škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

yine mi atesleme bobini yandi acaba?

mkfc66 · 33 · 12483

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
20000 km once arabam rolantide titreyerek, hirildayarak calismaya baslayip motor ariza isigi sari renkte yanip sonmeye basladi. Yokuslarda da cok zorlaniyordu. Sanayide sorunlu atesleme bobini degisti, birkac gun sonra baska bi bobin de yaninca diger ucu birden degisti. Fakat bugun yani bobinler degistikten yaklasik 20000 km sonra ayni sikinti nuksetti. Yarin sanayiye gidecegim ama bobinleri takan ustayla problem yasadigim icin baska yere gosterecegim. Eger sorun bobinlerdeyse ne yapmaliyim, takan ustanin garantiden degistirmesi gerekiri mi?
Bir de bu bobinin ariza yapmasina lpg sisteminin etkisi nedir? Lpg sistemindeki bir hatanin da bu arizayi ortaya cikarma olasiligi var midir?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Gecmis olsun. Bobinlerden birisi arzalanmis olabilir. Kaliteli bobin kullanmanizi tavsiye ederim. Belki cok kalitesiz bobinler takilmistir bu yuzden 20k da bir tanesi patlamistir. Beru onerebilecegim kaliteli yan sanayi markalarindandir.

Onun disinda lpg benzine nazaran atesleme bobinlerini biraz daha yorar. Lpg li bir aracta atesleme bobininin omru birazcik daha az olur ;)


Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Ustami degistirdim ama hakkini yememek lazim, hep orjinal urun kullanirdi. Bobinleri de buyuk ihtimal orjinali ile degistirmistir. Bu arada mecbur kaldigim icin o halde mamaktan oveclere gidip dondum. Giderken yine ariza isigi yanip sondu, bazen devamli yandi. Devamli yandiginda araba biraz daha normale dondu. Bir iki saat misafirlikten sonra donus yolunda ariza isi hic yanmadi bu sefer. Simdi ne yapsam bilemedim...:confused:


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkfc66;559885
Ustami degistirdim ama hakkini yememek lazim, hep orjinal urun kullanirdi. Bobinleri de buyuk ihtimal orjinali ile degistirmistir. Bu arada mecbur kaldigim icin o halde mamaktan oveclere gidip dondum. Giderken yine ariza isigi yanip sondu, bazen devamli yandi. Devamli yandiginda araba biraz daha normale dondu. Bir iki saat misafirlikten sonra donus yolunda ariza isi hic yanmadi bu sefer. Simdi ne yapsam bilemedim...:confused:


Yeni ustaniza gidip arizali bobini degistirtin :) tabi bobinse sorun ;)

Buyuk ankara bulusmasinda gorusmek dilegiyle :)


Çevrimdışı prtzey

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
aynı sorunu bende defalarca yaşadım bobinleri değiştirdim , hatta bobin tesisatına bile baktırdım  motor üst kapağını yaptırdım sıkıntı bitti  motor soğukken sıkıntı yok ısınınca belli bir kilometre sonra ortaya çıkıyor, motor soğukken siboplar rahat çalışıyor belli bir ısından sonra sibop delikleri genişliyor kapak sökülüp kapakçı siboplara göre yeniden yapıyor ayrıca iticilerde de sorun yaşabilirsiniz ileride birebir yaşanmış sorunlar ve çözülmüş sorunlar  nedeni lpg kuru yakıt yani ateşleme bobinlerinide atmayın sağlamdır
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2016, 20:41:38 Gönderen: prtzey »


Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: prtzey;559997
aynı sorunu bende defalarca yaşadım bobinleri değiştirdim , hatta bobin tesisatına bile baktırdım  motor üst kapağını yaptırdım sıkıntı bitti  motor soğukken sıkıntı yok ısınınca belli bir kilometre sonra ortaya çıkıyor, motor soğukken siboplar rahat çalışıyor belli bir ısından sonra sibop delikleri genişliyor kapak sökülüp kapakçı siboplara göre yeniden yapıyor ayrıca iticilerde de sorun yaşabilirsiniz ileride birebir yaşanmış sorunlar ve çözülmüş sorunlar  nedeni lpg kuru yakıt yani ateşleme bobinlerinide atmayın sağlamdır


Evet dün ustaya gittim, 3. bobinde arıza görünüyordu. Usta 3. ve 4. bobinin yerlerini değiştirdi. Şimdiye kadar sıkıntı yok bakalım ilerleyen zamanlarda ne olur. Peki Bendeki sorun da sizinki gibi olacak olursa bu iş bana kaça patlayacak? Bir de iticilerde de sorun yaşayabilirsiniz demişsiniz, bunu anlamadım, biraz daha açar mısınız?


