Öncelikle geçmiş olsun. Çok çok nadir olsa da her markada olabilecek bir olay. Ne kadar test edilse de sonradan sorun çıkabiliyor. Tabi burda önemli olan servisin ve ithalatçının ve üreticinin duruşu. Benim anladığım siz aracı ne kadara aldıysanız (örn: 50bin TL) servis size 50bin TL iade edelim olay kapansın diyor. Yani ayıplı mal iade alınıyor. Ancak tabiki kredi kullandığınız için ve 2-3 ay faiz ödediğiniz için zararda oluyorsunuz.
Öncelikle skoda.com.tr sitesi
http://www.skoda.com.tr/experience/istek-ve-sikayetler/ bölümünden şikayetinizi ve isteğinizi (yenisi ile değişim) yazın. Burdan olay ithalatçıya da ulaşmış olur. Mutlaka size ulaşacaklardır. Eğer zaten araç geri alalım diyorlarsa bu durumda malın ayıplı olduğunu kabul etmişlerdir. Sizin burda yenisini isteme hakkınız da var.
Ben yüce auto nun durumu öğrenmesiyle sorununuz çözülür zannediyorum. Olmaz sa;
Yüce auto da iade edelim diye diretirse şikayetvar sitesine yazın. Ayrıca Üreticiye durumu ve isteğinizi anlatan mail atın.
Tabi burda şöyle sıkıntı da var. Sizin araç 2015 model ve piyasada 2015 araç çok az belki de yok. 2016 model için bir fark isteyebilirler.
Gelişmeleri buradan yazarsanız tüm skoda sahipleri ve skoda sahibi olabilecek kişiler bilgilenmiş olur.
Hiçbirinden sonuç çıkmazsa olayı hukuki boyuta taşıyabilirsiniz.
Tüketici kanunu 8-9-10-11 maddeler.
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm