škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeni Octaviamla 3 hafta ve süspansiyonda soru işaretleri

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı murat aktaş

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 224
    • Profili Görüntüle
Ben aynı sorunu lastiklerin havasını ayarlayarak çözdüğümü düşünüyorum.
31-32 yapinca 160 a kadar güveniyorum ama 160 üstü yine dediginiz gibi
bu işler hep torsiyon cubugundan
Octavia bağımsız süspansiyon olmalıydı


Çevrimdışı resul_100

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 163
    • Profili Görüntüle
17 jant ile 180 yaptım hiç duruşunu bozmadı. benim tek sorunum sert süspansiyon o konuda da 31 ps arka 32 ps ön hava kullanıyorum biraz düzeldi gibi o çukurlara düşüş.
Ankara Kayseri arası oldukça rüzgarlıdır 40.000 km oldu hiç yan rüzgar hissetmedim.


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: krm789;555872
Herkese selamlar,
Uzun araştırmalar sonucu aldığım 1.2 TSI DSG Octiyle epeyce yol katettim. Önceki aracım Astra j idi. Bu aracı alırken de jetta, 508 (eski kasa) ve Latitude gibi ciddi rakipleri eleyerek karar vermiştim. Aracımdan genel olarak memnun olmakla birlikte bazı konular ciddi şekilde canımı sıkıyor. Bu konular forumda yazılıp çizilen konular ama ben siz değerli arkadaşlarımın güncel yorumlarını rica ediyorum.
1) Araçta 2-3 kez otobanda 110 km üzerinde seyrederken yolda gezme durumu ile karşılaştım. Son seferde o kadar  ciddi sağa sola yalpaladı ki, müziği kapatıp hız kestim şaşkınlıktan. Evet rüzgarlı bir havaydı ama bu araç ta 90 model kuş serisi bir araç değil sonuçta. ( tofaşçı arkadaşlar alınmasın teşbihte hata olmaz:)
Serviste rot balans baktılar, herşey yolunda dediler. Anlamadım.
2) Aracın arka süspansiyonları maalesef tahta gibi. Test sürüşünü kaymak yolda yapmama rağmen biraz bu durumu hissetmiş ancak zamanla alışılır diye düşünmüştüm hata mı ettim acaba? Bir kasisten geçerken arabanın titremeyen yeri kalmıyor. Bazı arkadaşların "yol tutuş için böyle yapılmış" dediklerini duyar gibiyim, ama sedan bir aile aracı daha konforlu olmalıydı diyorum, siz ne dersiniz? Lastiklerimi bugün michelin cross climate olarak değiştirdim, sert süspansiyona yüzde 40 civarında olumlu etkisi oldu. Ancak halen rahatsız. Bu konuda ne yapılabilir?
Belki de beklentim yüksek ama satarken bizim aracımız d segmenti diyorlar belki de o nedenle.
İyi akşamlar hepinize...


evet doğrudur araç özellikle yan rüzgaralardan çok etkileniyor maalesef. bende daha önce leon vardı belkide rüzgardan en az etkilenen araçlardan biri. ama işte tercih meselesi. ondada bagaj küçük ve çok yakardı. yani octaviaya göre. aynı motor ve şanzımanda şehir dışında 1 lt farkediyor. sanırım geniş yanak lastik ve boyuna göre ağırdı bide aerodinamik. bende şimdiye kadar çok rüzgarlı havalarda da kullandım. özellikle konyanın düz ovasında 140 a kadar sorun olmadı. ama 150 ve üzerinde direksiyonu daha sıkı tutmak zorunda hissettim yada biraz yavaşladım. bu sorun acaba coilover ya da arkaya spoiler ile çözülür mü bilmiyorum?? araştırmak lazım


Çevrimdışı Ozan SARAÇ

  • RSS 99
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 343
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;555937
Rüzgardan etkilenme konusu da biraz algısal bence. Şöyle ki ben hakikaten çok titiz bir adamim. Direksiyondaki sadece 1 mm. eğrilik için aynı gün 3 kere rot ayarı yaptırmışlığım vardır. Superb 2'de bilec2 tarafı açık bir yolda görece kuvvetli rüzgarda guderken ben de rüzgardan etkilenme hissediyorum.


1 mm az değil Ender üstat ;)


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ozan SARAÇ;556126
1 mm az değil Ender üstat ;)
Çoğu kişi fark bile etmez ya o açıdan dedim:)
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Octavianin arkasi sertmis oyle duydum. Ona aracin orjinalini bozmadan mudahale etme sansimiz yok malesef.

Yanal ruzgar olayine gelince nasil bir firtinaya tutuldunuz ki boyle yoldan cikacak kadar savurdu aracinizi?
Tr yol sartlari malum bu yuzden araclar orjinalinden bir tik yukarida getiriliyor ulkemize. Octi de ekonomi amacli cok cok hafifletilmis bir araba.

