škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG Nasıl Kullanılmalı?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Lütfen "çoklu alıntı" ve "düzenle" seçeneklerini kullanalım arkadaşlar...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Developer

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 429
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;556482
Aracınız DSG ise ve bu şekilde park yapıyorsanız yanılıyorsunuz....... 31 yıl otomotiv sanayi ve makine sanayinde saç ve plastik kalıp dizaynı kalıpçılık ve her türlü ağır makine operatörü olarak Torna Freze CNC tel erezyon Borwerk vs vs vs çalıştım redüktörler ve dişliler uzmanlık alanımdır.


Kısaca durmak için frene basıp ayağımızı frenden hiç kaldırmadan
-önce vitesi boşa alsak
- sonra el frenini çeksek
- daha sonra vitesi parka alıp
- aracı stop etsek ve anahtarı çıkarsak (Keyless olmayanlar)
- son olarak freni bırakıp araçtan ayrılsak
frene basıp çekme işini aradan çıkarsak olmaz mı?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Arkadaşların bahsettiği; durunca vites boştayken (N) ve frene basılıyken el frenini çekip sonra ayak frenini bırakıp yükün el freni balatalarına (arka balatalar) kalmasını sağlayın, daha sonra da vitesi Park (P) konumuna almak, bir sonraki hareketinizde de kolaylık sağlar sanjımana yük binmesini de önler. Ben de aynı görüşteyim.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Vitesi N konumuna aldıktan sonra ayak frenini bırakmadan P alırsanız aracın yapacağı salınımı ve ağırlığını yine şanzumana bindirirsiniz freni bıraktıktan ve aracın hareketi bittikten sonra P alınacak yani kısacası frene basma çekme işlemi yapmadan olmaz çünkü siz ayak frene tam basılı iken N almanın ve sonrasında P  almanın bir esprisi yok araç ayak frende el frenini çektiğinizde ayak freni basılı olduğundan yapması gereken salınımı yapamayacaktır ve sonrasında P aldığınızda ve ayak frenini bıraktığınızda bir salınma olacak ve yük el frenine binmeyecektir aksine yine kilitleme tırnağına yüklenecek ve tırnak sıkışacaktır.
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2016, 23:15:20 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Kılavuzdaki alıntı aynen şöyle;
Alıntı
Düz bir yerde park etmek için, vites kolunu P konumuna getirmek yeterlidir. İnişli
bir yolda park etmek için, önce el frenini sıkıca çekiniz ve ancak ondan sonra vites
kolunu P konumuna getiriniz. Böylelikle, kilit mekanizması çok kuvvetli yüklenmez
ve vites kolu P konumundan kolaylıkla çıkarılabilir.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;556841
Kılavuzdaki alıntı aynen şöyle;
Alıntı
Düz bir yerde park etmek için, vites kolunu P konumuna getirmek yeterlidir. İnişli
bir yolda park etmek için, önce el frenini sıkıca çekiniz ve ancak ondan sonra vites
kolunu P konumuna getiriniz. Böylelikle, kilit mekanizması çok kuvvetli yüklenmez
ve vites kolu P konumundan kolaylıkla çıkarılabilir.                
Kılavuzda hiç çalışma boşluğu yokmuş gibi yazmışlar.
Ben manuel araç park ederken de buna dikkat ederim. Fren yapıp dururum, vitesi boşa alırım ve debriyaja tam basmışken el frenini çekip freni bırakırım. Sonrasında da vitese takarım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Bir kaç mesajımda belirtmiştim araç düz vites bile olsa şanzuman dişlilerine vs yük bindirmemek için doğru park bu şekilde olmalıdır. Kullanma kılavuzuna çok takılmamak gerek mantığınız ve tecrübeleriniz ne diyor ise o şekilde uygulayın


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Özellikle eğimli yerlerde park ederken bahsedilen sırada park etmek faydalı olacaktır.


Çevrimdışı metin amca

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
bazı sorularım var, bilenler cevaplarsa sevinirim.

-motor sıcaklığı 90'a gelmeden aracı ne kadar zorlayabiliriz, nasıl kullanmalıyız?

-kışın motorun ısınmasını vites p deyken mi beklemek daha uygun yoksa n deyken mi?

-ben trafikte hemen hemen her durduğumda vitesi n'ye alıyorum, bu hareket şanzımana herhangi bir problem yaratır mı?

-genelde şehiriçi gaza biraz fazla basarım, bu durum motor ömrünü ciddi azaltan bir etki yaratıyor mu?

-yokuş çıkarken ya da inerken manuele almak gerekir mi? alacaksak nasıl kullanmak gerekir? mesela ekranda vitesi artır simgesi çıktığında ona uyup hemen artırmak gerekir mi?

arada saçma sorular olabilir, teknik konularda cahilliğimizi mazur görmenizi rica ederim.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Işıklarda kısa süreli durmalarda start stop devreye girmeden nasıl duruyorsunuz? Kısa durmalarda motorun stop etmesinin yakıt ekonomisi anlamında bir faydası yok. Frene duracak kadar basınca yarım debriyaj da beklediği için şanzımana zarar verdiği söyleniyor. Her kısa durmalarda ss i kapatmakta pratik değil.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı secret

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 142
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: metin amca;572738
bazı sorularım var, bilenler cevaplarsa sevinirim.

-motor sıcaklığı 90'a gelmeden aracı ne kadar zorlayabiliriz, nasıl kullanmalıyız?

-kışın motorun ısınmasını vites p deyken mi beklemek daha uygun yoksa n deyken mi?

-ben trafikte hemen hemen her durduğumda vitesi n'ye alıyorum, bu hareket şanzımana herhangi bir problem yaratır mı?

-genelde şehiriçi gaza biraz fazla basarım, bu durum motor ömrünü ciddi azaltan bir etki yaratıyor mu?

-yokuş çıkarken ya da inerken manuele almak gerekir mi? alacaksak nasıl kullanmak gerekir? mesela ekranda vitesi artır simgesi çıktığında ona uyup hemen artırmak gerekir mi?

arada saçma sorular olabilir, teknik konularda cahilliğimizi mazur görmenizi rica ederim.


- motor sıcaklığı 90'a gelmeden fazla zorlayamassınız zaten düşük hızlarda yüksek vites ile gider dsg.
-p de motoru ısıtmak daha mantıklı bence.
- Araç durduğunda n ye almak el alışkanlığı bende de vardı, hiç bi sakıncası yok. 20 sn den fazla duracaksanız N ye almanızı öneririm.
- Aracı sakin kullanmak motoru yırmayacaktır,  dolayısı ile ömrü uzayacaktır.
- Yokuş inerken d de fren yaparak inmenizi , çıkarken de  d de çıkın, zira manuel kullanıcaksak otomatik vites almanın mantığı da yok.
Yapılmaması gereken 2 şey 1.si yüksek hızda vitesi N ye almamak, 2.si geri vites e geçirirken p ye alırken r den geçiceksiniz Mandal a iyi basmak, yarım basmayın dikkat edin. Başkada dikkat edilecek husus yok. Birde park ederken N az bekleyin hafif rampa ise 1karış ileri yada geri, elfreni sonra p sonra stop edin en son ayağınızı fren den çekin. Ben bu şekilde kullanıyorum..


Çevrimdışı lventshn

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
DSG' yi nasıl kullanırsanız kullanın eninde sonunda kavrama sorunu yaşayacaksınız  bu sorundan maddi olarak etkilenmemek için en mantıklısı uzatılmış garanti yaptırmak.