škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

İki aylık arabada soğutma suyu uyarısı !!

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Gezen_Orion

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. İki ay önce aldığım Skoda Fabia 1.2 TSI (1800 km)aracımda bugün iki defa soğutma suyunu kontrol edin diye uyarı aldım. Kırmızı ünlem işareti ve hararet işareti ile birlikte. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda uyarı gitti. Aynı gün akşamı tekrar aynı uyarı geldi.

Vaktim olmadığı için kaputu açıp bakamadım. Sizce suyun azalmış olma ihtimali varmı? Yada sensörün bozulmuş olma ihtimali? Ve başına gelen varmı acaba?

Teşekkürler.
:gaz:


Çevrimdışı yeren

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 127
    • Profili Görüntüle
su eksiltmiş olma olasılığı daha yüksek biraz temiz su ekleyebilirsiniz.  uyarı devam ederse bi yerlerden sızdırma olabilir servise danışırsınız.  not: aman kapağı motor sıcakken açmayın :)


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Arabanın suyuna bakılmadan teslim almış olma ihtimaliniz yoksa bir yerlerde kaçak olabilir. Ben şahsen sadece antifiriz koymanızı tavsiye ederim. Zira su eksiltmenin sebebi iyice anlaşılmadan eklemek durumu daha kötüleştirebilir. Eklemeyi soğukken yapın ya da daha iyisi en kısa sürede servise başvurun.


Çevrimdışı Gezen_Orion

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar çok teşekkür ederim yardımlarınız için. Bugün kontrol ettim su minimum seviyesinin de neredeyse iki parmak altına inmişti. Kapağı açtığımda su seviyesi tekrar yükseldi. Hava yapmış sanırım tam anlayamadım. Şimdilik problemi giderdim, ara sıra kontrol edeceğim.

Teşekkürler.


Çevrimdışı FabiaYarışMavisi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 587
    • Profili Görüntüle
İlginç gerçekten geçmiş olsun inşAllah birdaha olmaz...


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gezen_Orion;559025
Arkadaşlar çok teşekkür ederim yardımlarınız için. Bugün kontrol ettim su minimum seviyesinin de neredeyse iki parmak altına inmişti. Kapağı açtığımda su seviyesi tekrar yükseldi. Hava yapmış sanırım tam anlayamadım. Şimdilik problemi giderdim, ara sıra kontrol edeceğim.

Teşekkürler.


Geçmiş olsun.


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
seviye kolay kolay min.e inmez.suyu araç çalışırkenmi kontrol ettiniz yoksa stop halindemi?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar, hararet durumunda aracı sağa çekip rolantide içteki ısıtmanın fanını da son devirde 3-5 dk. çalıştırarak motoru serinletmeye çalışın. Yüksek hararette motoru durdurmak tahliye edilemeyen ısının içte kalması sonucu daha çok zarar verebilir. Bu durumda kesinlikle radyatör kapağını açmayınız, yüzünün ve ellerinizin yanma tehlikesi var!

Haharetin bir çok sebebi olabilir;
-Radyatör suyunun eksik olması
-Radyatör fanının müşirinin aracılığıyla devreye girmemesi
-Devri daim pompasının yeterli sirkülasyonu yapmaması
-Termostatın açmaması
-Motorun uzun süre zorlanması (özellikle sıcak günlerde)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;559112
Arkadaşlar, hararet durumunda aracı sağa çekip rolantide içteki ısıtmanın fanını da son devirde 3-5 dk. çalıştırarak motoru serinletmeye çalışın. Yüksek hararette motoru durdurmak tahliye edilemeyen ısının içte kalması sonucu daha çok zarar verebilir. Bu durumda kesinlikle radyatör kapağını açmayınız, yüzünün ve ellerinizin yanma tehlikesi var!

Haharetin bir çok sebebi olabilir;
-Radyatör suyunun eksik olması
-Radyatör fanının müşirinin aracılığıyla devreye girmemesi
-Devri daim pompasının yeterli sirkülasyonu yapmaması
-Termostatın açmaması
-Motorun uzun süre zorlanması (özellikle sıcak günlerde)


Dogru soyluyorsunuz fakat her durumda dediginiz gecerli olmayabilir. Bazen ne yaparsaniz yapin aracin harareti artmaya devam eder.

Calisir pozisyonda aracin hararetini dusurmek tecrube isidir. Bu hususta kendine guvenmeyenlere tavsiye edilmez ;)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;559151
...Calisir pozisyonda aracin hararetini dusurmek tecrube isidir. Bu hususta kendine guvenmeyenlere tavsiye edilmez ;)
Hararet en üst seviyedeyken motor kapatılırsa da vernikleşen motor yağı nedeniyle motordaki aşınma, eskime, ...vs. daha hızlı olacaktır.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı askeceli

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Gezen_Orion;558978
Merhaba arkadaşlar. İki ay önce aldığım Skoda Fabia 1.2 TSI (1800 km)aracımda bugün iki defa soğutma suyunu kontrol edin diye uyarı aldım. Kırmızı ünlem işareti ve hararet işareti ile birlikte. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda uyarı gitti. Aynı gün akşamı tekrar aynı uyarı geldi.

Vaktim olmadığı için kaputu açıp bakamadım. Sizce suyun azalmış olma ihtimali varmı? Yada sensörün bozulmuş olma ihtimali? Ve başına gelen varmı acaba?

Teşekkürler.
:gaz:
Öncelikle hayırla olsun ben de senin gibi suyu kontrol edin uyarısı almış dım sonra servise gittim suyu tamamladılar kontrol ettiler birşey bulamadılar büyük ihtimal alırken eksik almış ım ondan sonra böyle bir sıkıntı yaşamadim


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;559311
Hararet en üst seviyedeyken motor kapatılırsa da vernikleşen motor yağı nedeniyle motordaki aşınma, eskime, ...vs. daha hızlı olacaktır.;)


Abi kapatmadan sogutucam diye yakmaktan herturlu iyidir ;)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;559353
Abi kapatmadan sogutucam diye yakmaktan herturlu iyidir ;)
Motoru kapatmayıp motoru korumak adına bloğa buz gibi su döken çıkar mı diyorsun?;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;559356
Motoru kapatmayıp motoru korumak adına bloğa buz gibi su döken çıkar mı diyorsun?;)


Sanayici esnafinin en sevdigi musteri modeli :)


Çevrimdışı Alcanzar

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Tavsiye niteliğinde;

a) Bloğa değil ama acil durumda rölantide çalışırken radyatör üzerine su dökülerek soğutma denenebilir. Motor yerine radyatörü kaybedersin. En kısa sürede radyatörü yenisiyle değiştirmek lazım. Çünkü kılcal çatlak kendisini hemen salmayabilir ama birden fazla olması halinde daha acil durumlarla karşılaşmak mümkün.

b) İyi yöntemlerden birisi de ısıtmayı klima olmadan sonuna kadar açarak sıcak havayı içeriye vermeye çalışmaktır. Bu sayede hararet aşırı anormal değilse muhtemel kapak contası yanar. Contayı da en hızlı şekilde değiştirtmek lazım yoksa yağ kaçıracağı için hararet yapmış motorun ömrünü çok kısaltacaktır.