2 secenek var ilk etapta yol tutusunuzu arttirmak icin

1) spor yay (aile araclari icin onermem tamamen dangir dungur olur hele yenge eline hayatta verilmez surter durur altini)

2) spacer. Spacer takarsaniz arac biraz daha genis basar yola. Bu da aracinizin yol tutusunu arttirip bu tip durumlarda daha az etkilenmesini saglar ;)

Kisacasi Allah tren kazasi vermesin. Cozulmeyecek sorun yoktur ;)


Çevrimdışı Abstraction

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 218
    • Profili Görüntüle
Gezme şikayetim hiç olmadı şimdiye kadar araç 31.500 kmde. Yüksek hızlarda düz yolda gayet stabil, aşırı rüzgarda sadece bir kere 120-130 ile giderken aracın direksiyonuna hakim olmak zorlaşmıştı, ama öyle bir rüzgar yoktu yani :)
Şeritten çıkmadan 140-150 ile virajlara girince arka tarafın kayma eğiliminde olduğunu hissediyorum, Opel Astra K ve Mercedes A200 bu konuda çok daha iyiler. Aynı hızlarda o araçlarda herhangi bir kayma kopma eğilimi yok.

Arka süspansiyonlar maalesef dediğiniz gibi kütük ama sonradan biraz yumuşadı gibi geldi bana. Bir hayli sert, ama c segmenti birçok araçta benzer sertlikte, araç yeniyken süspansiyonlardan çok şikayetçiydim, fakat 20.000 kmden sonra ben bir tık yumuşadığını gözlemledim. Fakat bozuk zeminlerde süspansiyonların darbe emişi konusunda octavia cidden sınıfta kalıyor, sınıfında çok daha iyi olan birçok araç mevcut. Yolda ne kadar bozukluk varsa herşey içeride hissediliyor maalesef. Bu konuda yeni Peugeot 308 ve VW Golf örnek teşkil ediyor. Astra J'nin de süspansiyon konforu benzer, onun da darbe emişi çok başarılı değil bence. Yol tutuşu çok iyi olsa tamam diyecem ama o da çok iyi değil, ama limitleri bildiğiniz sürece hiçbir sıkıntı yok. Torsiyondan kaynaklanıyor desem, o da değil, Golf ve 308'de de torsiyon var ama o araçlar bu konuda çok daha iyi, octaviada maliyeti düşürüp çok daha ucuz arka aks kullanmış olmaları muhtemel.
Bence aracınızdan soğumayın. Her aracın eksisi olur. İç hacmi ve bagajı sınıfının en iyisi, fiyatına göre sunduğu birçok şey var, multimedya sistemi, özellikle dokunmatik ekranın kalitesi çok çok iyi, Porsche'deki ekran'dan bile daha tepkili bir ekran var. 1.2 TSI türünün en az yakan örneklerinden, araç hafif iyi kaçıyor, tasarımı güzel.


Çevrimdışı ibrahimcengiz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 25
    • Profili Görüntüle
Çok hız yapmadığım için yolda gezinme yola tutunma gibi sorunlarım yok fakat bu sert süspansiyon canımı sıkıyor, yoldaki bütün çukurlar olduğu gibi içeride. Önceki aracım avensis'di, bu konuda çok iyiydi.


Çevrimdışı azureusecz

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 622
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bir önceki araba toyota avensis 2007 modeldi.Tek çok yaktığından memnun değildim onun dışında memnundu. Octavia'ya geçtim 15 ay önce iç hacim ve bagaj olarak çok çok memnunum yakıtı çok güzel ama eşimin dediği araç sanki arka tarafta sürekli sağa sola oynuyor gibi. Ama belli bir süre geçtikten sonra siz araca araç size alışıyor ve bu durum ortadan kalkıyor. çok hızlı kullanan biri değilim ama arada yüksek hızlara çıktığım oluyor ki o zaman araç daha çok güven veriyor bana sanki yere yapışıyormuş gibi geliyor. Rüzgar sesi içinse eski arabamdan daha sessiz ve daha az rüzgar sesi var ki rüzgarlı bir ilçede oturuyorum hergün 100 km yol yapıyorum. Araçta tek sevmediğim nokta soğuktaki trim sesleri ki o da her araçta olabilecek şeyler diye düşünüyorum.


Çevrimdışı m@hm@

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 316
    • Profili Görüntüle
Burada bahsedilen araçlar ile bizim araçlar farklı sanırım, avensis dediğiniz araç d sınıfı araçtır tabiki süspansiyon farkı olacak, ama yok rüzgar attı arabayı yok arka geziyo gibi söylemeleri ciddi bulmuyorum zira kendi arabama 200 bile bastığımda tek elle sürüyorum bence gittiğiniz yol şartlarını dikkate alın,sert süspansiyon için orijinal lastikleri değiştirin ve daha kaliteli yumuşak lastik takın rahat edersiniz
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2016, 11:59:27 Gönderen: m@hm@ »