škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg şanziman problemleri

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı çölkartalı2005

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba. dsg şanzıman ile ilgili karşılaştığım sorunlar ve çözümlerini dilim döndüğünce belirtmeye çalışacağım.

1. Aracım da 60.000 km den beri kalkışlarda titreme sorunu vardı ve ben buna pek aldırış etmedim.

2. Şuan 88.000 de ve aracın ekranında vites göstergesinin olduğu bölümde anahtar işareti yanıp sönmeye başladı. Aracı test cihazına bağlattığımda hidrolik pomba boşluk koruma aralıklı hatası veriyordu.

3. bu sonuçtan sonra şanzıman servisi aramaya başladım. öncelikle skoda and servisine gittim. dsg şanzıman problemlerine 5 yıl garanti verdiklerini 1000 - 1500 tl ücret karşılıgında problemin giderildiğini ancak bakımların serviste yapılması şartını aradıklarını söylediler. bende bakımlarımı serviste yaptırmadığım için faydalanamadım.

4. Daha sonra şaşmaz da ; kavrama + mekatronik ünitesi değişimi için , öztürk şanzıman servisi kavrama + mekatronik ünitesi değişimi için 7000 tl, HB şanzıman aynı arızalar için 7000 tl, Aydoğmuş şanzıman da aynı arıza için 5250 tl istedi.

5.detaylı araştırmalarım sonucu ivedik oto sanayisinde Şahinler otomatik şanzıman servisini buldum. burası ise kavrama set + hidrolik ünite + elektronik kart a 3500 tl fiyat istedi. ayrıca şanzımanı indirdiğinde volan dişlisinde de sorun varsa 1100 tl de onun ücretinin olduğunu söyledi.

6. tam bu servise yaptırmaya karar vermişken Örnek sanayi sitesinde 1258 sok. no 37 numarada Fazıl YEŞİLYURT usta ile tanıştım..kendisi DSG konusunda uzmanlaşmış bir usta.  Müşterisini de detaylı bir şekilde bilgilendiriyor...0312 3547247  0535 293 8571

DSG nin en çok arıza yapan 4 kısmı var;

Kavrama değişimi= kalkışta titreme sorunu

volan dişlisi(şanzıman ile motorun bağlantı noktası)= arızası sökülmeden anlaşılmıyor. sökülünce ortasında bulunan bilyeler dağılmış ise değişmesi gerekiyor.

mekatronik bölümünün hidrolik ünitesi= test cihazına bağlandığında hidrolik pompa boşluk koruma hatası verdiren kısım.

mekatronik bölümünün elektronik kartı= bu kart bozulduğunda zaten araba hareket etmiyor. orjinal olanının üzerinde made in romania yazıyor. bozuk değilse bile 100.000 km ye gelmiş bir aracın kartının değiştirilmesi tavsiye ediliyor.

bunlar ustadan ve diğer araştırmalarımdan edindiğim bilgiler.. isteyene e-posta adresinden resimleri atabilirim.
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2016, 15:22:53 Gönderen: çölkartalı2005 »


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun; peki son durum nedir?
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun.
Alıntı yapılan: çölkartalı2005;561512
...isteyene e-posta adresinden resimleri atabilirim.
Resimleri direkt bu konuya da aktarabilirsiniz.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=32245
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Dsg için bu kadar dikkatli olmaya gerek var mı diye düşünmeye başladım açıkçası. Aracı sıfır aldım 8000 de şuan. Ve hiç dikkat etmiyorum. Bildiğim gibi kullanıyorum. Bakalım kavrama bende arıza açacak mı?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: çölkartalı2005;561512
Arkadaşlar merhaba. dsg şanzıman ile ilgili karşılaştığım sorunlar ve çözümlerini dilim döndüğünce belirtmeye çalışacağım.

1. Aracım da 60.000 km den beri kalkışlarda titreme sorunu vardı ve ben buna pek aldırış etmedim.

2. Şuan 88.000 de ve aracın ekranında vites göstergesinin olduğu bölümde anahtar işareti yanıp sönmeye başladı. Aracı test cihazına bağlattığımda hidrolik pomba boşluk koruma aralıklı hatası veriyordu.

3. bu sonuçtan sonra şanzıman servisi aramaya başladım. öncelikle skoda and servisine gittim. dsg şanzıman problemlerine 5 yıl garanti verdiklerini 1000 - 1500 tl ücret karşılıgında problemin giderildiğini ancak bakımların serviste yapılması şartını aradıklarını söylediler. bende bakımlarımı serviste yaptırmadığım için faydalanamadım.

4. Daha sonra şaşmaz da ; kavrama + mekatronik ünitesi değişimi için , öztürk şanzıman servisi kavrama + mekatronik ünitesi değişimi için 7000 tl, HB şanzıman aynı arızalar için 7000 tl, Aydoğmuş şanzıman da aynı arıza için 5250 tl istedi.

5.detaylı araştırmalarım sonucu ivedik oto sanayisinde Şahinler otomatik şanzıman servisini buldum. burası ise kavrama set + hidrolik ünite + elektronik kart a 3500 tl fiyat istedi. ayrıca şanzımanı indirdiğinde volan dişlisinde de sorun varsa 1100 tl de onun ücretinin olduğunu söyledi.

