...hala aramızda sıkışık trafikte manuele alın diyenler var bence yanlış,sıkışık trafikte her durmada boşa almamız gerekiyor.manuelde sadece aracın 2 yle kalkması engelleniyor ancak ısınma yine devam ediyor.çift kavramanın bağımlılık yaptığına kesinlikle katılıyorum.
Manuele alırsanız, İstanbul gibi dur-kalkın bol olduğu durumlarda şanzıman gereksiz yere 2. vitese geçmez. 2 metrelik mesafede 2. vitese geçiyor. Bu da hem gereksiz ve fazladan kavrama hem de gereksiz vites değişimi, tüm bunların bileşimi de gereksiz ısınan şanzıman demek.
Aslında en önemlisi şu. Freni bırakıp gaza basmasanız da, eğer yol da düzse, hemen D2' ye geçiyor ama hızında değişiklik olmuyor aracın. Tam bu anda vitesi manuele alırsanız direkt 1. vitese alıyor. Bu durumda aracın hızının azalması gerekirken hiç bir şey değişmiyor. Konumu hiç bozmadan vites kolunu D' ye çekerseniz hemen D2 oluveriyor ancak hız yine hiç değişmiyor.
İşin özeti rölanti devrinde 2' de yarım debriyaj gidiyor meret. Zaten asıl arızalanmasına sebep olan da bu bence.
Koray sana boşta bekleme konusuna katılıyorum ben lambalara yaklaşırken, beklerken hep boşta beklerim. Vites D de durduğu sürece baskı rulmanları baskı altında, baskı çatalı (klanç) iticilerinin basıncını sağlayan yağ pompası hep basınç sağlamak zorunda ve gereksiz yere ömrünü tüketmekte, vitesi D den N ye almak hiç zor değil bazılarımız bunu yapamaya bile üşeniyoruz ama şanzıman için iyi.
Evet hiç zor değil. Geçenlerde D' de ve 50-60km/s hızla giderken, nasıl becerdim bilmiyorum vitesi N' ye alıverdim. Düşün bendeki paniği.
Bu boşa alma konusunu Skoda AND otomotivin hem servis şefi hem servis müdürü ile görüştüm. Bu konu benimde kafamı karıştırıyordu. İkisi de kesinlikle N ye alınması gerekmediğini bu yeni araçlarda tam fren yaptığınızda aracın kendisini N ye aldığını söylediler. Benim de fikrim onlardan dolayı alınmaması yönünde.
D konumunda durursanız sistem vitesi boşa almıyor. Vitesi 1' e takıp debriyaja basıp harekete hazır bekliyor. Servisler maalesef hep böyle vitesi boşa alıyor şeklinde anlatıyorlar. Vitesi boşa alıyor olsaydı, D' de freni bırakır bırakmaz hareketlenmezdi, en azından vites geçişi kadar bir vakit alırdı hareketlenmesi.
Tork konvertörlü şanzımanlarda bile D' de durulduğunda vites boşta durmaz. Türbinler hep yağ pompalama konumundadırlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!