@
modifix,
1.3 motorlarda özelliklede soğuk havalarda ilk marşta ilk önce gaz pedalına sonuna kadar basıp marşa öyle basacaksınız ki jikle kapansın.Aksi halde saatlerce uğraşıp araba çalışırsa çok şansa olur.Gaz pedalına basmadan sürekli marş yapmak aküyü boşaltacağı gibi 10-15 sn. den uzun marşa basmalarda akünün içinde gözler arası bağlantı köprülerini de kopartabilirsiniz özellikle eski akülerde.
Aracı özellikle motor yıkattıktan sonra çalıştıramamanız normal.Çünkü motor kaputunu açtığınızda size göre sol iç çamurlukta montajlı "elektronik ateşleme" ünitesi vardır ve bu cihaz malesef orjinalinden hiç bir korumaya sahip değildir.Kolayca içi su alabilir.Bu nedenle motoru yıkattıktan sonra kurulayıp bir süre bekleyip marşa basmakta yarar var.Aksi halde içindeki transistoru kolayca yakabilirsiniz.
Soldaki büyük ihtimalle sizdeki üstü sac kapaklı olanı.Sağdaki ise tamamiyle kapalı presli şu an piyasada bulunan su almayanı ancak bu ünitenin tamiri imkansız. Soldakiler bir parça hariç kolayca içleri açılıp tamir dilebiliyor.Soldakilerin üzerine plastik bir koruyucu alıp,üniteyi tutan somunları çıkarıp koruyucuyu takmak ve uzun yanlarına hafif ince bir silikon çekmek yeterli oluyor.