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkfc66;560093
Evet dün ustaya gittim, 3. bobinde arıza görünüyordu. Usta 3. ve 4. bobinin yerlerini değiştirdi. Şimdiye kadar sıkıntı yok bakalım ilerleyen zamanlarda ne olur. Peki Bendeki sorun da sizinki gibi olacak olursa bu iş bana kaça patlayacak? Bir de iticilerde de sorun yaşayabilirsiniz demişsiniz, bunu anlamadım, biraz daha açar mısınız?
@mkfc66,
Orginal bobinin kodu:036 905 715 E Genellikle İtalyan malıdır. Aynı olayı ben aracım 2009 yılında orjinal km si 21.000 km deyken yaşadım.Bulunduğum yere en yakın servis Balıkesirdeydi.Çekici ile götürdüm. 3. silindirdeki bobin değiştirildi.Ancak o tarihte bobini değiştiren usta ile sohbet ederken bu kadar  az km de bobinin yanmasına anlam veremediğimi söylediğimde,bobinin fabrikasyon hatalı olabileceği gibi bana ilerde bu silindirle ilgili bir sıkıntı yaşabileceğimi söylemişti ama o tarihte pekte sallamamıştım. Zamanlada unuttum. Yaklaşık 1.5 yıl sonra 2010 Aralık ayı başlarında araç çiğ benzin atmaya çekişten düşmeye başlayıp rölantide kafa sallamaya başlayınca tekrar servise gittiğimde acı gerçekle karşılaştım Yine o 3 numaralı silindir sibop yakmıştı. Araç 31.000 km ye yakındı. Tabi üst kapak taşlaması sibopların komple değişimi sibop kayıtlarının yenilenmesi contalar vs. işi bana o tarihte ~ 1700 TL' ye mal oldu. Tabi motor üst kapağı vs açılınca hadi hazır açılmışken triger su devri daim vb bir yığın işte çıkıyor, değiştirilen akü dahil 2.800 TL ile zor kurtardım.Araç aslında resmen ayıplı mal kapsamında fabrikasyon hatalıydı ancak aracın 4.5 yıllık olması hatta kullanıcı yada kötü benzin kullanımı iması servisin olayın üstüne kolayca yatmasına neden oldu sonuçta kazık bana patlamıştı.
Aracınızın km hk. bir bilgi vermemişsiniz.Ancak bu olayın tekrarlanmasının altında bir üst kapak sorununun olabileceğini düşündürdü bana.Ayrıca elektronik ateşleme sisteminin bobinlere gelmeden önceki durumunun en azından sorgulanmasında (voltaj açısından) yarar var. Bununda özel servislerde gerektiği gibi yapılabileceğinden açıkçası şüpheliyim. (Test cihazı vs varsa sorun olmaz)Ancak Arızanın kesinlikle teşhis edilmesi ve üst kapak revizyonu gerektirdiği anlaşılırsa servisler 4 silindire ait tüm sibopların değişimini dolayısıyla kapak taşlamasını da dışarıya yaptırıyorlar. Örneğin benim faturamda bu iş için 400 TL yazılmış ki bende genellikle "jeton" kazığı yedikten sonra düşer, o tarihte kapağın komple revizyonu 290 TL' ye yapıldığını tespit etmiştim. Özel servislerde ise sadece sorun hangi silindirde ise ona müdahale ediyorlar ve dolayısıyla olay çok ucuza da mal edilebiliyor.Tabi bu işin böyle yapılması ne getirir ne götürür bilemem (!) ama böyle bir revizyon sonrası aracın hemen elden çıkarılmaya çalışıldığınıda iyi biliyorum. Diğer taraftan 4 silindirede müdahale edilse bile benim o tarihteki maliyetin ~1300 TL olduğu,Komple faturanın 1700 TL civarında olabileceğini de tespit etmiştim.Özellikle Resmi servislerde işçilik için alınan bedel korkunç fahiş ve org. parça fiyatları servislerde neredeyse %30 daha yüksek.Şimdi ise o tarihte döviz fiyatı (1 €=1.95 TL) Şimdi ise 3.30 TL civarında varın maliyetin ne olabileceğini siz hesaplayın :)
Yakın tarihten bir örnek vereyim.Özel servislerde Radyatör değişimi 2014 yılı Aralık ayında işçilik 100 TL idi. Radyatör ise üzerindeki ile aynı marka 165 TL. Bu tarihten 2 ay önce resmi serviste bana çıkarılan fatura (1.10.2014) öncesi listede 2 ayrı işçilik yazılmıştı.Ön tampon sökme takma 125 TL, Radyatör bedeli 270 TL TL,Radyatör sökme takma 206 TL toplam 601 TL. İşçilikte o sıralar kampanya kapsamında % 23 indirimle toplam işçilik 254.87 TL' ye düşüyor ve toplam ham fatura 524 TL. Devamlı müşteri indirimi işçilikte 25.49 TL,parçada 13.50 TL ! Toplam KDV hariç 485 TL+%18 KDV = 573 TL. Halbuki dışarıda yaptırsaydım 265 TL idi.(Bilgiler 1.10.2014 Tarihli faturadan alınmadır) Dedim ya bende jeton hep geç düşer:dede: olsa gerek !


Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Bülent Bey ayrıntılı açıklamanız için teşekkür ederim. Şimdilik bundan sonra benzer bi sıkıntı çıkmaması için dua etmekten başka yapabileceğim birşey yok:( Bir de arabam şu an 14600 km'de. 90000 km de atiker lpg takıldı, ilk bobin arızasını 130000 km civarında vermişti...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkfc66;560145
Bülent Bey ayrıntılı açıklamanız için teşekkür ederim. Şimdilik bundan sonra benzer bi sıkıntı çıkmaması için dua etmekten başka yapabileceğim birşey yok:( Bir de arabam şu an 14600 km'de. 90000 km de atiker lpg takıldı, ilk bobin arızasını 130000 km civarında vermişti...
@mkfc66,
Sizin araç 146.000 km de ve bobin arızalarının çıkması normal gibi görülüyor. Bende çok düşük km olmuştu. Ancak yinede km  ve aracın Fabia I olması dikkate alındığında bir üst kapak revizyonunun sizi bekleme ihtimalinin olduğunu söyleyebilirim. O dönemde özellikle yabancı sitelerde  VW grubu araçların 74 BG 16 V 1.4 lt' lerde böyle bir sıkıntının azda olsa yaşandığını okumuştum. Nitekim bu motorlara devam edilmedi ve bir üst versiyonu çok farklı bir üst kapakla çıkartılmıştı. Bobin yanmasının LPG ile doğrudan ilgili olduğunu düşünmüyorum.Sadece bu motorların aslında LPG' ye pekte uygun olmadığını biliyorum.LPG' nin çok kuru bir yakıt olması ve ateşleme sonrası oluşan ısının benzinden daha yüksek olması özellikle sibop kayıtlarına zarar verdiği biliniyor. Bu nedenle şahsen LPG' yi kendi aracıma özellikle taktırmadım. Zaten VW grubunun bilebildiğim kadarıyla son 15-18 yıldır çıkarttığı motorlardan sadece 1.4 MPI ve 1.6 MPI motorlar LPG' ye uygundur.
Hatta bu motora sahip aracını satanlardan bir bölümünde araçlarının özelliklerinde "Benzinle kullanılmıştır" yada "LPG hiç takılmamıştır" diye özellikle belirtiyorlar.
« Son Düzenleme: 16 Şubat 2016, 14:47:09 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı prtzey

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
değişen birşey olmayacak tekrar yaşıcaksınız aynı sorunu bir nevi motorun üst kısmı yani yarısı yapılacak ben 1200 tl civarı masraf yaptım işçilik dahil ayrıca iticilerinde aracınız kilometresinden dolayı değişmesi lazım eğer motorda benim dediğim işlemi yaptırırsanız iticilerden aşırı bir ses duyacaksınız araba rölantide çalışırken yani , iticilerin taneside 18 - 20 tl , toplam 20 adet itici bulunmaktadır (sayıyı tam hatırlayamadım) artı tabiki işçilik
benim size nacizane tavsiyem motor üst kapağını yaptırırsanız iticileride değiştirin hazır motor açılmışken iki kere işçilik vermezsiniz


Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;560152
@mkfc66,
Sizin araç 146.000 km de ve bobin arızalarının çıkması normal gibi görülüyor. Bende çok düşük km olmuştu. Ancak yinede km  ve aracın Fabia I olması dikkate alındığında bir üst kapak revizyonunun sizi bekleme ihtimalinin olduğunu söyleyebilirim. O dönemde özellikle yabancı sitelerde  VW grubu araçların 74 BG 16 V 1.4 lt' lerde böyle bir sıkıntının azda olsa yaşandığını okumuştum. Nitekim bu motorlara devam edilmedi ve bir üst versiyonu çok farklı bir üst kapakla çıkartılmıştı. Bobin yanmasının LPG ile doğrudan ilgili olduğunu düşünmüyorum.Sadece bu motorların aslında LPG' ye pekte uygun olmadığını biliyorum.LPG' nin çok kuru bir yakıt olması ve ateşleme sonrası oluşan ısının benzinden daha yüksek olması özellikle sibop kayıtlarına zarar verdiği biliniyor. Bu nedenle şahsen LPG' yi kendi aracıma özellikle taktırmadım. Zaten VW grubunun bilebildiğim kadarıyla son 15-18 yıldır çıkarttığı motorlardan sadece 1.4 MPI ve 1.6 MPI motorlar LPG' ye uygundur.
Hatta bu motora sahip aracını satanlardan bir bölümünde araçlarının özelliklerinde "Benzinle kullanılmıştır" yada "LPG hiç takılmamıştır" diye özellikle belirtiyorlar.

Yalnız benim araç 75kw=101 beygir.

Alıntı yapılan: prtzey;560274
değişen birşey olmayacak tekrar yaşıcaksınız aynı sorunu bir nevi motorun üst kısmı yani yarısı yapılacak ben 1200 tl civarı masraf yaptım işçilik dahil ayrıca iticilerinde aracınız kilometresinden dolayı değişmesi lazım eğer motorda benim dediğim işlemi yaptırırsanız iticilerden aşırı bir ses duyacaksınız araba rölantide çalışırken yani , iticilerin taneside 18 - 20 tl , toplam 20 adet itici bulunmaktadır (sayıyı tam hatırlayamadım) artı tabiki işçilik
benim size nacizane tavsiyem motor üst kapağını yaptırırsanız iticileride değiştirin hazır motor açılmışken iki kere işçilik vermezsiniz

Mevla görelim neyler...Kaderden emin olan kederden emin olurmuş, hayırlısı bakalım...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkfc66;560316
Yalnız benim araç 75kw=101 beygir.
@mkfc66,
Fark etmiyor,101'lik bu motor 74 BG den türetilmiş bir motor.Yapısı şusu busu tıpkısının aynısı.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Dün yine arıza verdi. Usta ilk arızadan sonra 3. bobinde hata verdiği için 3. ve 4. bobinlerin yerlerini bujilerle beraber değiştirdi. Dünkü arızadan sonra bu sabah gittiğimde bu sefer 4. bobinde arıza göründü. Bu iyi haber sanırım :) Şimdi de 1. ve 4. bobinlerin yerini değiştirdik (bujiler değişmedi) ki eğer bir daha arıza verdiğinde cihazda 1. bobin arızası görünürse sorun bobinde, 4. bobin arızası görünürse sorunun 4. bobinin içindeki bujide olduğu anlaşılacak.
Bu arada ustama ayrıca teşekkür ediyorum direkt bobini değiştirip beni başından savabilirdi ama masraf çıkarmamak için uğraşıyor sağolsun...


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;560499
Panik yapmayin. Sikinti yok. Bobindendir bobindeeeen :)
@DDŞ!,
Bende %1500 bobin arızası olduğundan eminimde  eğer son değişimde tümü özellikle  org. bobinlerle değiştirildiyse bu kadar sık bobin sorunu çıkması düşündürücü.