Evet dün ustaya gittim, 3. bobinde arıza görünüyordu. Usta 3. ve 4. bobinin yerlerini değiştirdi. Şimdiye kadar sıkıntı yok bakalım ilerleyen zamanlarda ne olur. Peki Bendeki sorun da sizinki gibi olacak olursa bu iş bana kaça patlayacak? Bir de iticilerde de sorun yaşayabilirsiniz demişsiniz, bunu anlamadım, biraz daha açar mısınız?
@mkfc66,
Orginal bobinin kodu:
036 905 715 E Genellikle İtalyan malıdır. Aynı olayı ben aracım 2009 yılında orjinal km si 21.000 km deyken yaşadım.Bulunduğum yere en yakın servis Balıkesirdeydi.Çekici ile götürdüm. 3. silindirdeki bobin değiştirildi.Ancak o tarihte bobini değiştiren usta ile sohbet ederken bu kadar az km de bobinin yanmasına anlam veremediğimi söylediğimde,bobinin fabrikasyon hatalı olabileceği gibi bana ilerde bu silindirle ilgili bir sıkıntı yaşabileceğimi söylemişti ama o tarihte pekte sallamamıştım. Zamanlada unuttum. Yaklaşık 1.5 yıl sonra 2010 Aralık ayı başlarında araç çiğ benzin atmaya çekişten düşmeye başlayıp rölantide kafa sallamaya başlayınca tekrar servise gittiğimde acı gerçekle karşılaştım Yine o 3 numaralı silindir sibop yakmıştı. Araç 31.000 km ye yakındı. Tabi üst kapak taşlaması sibopların komple değişimi sibop kayıtlarının yenilenmesi contalar vs. işi bana o tarihte ~ 1700 TL' ye mal oldu. Tabi motor üst kapağı vs açılınca hadi hazır açılmışken triger su devri daim vb bir yığın işte çıkıyor, değiştirilen akü dahil 2.800 TL ile zor kurtardım.Araç aslında resmen ayıplı mal kapsamında fabrikasyon hatalıydı ancak aracın 4.5 yıllık olması hatta kullanıcı yada kötü benzin kullanımı iması servisin olayın üstüne kolayca yatmasına neden oldu sonuçta kazık bana patlamıştı.
Aracınızın km hk. bir bilgi vermemişsiniz.Ancak bu olayın tekrarlanmasının altında bir üst kapak sorununun olabileceğini düşündürdü bana.Ayrıca elektronik ateşleme sisteminin bobinlere gelmeden önceki durumunun en azından sorgulanmasında (voltaj açısından) yarar var. Bununda özel servislerde gerektiği gibi yapılabileceğinden açıkçası şüpheliyim. (Test cihazı vs varsa sorun olmaz)Ancak Arızanın kesinlikle teşhis edilmesi ve üst kapak revizyonu gerektirdiği anlaşılırsa servisler 4 silindire ait tüm sibopların değişimini dolayısıyla kapak taşlamasını da dışarıya yaptırıyorlar. Örneğin benim faturamda bu iş için 400 TL yazılmış ki bende genellikle
"jeton" kazığı yedikten sonra düşer, o tarihte kapağın komple revizyonu 290 TL' ye yapıldığını tespit etmiştim. Özel servislerde ise sadece sorun hangi silindirde ise ona müdahale ediyorlar ve dolayısıyla olay çok ucuza da mal edilebiliyor.Tabi bu işin böyle yapılması ne getirir ne götürür bilemem (!) ama böyle bir revizyon sonrası aracın hemen elden çıkarılmaya çalışıldığınıda iyi biliyorum. Diğer taraftan 4 silindirede müdahale edilse bile benim o tarihteki maliyetin ~1300 TL olduğu,Komple faturanın 1700 TL civarında olabileceğini de tespit etmiştim.Özellikle Resmi servislerde işçilik için alınan bedel korkunç fahiş ve org. parça fiyatları servislerde neredeyse %30 daha yüksek.Şimdi ise o tarihte döviz fiyatı (1 €=1.95 TL) Şimdi ise 3.30 TL civarında varın maliyetin ne olabileceğini siz hesaplayın
Yakın tarihten bir örnek vereyim.Özel servislerde Radyatör değişimi 2014 yılı Aralık ayında işçilik 100 TL idi. Radyatör ise üzerindeki ile aynı marka 165 TL. Bu tarihten 2 ay önce resmi serviste bana çıkarılan fatura (1.10.2014) öncesi listede 2 ayrı işçilik yazılmıştı.Ön tampon sökme takma 125 TL, Radyatör bedeli 270 TL TL,Radyatör sökme takma 206 TL toplam 601 TL. İşçilikte o sıralar kampanya kapsamında % 23 indirimle toplam işçilik 254.87 TL' ye düşüyor ve toplam ham fatura 524 TL. Devamlı müşteri indirimi işçilikte 25.49 TL,parçada 13.50 TL ! Toplam KDV hariç 485 TL+%18 KDV = 573 TL. Halbuki dışarıda yaptırsaydım 265 TL idi.(Bilgiler 1.10.2014 Tarihli faturadan alınmadır) Dedim ya bende jeton hep geç düşer:dede: olsa gerek !