bazı sorularım var, bilenler cevaplarsa sevinirim.
-motor sıcaklığı 90'a gelmeden aracı ne kadar zorlayabiliriz, nasıl kullanmalıyız?
-kışın motorun ısınmasını vites p deyken mi beklemek daha uygun yoksa n deyken mi?
-ben trafikte hemen hemen her durduğumda vitesi n'ye alıyorum, bu hareket şanzımana herhangi bir problem yaratır mı?
-genelde şehiriçi gaza biraz fazla basarım, bu durum motor ömrünü ciddi azaltan bir etki yaratıyor mu?
-yokuş çıkarken ya da inerken manuele almak gerekir mi? alacaksak nasıl kullanmak gerekir? mesela ekranda vitesi artır simgesi çıktığında ona uyup hemen artırmak gerekir mi?
arada saçma sorular olabilir, teknik konularda cahilliğimizi mazur görmenizi rica ederim.
- motor sıcaklığı 90'a gelmeden fazla zorlayamassınız zaten düşük hızlarda yüksek vites ile gider dsg.
-p de motoru ısıtmak daha mantıklı bence.
- Araç durduğunda n ye almak el alışkanlığı bende de vardı, hiç bi sakıncası yok. 20 sn den fazla duracaksanız N ye almanızı öneririm.
- Aracı sakin kullanmak motoru yırmayacaktır, dolayısı ile ömrü uzayacaktır.
- Yokuş inerken d de fren yaparak inmenizi , çıkarken de d de çıkın, zira manuel kullanıcaksak otomatik vites almanın mantığı da yok.
Yapılmaması gereken 2 şey 1.si yüksek hızda vitesi N ye almamak, 2.si geri vites e geçirirken p ye alırken r den geçiceksiniz Mandal a iyi basmak, yarım basmayın dikkat edin. Başkada dikkat edilecek husus yok. Birde park ederken N az bekleyin hafif rampa ise 1karış ileri yada geri, elfreni sonra p sonra stop edin en son ayağınızı fren den çekin. Ben bu şekilde kullanıyorum..