Bu fiyatlara 180-200hp lik araba bakıyorum. 2.0TFSI baktım yakıtı sıkıntı. LPG sıvı sistem dönüşümü pahalı. 1.8T lere sıralı LPG takılıyor. 12-14lt lpg yaksa 35krs o da çok değil. Bildiğim kadarıyla quattro tamamen mekanik bir sistem, sorunsuz ve bakım gerektirmiyor. Nasip belki alırım..
Quattrolar 2 ye ayriliyor. 2000 yilina kadar torsen marka dort ceker kullanildi. Bu sistem kara duzendir ve dediginiz gibi dif yagi degisimi haric bakim gerektirmez. Surekli devrededir. 300k nin uzerinde diferansiyelde bosluk yapabilir. Bosluk yapsa da ariza yapmaz sadece ani gaz tepkisinde boslugu hissedersiniz.
2000den sonra haldex kullanilmaya baslandi. Haldex gerekmedikce on ceker gerekli durumlarda dort ceker. Bu gerekliligi ise sensorler vasitasiyla algiliyor. Surekli dort cekmedigi icin yakit tasarrufu saglar. Ancak ne kadar teknoloji o kadar problem. Bu kmlerde bir sorun cikartma ihtimali dusuktur. Sadce almadan once ozellikle kontrol edilmelidir.
Q7 , octi 4x4, s3 (8l kasadan itibaren), yeti 4x4 vs. bu sistemi kullanmaktadir. %99 ihtimalle de bu baktigimiz arac haldexlidir