Gezme şikayetim hiç olmadı şimdiye kadar araç 31.500 kmde. Yüksek hızlarda düz yolda gayet stabil, aşırı rüzgarda sadece bir kere 120-130 ile giderken aracın direksiyonuna hakim olmak zorlaşmıştı, ama öyle bir rüzgar yoktu yani
Şeritten çıkmadan 140-150 ile virajlara girince arka tarafın kayma eğiliminde olduğunu hissediyorum, Opel Astra K ve Mercedes A200 bu konuda çok daha iyiler. Aynı hızlarda o araçlarda herhangi bir kayma kopma eğilimi yok.
Arka süspansiyonlar maalesef dediğiniz gibi kütük ama sonradan biraz yumuşadı gibi geldi bana. Bir hayli sert, ama c segmenti birçok araçta benzer sertlikte, araç yeniyken süspansiyonlardan çok şikayetçiydim, fakat 20.000 kmden sonra ben bir tık yumuşadığını gözlemledim. Fakat bozuk zeminlerde süspansiyonların darbe emişi konusunda octavia cidden sınıfta kalıyor, sınıfında çok daha iyi olan birçok araç mevcut. Yolda ne kadar bozukluk varsa herşey içeride hissediliyor maalesef. Bu konuda yeni Peugeot 308 ve VW Golf örnek teşkil ediyor. Astra J'nin de süspansiyon konforu benzer, onun da darbe emişi çok başarılı değil bence. Yol tutuşu çok iyi olsa tamam diyecem ama o da çok iyi değil, ama limitleri bildiğiniz sürece hiçbir sıkıntı yok. Torsiyondan kaynaklanıyor desem, o da değil, Golf ve 308'de de torsiyon var ama o araçlar bu konuda çok daha iyi, octaviada maliyeti düşürüp çok daha ucuz arka aks kullanmış olmaları muhtemel.
Bence aracınızdan soğumayın. Her aracın eksisi olur. İç hacmi ve bagajı sınıfının en iyisi, fiyatına göre sunduğu birçok şey var, multimedya sistemi, özellikle dokunmatik ekranın kalitesi çok çok iyi, Porsche'deki ekran'dan bile daha tepkili bir ekran var. 1.2 TSI türünün en az yakan örneklerinden, araç hafif iyi kaçıyor, tasarımı güzel.