yol tutmasındansa yavaş gidip az yakmasını tercih ederim. Bunun dışında araçta yanlış bilmiyorsam torsiyon var o yüzden sert biraz yapacak bir şey yok , lastikleri 33 e indirirsen biraz daha iyileşiyor. Piyasada fiyatına göre bence en iyi araçların başında geliyor ufak tefek eksikleri olur yapcak birşey yok.

Sanırım bir d segmenti beklentisi vardıbende onu bulamadım, ama daha çok yeni. Önümüzdeki günlerde belki de alışırım..

Alıntı yapılan: emrsln;555911
Jant ölçüsüde önemli benimkiler 17 ben memnunum sertliğinden.

Aynen ben de 17 jant kullanıyorum. Jantlar süper. Sanırım olay biraz da bağımsız süspansiyon olmamasında.
Arabayı çok sevdiğimden mi ne belki de ben takıyorum. Ama biraz daha yaylanarak gitseydik fena olmazdı :)

Selamlar


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Ne zamandır yazmak istiyordum bunu şimdi sırası sanırım.

Yazın tatil dönüşü, Karaman-Konya arası, düm düz, otobandakinden bile daha güzel bir asfalt ki F1 lere layık; eşime vermiştim ve 120-130 arası kaptırmış gidiyordu.(Sonradan öğrendim ki çok kaza olan yollardanmış)

Hiç de çıkmaz o hızlara, tam başımı uzattım ibreye bakıp yavaşla diyecekken birden sağ-sol yapmaya başladı, oynatma düz tut direksiyonu diyorum o olmuyor diyor (bu arada arabanın içinde salınıyoruz tabi) filan benim bas frene bas nidalarımla durup çektik kenara. Araba kendi kendine gezinmeye başladı, direksiyon kendi kendine döndü v.s. dedi. Şoktayım ben tabi..

İndiğimizde epey bir rüzgâr vardı, yani Ağustos, tepemizde güneş ama hiç hissetmiyorsunuz. Daha önce aynı araçla 180 görmüş biri olarak yan rüzgârdan çok etkilendiğini keşfetmiştim. Sonra balansda da bir şey çıkmadı zaten.

Araç uzun, yüksek ve hafif; dolayısıyla özellikle yan rüzgârlardan etkilenmeye çok müsait. Bunlar dışında bir sorun olduğunu düşünmüyorum.

Bu arada 100' ün üstünü yasakladık tabi zevceme..
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2016, 00:46:15 Gönderen: Ozan SARAÇ »


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Hocam çok fazla titizleniyorsunuz. Forumdaki muhtemelen ilk a7 kasa sahibi benim. 44 bin kmye geldi aracım ne depodaki fırtına dindi ne arka amostisörler yumuşadı. Üstüne trim sesleri arttı ön süspansiyonlardan tahammül edilemeyecek seviyede gacırtı gucurtular gelmeye başladı. Aracın üstünde gelen michelin yazlık lastikler 30 bin km civarına gelmeden iyice cıvıklaştı yol tutuş vasatın altına indi arabanın arkası hop orda hop burda. Bazı zamanlar uzuuuuun uzun marş basıyor araç başka forumlarda bir leon 6-7 aylık uğraş sonucunda bu marş olayı sonunda motor değiştirdi o yüzden hiç sesimi çıkarmıyorum bu konuda. Başka başka ne desem uzunca bir yol var aracınızla beraber inşallah önünüzde zamanla o size siz ona alıştıkça o yolda gezinmeleri bırakacak sizde kasisten hızlı geçmeyi. O takırtı tukurtu yapacak siz müziğin sesini 2 tık açacaksınız. Vel hasıl kelam biraz olumsuz bir yazı oldu ancak artıları ve eksileri çok denk, nötr bir otomobil octavia. Memnun muyum? Bi alex değil bana göre peki hitap ettiği peder ve validemde durum nasıl? Valide hanım anahtarını çantasından çıkarmadan arabasına binip koltuk ısıtmasını açıyor, peder bey bagaja tır çekme halatına kadar doya doya herşeyini koyuyor, hemşirem uzun yolculuklarda 1.85 boyumla yayıla yayıla kullandığım zmanlarda arka koltukta daralmadan rahat oturuyor. Sorun? Herkes mutlu octavia görevini kendince yerine getirdi. Hoş vakit geçirmeniz dileğiyle iyi forumlar :)


Çevrimdışı Octavia0654

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Ayrica su araca d segmenti demeyin yaa c ile d arasinda kalmis bir aractir octavia ne tam anlamiyla c nede d segmentidir o yuZden ikisinin de tum ozellklerini gostermesini beklemeyin... Evet cok genis evet cok donanimli evet buyuk bi arac d segmenti gibi ama suspansiyon olsun arkadako torsiyon olsun o rusgar sesi olsun trim sesi olsun bunlar da c shegmenti ibaresi :) o yuzden beklentileri tam karsilamadigi dogru cnku beklenti fazla aractan :)) iyi forumlar


Çevrimdışı cnrndm

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
slmlar, benim aracımda 35000 km oldu. Fakat bahsedilen 110-120-130 km2ler gibi süratlerde hiç gezinme olmadı aracımda. Ayrıca hangar gibi bagajıyla, geniş iç mekanıyla, ekonomik olmasıyla ve eksiksiz donanımıyla işimi gayet güzel grüyor. Diğer olumsuzluklara (depo sesi, sert süspansiyon, yol sesi ve küçük aynalar) zamanla alışıyorsunuz. Ayrıca geçen gün ilk defa tsi jettaya bindim. Ve aracımın jetta dan eksik bi araba olmadığını gördüm. jetta benzinli olmasına rağmen çok gürültülüydü , süspansiyonklar octi den daha iyi değildi ve  en önemlisi dsg nin octavia da daha pürüzsüz çalıştığını farkettim.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Rüzgardan etkilenme konusu da biraz algısal bence. Şöyle ki ben hakikaten çok titiz bir adamim. Direksiyondaki sadece 1 mm. eğrilik için aynı gün 3 kere rot ayarı yaptırmışlığım vardır. Superb 2'de bilec2 tarafı açık bir yolda görece kuvvetli rüzgarda guderken ben de rüzgardan etkilenme hissediyorum.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Swift

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Dedikleriniz aynen doğru. Aracın yapısal dertleri yanında kullanılan ekonomi amaçlı lastikler de sorunu artırıyor. Daha iyi yol tutan bir lastik ile sorun önemli ölçüde azalıyor.

Diğer aracımız Astra J HB. O araçtan sonra yol tutuşun canınızı sıkması normal. :)


Çevrimdışı kbtumt

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 98
    • Profili Görüntüle
Etkilenme olayını az da olsa bende yaşadım ama genelleme yapmayacağım. Aracım 55000 km de nadiren de olsa yüksek hızlara çıktım, sanki yüksek hızlarda yola daha iyi oturuyor gibi geldi :)


Çevrimdışı macrostr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 735
    • Profili Görüntüle
Sanki bir yerde direksiyon sertleştikçe rüzgardan etkilenme azalıyor gibi okumuştum. Aslı var mıdır bilemiyorum. VCDS le direksiyon sertliğine müdehale ediliyordu değil mi ?