Soğuk havaların gelmesiyle çokça yaşanan durum kalorifer sıkıntısı arkadaşlar.
Ben sorunun direk kaynağına inerek %100 çözüm, verim almak için peteği değiştirdim. Aynı sorunu yaşayan arkadaşlara yol göstermek amacıyla bi kaç foto aldım. Yaklaşık 1 hafta oldu bir iki günde geçti degiştireli sıkışıklıktan burada paylaşamadım.
Resimlere sizlere anlatmaya çalışacağım.
Öncelikle petek orta konsol yani el frenin olduğu konsolun hızasında yer alıyor.
Yani orta konsol sökmek petegi degiştirmek için yeterli komple gögüsü sökmeye gerek yok.
Vitesin önündeki küllük kabı bende kartvizit bölümü orası onu çıkardığımızda 3 adet vida en arkada çıkabilen küllük diyebileceğimiz yeri çıkardığımızda 2 adet vida bulunuyor. El frenin altındaki parçayı yukarı çektiğimizde çıkıyor yerinden. El freninide yukarıda çekili durması lazım.
Vitesi çerçevesiyle nazikte tornavida benzeriyle kanırttığımızda çerçeve çıkmaya başlıyor topuzu ve körügü sökmeye gerek yok çerçeveden ayırdıgımız da sıkıntı çıkartmıyor.
Orta konsolun ilerisinde olan siyah kutu plastikte saglı sollu birer plastik vida var onuda söktügümüzde orta konsolu tutan bir şey kalmıyor. Orta konsolu en arkadan tutup yukarı kaldırdıgımız ayrılarak yerinden çıkıyor orta konsolla en öndeki siyah kutu birbirine geçme tırnaklarını ayırıp yerinden çıkartıyoruz.Ayrıyetten çakmaklık bağlantısınıda söküyoruz.
Bunları fotolayamadım ama zor birşey yok burda.
http://hizliresim.com/o9pRmRMotor bölümünden petegin baglantılarını ayırıyoruz resimde işaretli yerlerdeki petek hortumu hemen ilerisinde kelepçe ile baglantısı var bu iki kelepçeyi sökünce motor suyunun birazı dökülüyor.
Alttaki resimde ok ile işaretli kutunun içerisinde petek o kutuyla beraber çıkartıyoruz petegi. aynı zamanda kutunun önünde sağlı sollu gri renkteki metaller var bunların aşağıyla bağlantılı ayaklarını söküyoruzki kutumuz çıksın ve kutuyla birleşik aşağı doğru olan yuvarlak lastik bi boru var bu arka ayakların havalandırması onu söküyoruz takarken de unutmuyoruz bunu.Petekle beraberinde motor bölümünden 20-30 cm uzunluktaki borularda gelecek.
Alttaki fotoda petegin bulundugu kutumuzun çıkarılırken ki hali kutu çıktıgında motor bölümünü direk görebilirsiniz.Kutuyla beraber gelen petegin borularını görebilirsiniz. Bu borularda herhangi bir tıkanıklık yoktu o yüzden borulara elleşmedik.
Diger bir açıdan görüntü.(kutuyu çıkarmadan önce)
İşte orjinal sıfır behr hella petegimiz kendileri ''yükte hafif pahada ağırdır''
Diger açıdan
Alttaki fotoda eski petekden giriş çıkış hortumlarını söküp yeni petege taktık borular geçmeli ikiside birleşik birbirine ve ortasından petege vidayla sabitleniyor. Hortumu takarken petekle boru arası baglantısına sıvı conta şeklinde bir şey sürdük kaçak ihtimaline karşı.
Ben motor suyunu komple boşalttırdım degiştirdim.
Petegi yerine taktık baglantılarını yaptık yeni pembe kırmızı ne dersek artık g12 motor suyumuzu koyduk yedek su depo kapagı açık şekilde çalıştırdık ve havasını almamız gerekiyor arkadaşlar ara ara hararet 90 geçiyor çünkü. Havasını aldıkça 90'a iniyor antrifrizin üstüne azar azarda su ekledik ve her şey normale döndükten sonra kaçak göçek yoksa tabi sıcakda üflemeye başladıktan sonra gerisin geriye birebir topluyoruz.
Şu güne kadar kullandığım süre içinde hiç problem çıkmadı kaçak göçek yok aracın altına baktığımda ıslaklık yok yedek su deposunda azalma vs. yok kontrol ettim devamlı.
Bu işin bana maliyeti orjinal petek behr 190tl, alman malı meyle marka antrifreez 3lt 40 tl işçilik 100 tl toplam 330 TL' ye hallettik.
Yansanayi peteklerde 70-80 tl den başlıyor fiyatları.
Gittiğim usta normalde mercedes'cidir yılların verdiği hatıra binaen yardımcı oldu sağolsun. Daha öncede bu ustamla söküp temizledik ama tat vermedi temizlemek.
Şuan komple her yerden sıcak üflüyor cam kenarları orta ızgaralar son kademede durulmuyor 22-26 derece bile yeterli geliyor trafikte.
Bu problemden baya sıkıntılı arkadaşlar vardı umarım onlarda sorununu kolayca halleder burada belirtmek isterimki benim sorunum petekde olduğunu daha önceden bildiğim için direk değiştirdim böyle sorun yaşayan arkadaşlar büyük olasılıkla petekde sıkıntı vardır ama her ihtimale karşı termostat ve sıcak soguk musluklarını kontrol ettirmelidirler.
Baya uzun yazdık yardımcı olabildiysek ne mutlu herkese iyi günler:wax: