Park etme esnasında yaptıklarınız hatalı eğimi olmayan bir yer ise çok fazla önemi yok ama eğimli bir yerde bu şekilde park ederseniz aracın tüm ağırlığını el freni yerine şanzumana bindirirsiniz ve vites kolunu P konumundan çıkartmakta çok zorlanırsınız P konumunda şanzumanı kilitleyen tırnak dişlilerin arasına sıkışır ve ya zamanla kırılabilir. Aracı çalıştırıp kalkış yaparken sizin dediğinizde olabilir fakat ayak frene tam basılı önce el frenini indirip duruma göre R ve ya D ye alıp devam edebilirsiniz. N konumu uzun duruşlarda alınabilir ama çok elzem değil almasanız da bir şey olmaz çünkü ayak frene tam basılı iken araç D ve ya R konumunda zaten kavrama ayrılmış devir 800 rpm dir ayak frenden kaldırıldığında 1000 rpm olur ve kavrama başlar gaz vermeseniz de araç hareketlenir.
Park ederken şu şekilde yapmalısınız ayak frene tam basılı iken önce el frenini çekip N konumuna alınız sonra ayağınızı frenden kaldırıp aracın ağırlığını el frenine yükleyip sonrasında tekrar frene tam basıp P konumuna alıp ayağınızı frenden çekip ve ya frene basılı stop edebilirsiniz.
Aslında her iki yöntemde de aracın yükü el frenine biniyor. Tek fark sizin bahsettiğimiz biraz karmaşık..
Daha kolay anlaşılmak için şu soruyu sormak istiyorum; frene tam bastığımızda kavrama ayrılıyorsa park ederken ne değişiyorda vitesi n ye alıyoruz?
Kullanma klavuzunda "Park Etme" bahsine bakın. Aşağıdaki bilgileri göreceksiniz:
Park Etme
Park etme sırasındaki eylemleri belirtilen sırada yerine getiriniz.
-Aracı durdurunuz, fren pedalına tam basınız ve basılı tutunuz.
-El frenini sıkıca çekiniz.
-Otomatik şanzımanlı araçlarda vites kolunu*P konumuna alınız.
-Motoru durdurunuz.
-Fren pedalını bırakınız.
Ben hergün rampaya park ediyorum. Bu şekilde de yükün el frenine bindiğini ve vites kolunu p den çıkarmakta zorlanmadığınızı göreceksiniz.