škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb yolda stop etti. Acillll.

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
1 ay önce aldığım 42 bin km'deki 2012 dizel superb II aracım dün akşam eve giderken 100 km hızda stop etti. Göstergedeki sarı renkli yay gibi işaret (ki kitapçıktan kızdırma bujisi) anlamına gelen işaret yandı söndü ve akabinde 4-5 saniye sonra araç giderken stop etti. Kenara çektim 1 dakika sonra çalıştırdım ve eve kadar geldim bir daha yapmadı. Şimdi biraz araştırdım. O işaret sadece kızdırma bujisi hatasından değil birçok(enjektör,yakıt,triger) hatalarından dolayı yanabiliyormuş. Acaba sorun ne olabilir ?


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Sorunun kaynağını anlayabilmek için aracın VAG-COM üzerinden test edilmesi gerekir. Yazdığınız sorunlardan kaynaklı olabilir. Hatta krank devir sensöründen bile kaynaklı olabilir.


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Kardeşimde arıza tespit cihazı var çin malı bişey. Akşam ona bağladık krank diy ebirşey hatası verdi. Ben ne alaka dedim ve üstünde durmadım. Bu ne olaki üstad önemli, maliyetli birşeymi acaba? p0341 diye bir hata vermişti.
« Son Düzenleme: 03 Şubat 2016, 16:08:18 Gönderen: Artukbey »


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Krank devir sensörü arızalandığında ya da bir şekilde yağlandığında ya  da çok ıslandığında bu tip arızaya sebep olabilir. Benim daha önce  Citroen C5 aracımda meydana gelmişti (yağlanma sebebiyle). Defalarca  hareket halindeyken ara ara stop ediyordu üstelik arıza lambası da  yakmamıştı. Sonra bir bakımda krank devir sensörünün olduğu yere LDS  yağı bulaştığını (hidraktif süspansiyon yağı - Citroene özel) fark  ettik. Güzelce temizledik. Sonrasında bir daha o arızayla karşılaşmadık.

Maliyete  gelince Citroen.de 50 TL.lik bi rparça idi. Aşağı yukarı aynı olduğunu  düşünüyorum. Tamamen arızalanmışsa bile çok maliyetli değil yani.


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
İnşallah sebep budur. Daha yeni aldığım araçtan resmen soğudum. Sabah aracı özel serviste kontrol ettireceğim. İnşallah başka birşey değildir. Sonucu paylaşırım. Üstad çok teşekkürler.


zibidi gonzales

  • Ziyaretçi
ben eski skodaların bu kadar sorun çıkardığını.duymadım ama yeni nesiller bayağı bir arıza çıkartıyor forumda birçok örnekler var bir sonraki aracım kesinlikle skoda olmayacak  dsg sorununu bile bile arac alıyorsunuz !


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Bu 3'ü superb olmak üzere 5. skoda aracım daha en ufak sorunla karşılaşmamıştım. Taki bu aracı alana kadar. Bakalım inşaallah yarın bir çözüme kavuştururuz.


Çevrimdışı bahcekapiliyavuz

  • Mali Müşavir
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 683
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zibidi gonzales;557705
ben eski skodaların bu kadar sorun çıkardığını.duymadım ama yeni nesiller bayağı bir arıza çıkartıyor forumda birçok örnekler var bir sonraki aracım kesinlikle skoda olmayacak  dsg sorununu bile bile arac alıyorsunuz !

Lütfen sorunları genellemeyelim. Ben 1.4 TSI 8 aydır kullanıyorum. Benzin hortumlarından gelen titreşim sesini saymazsam başka bir sebepten servise gitmedim.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bahcekapiliyavuz;557808
Lütfen sorunları genellemeyelim. Ben 1.4 TSI 8 aydır kullanıyorum. Benzin hortumlarından gelen titreşim sesini saymazsam başka bir sebepten servise gitmedim.

