150 bin km de ki bir volvo kaç km yapar sorunsuz?
Hocam PSA dizellerinde km sorunu pek yok, daha gider yani ama uzun yolda kullanılmış olanı bulmakta fayda var.
Yani içi, döşemeleri, direksiyonu, pedalları falan temizse o km sorun olmaz. Ama 150 binde olup da ezilmiş arabalar da yok değil.
Örnek olarak benim kerata ~186 binde şu an, pedalları aynen sıfır gibi duruyor.
PSA dizellerinde tek sorun yağ kaçakları. Alınca üst kapak contası vs değişmesi gerekebilir, eksertizde kontrol edilmeli. Her km yapmış turbodizelde bakılması gereken temel şeyler, turbo ötüyor mu, enjektörler ne durumda vs... Bunları iyi bir dizelci kulağıyla bile az çok değerlendirebilir.
Turboda masraf varsa revizyon pek önerilmiyor, sıfır turbo 1200 tl civarı temin edilir. Enjektör takımı 2-3 bin tl ama o km'lerde komple değişeceğini hiç sanmıyorum. Meme değişimi yapılınca sıfıra yakın oluyormuş, o da 600 tl civarı. Yani turbo enjektör masrafı olursa ikisi 2 bin tl'ye mal olur. Yeter ki üfleme, yağ eksiltme, mavi duman vs olmasın.