Sonuna kadar katılıyorum. Forumda çoğu kişi biliyor arabayı son derece itina ile kullanmama, hareket ve durdurmadan önce motoru rölantide çalıştırmama rağmen 44.000 kilometrede turbo iflas etti mesela. Buradan yola çıkıp turbolarda sıkıntı var da diyemeyiz. Şans işi biraz da bu sorun durumu.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı fenomen

  • OCTAVİA 1.6 FSİ 115 PS
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 10534
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;557830
Sonuna kadar katılıyorum. Forumda çoğu kişi biliyor arabayı son derece itina ile kullanmama, hareket ve durdurmadan önce motoru rölantide çalıştırmama rağmen 44.000 kilometrede turbo iflas etti mesela. Buradan yola çıkıp turbolarda sıkıntı var da diyemeyiz. Şans işi biraz da bu sorun durumu.
:ok::ok::gaz:
2005 OCTAVİA A5 ELEGANS 1.6 FSİ


Çevrimdışı adnan58

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 332
    • Profili Görüntüle
2011 den beri ailecek aktif skoda kullanıcısıyız.3 fabia bi octavia collection plus bi felicia bir favorit var daha sonra fabianın birini sattık ki o da ,370.000 km de daha bigün olsun marşa iki defa bastığımı bilmem yağ ve balata bakımı değişimi harici sanayiye gittiğimi bilmem hele hele yolda kalmak nasıl bişey hiç bilmem...2011 e kadar renault kullanıyorduk derdi bitmiyordu..Burada renoyu kötülemiyorum skoda yı övmüyorum ama sanırım bazı şeyler şans işi galiba...


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zibidi gonzales;557705
ben eski skodaların bu kadar sorun çıkardığını.duymadım ama yeni nesiller bayağı bir arıza çıkartıyor forumda birçok örnekler var bir sonraki aracım kesinlikle skoda olmayacak  dsg sorununu bile bile arac alıyorsunuz !


Kul yapımı sonuçta alacağınız butun markalarda bu tarz sorunlar yasanabilir


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;557830
Sonuna kadar katılıyorum. Forumda çoğu kişi biliyor arabayı son derece itina ile kullanmama, hareket ve durdurmadan önce motoru rölantide çalıştırmama rağmen 44.000 kilometrede turbo iflas etti mesela. Buradan yola çıkıp turbolarda sıkıntı var da diyemeyiz. Şans işi biraz da bu sorun durumu.
Kaldı ki olayın DSG ile ne alakası var hiç anlayamadım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


zibidi gonzales

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Uğur Akar;558018
Kaldı ki olayın DSG ile ne alakası var hiç anlayamadım.


olayın dsg ile bağlantısı yok ama herkes biliyor dsg sorunlu bir şanzıman,bunu bilee bile alan bana göre enayi ve fanatikten başka birşey değildir:)


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zibidi gonzales;558033
olayın dsg ile bağlantısı yok ama herkes biliyor dsg sorunlu bir şanzıman,bunu bilee bile alan bana göre enayi ve fanatikten başka birşey değildir:)
"Enayi ve fanatik"ten ziyade otomatik seven veya kullanmak zorunda olan demek istediniz sanırım. Kaldı ki benim aracım manüel vitestir. Sanırım kullandığımız dile dikkat etsek iyi olur. Neye göre sorunlu bir şanzıman elinizde istatistiki bir veri var mi. Hangi yıl Kaç bin dsg araç satılmış bunların kaç tanesi hangi arızayı vermiş, kronik bir ariza geçmişi var mi. Bu tarz bilgilendirici örneklerle savınızı guclendirirseniz daha faydalı olur. Aksi halde kulaktan dolma bilgi gibi geliyor soyledikleriniz. Hassas kullanmak gerektiği ve ariza verebileceği doğrudur, belki manuele göre daha fazla ariza verdiği de söylenebilir ama "Dsg alanlar şöyledir " demek bana komik geliyor.