6. tam bu servise yaptırmaya karar vermişken Örnek sanayi sitesinde 1258 sok. no 37 numarada Fazıl YEŞİLYURT usta ile tanıştım..kendisi DSG konusunda uzmanlaşmış bir usta.  Müşterisini de detaylı bir şekilde bilgilendiriyor...0312 3547247  0535 293 8571

DSG nin en çok arıza yapan 4 kısmı var;

Kavrama değişimi= kalkışta titreme sorunu

volan dişlisi(şanzıman ile motorun bağlantı noktası)= arızası sökülmeden anlaşılmıyor. sökülünce ortasında bulunan bilyeler dağılmış ise değişmesi gerekiyor.

mekatronik bölümünün hidrolik ünitesi= test cihazına bağlandığında hidrolik pompa boşluk koruma hatası verdiren kısım.

mekatronik bölümünün elektronik kartı= bu kart bozulduğunda zaten araba hareket etmiyor. orjinal olanının üzerinde made in romania yazıyor. bozuk değilse bile 100.000 km ye gelmiş bir aracın kartının değiştirilmesi tavsiye ediliyor.

bunlar ustadan ve diğer araştırmalarımdan edindiğim bilgiler.. isteyene e-posta adresinden resimleri atabilirim.
Fazıl Usta,  ne yaptı?  Kaça mal oldu?


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Kitap gibi bilgi olmuş tam dsg yi yeni almış biri olan bana güzel fikirler verdi


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;561521
Dsg için bu kadar dikkatli olmaya gerek var mı diye düşünmeye başladım açıkçası. Aracı sıfır aldım 8000 de şuan. Ve hiç dikkat etmiyorum. Bildiğim gibi kullanıyorum. Bakalım kavrama bende arıza açacak mı?
Eğer durduğunuzda, frene sadece aracı durduracak kadar basıyorsanız, kesin sorun çıkacaktır. Bu konumda sistem kalkış yapılacağını algıladığı için motor devrini biraz yükseltip debriyajı kavramada tutar. Bu da balatanın ince ince rendelenmesi demektir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Duz vites sanzimanin bile baski balata+volant degisimi 2000₺ yi bulabiliyor. Dsg nin de kavramasinin cani var o da degismeli tabi :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;561625
Duz vites sanzimanin bile baski balata+volant degisimi 2000₺ yi bulabiliyor. Dsg nin de kavramasinin cani var o da degismeli tabi :)


:clap::clap: çok doğru söyledin DSG nin arıza yapmadan bir ömür sürecekmiş gibi bir algı yaratmış baskı balata olduğu sürece ister manüel olsun ister DSG olsun kullanım tarzı ömrünü belirliyor, elektronik işin içinde oldukça arızada kaçınılmaz olur bu aldığımız diğer elektronik eşyalar için de geçerli  yani şans işi. DSG de sorun istemiyorsan çok yoğun şehir içi trafiğinde kullanmayacaksın onun yerine tam otomatik bir araç tercih edilmeli.


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;561584
Eğer durduğunuzda, frene sadece aracı durduracak kadar basıyorsanız, kesin sorun çıkacaktır. Bu konumda sistem kalkış yapılacağını algıladığı için motor devrini biraz yükseltip debriyajı kavramada tutar. Bu da balatanın ince ince rendelenmesi demektir.


Hep tam basarım start stop devreye girer mutlaka


Çevrimdışı çölkartalı2005

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;561548
Fazıl Usta,  ne yaptı?  Kaça mal oldu?


volan değişimi + kavrama değişimi + hidrolik ünitesi + elektronik kart = 4300

Kavrama iki çeşit çıkıyor. Aracın şase numarasından anlaşılabiliyor.benim kavrama eski tip olduğundan 1250 tl idi. yeni tipler sadece servisten temin edilebiliyor. fiytı 2300 tl

volan: 850
kavrama eski tip : 1250
hidrolik ünitesi (çıkma orjinal):750
elektronik beyin kartı(orjinal made in romania):850
yazılım atma:100
şanzıman yağı:100
işçilik :400 tl


Çevrimdışı çölkartalı2005

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: enoktakenokta;561515
Geçmiş olsun; peki son durum nedir?


volan değişimi + kavrama değişimi + hidrolik ünitesi + elektronik kart = 4300

Kavrama iki çeşit çıkıyor. Aracın şase numarasından anlaşılabiliyor.benim kavrama eski tip olduğundan 1250 tl idi. yeni tipler sadece servisten temin edilebiliyor. fiytı 2300 tl

volan: 850
kavrama eski tip : 1250
hidrolik ünitesi (çıkma orjinal):750
elektronik beyin kartı(orjinal made in romania):850
yazılım atma:100
şanzıman yağı:100
işçilik :400 tl


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Gecmis olsun. Bulusmada yeni revize edilmis dsg testi yapmak isteriz :)



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: çölkartalı2005;561661
volan değişimi + kavrama değişimi + hidrolik ünitesi + elektronik kart = 4300

Kavrama iki çeşit çıkıyor. Aracın şase numarasından anlaşılabiliyor.benim kavrama eski tip olduğundan 1250 tl idi. yeni tipler sadece servisten temin edilebiliyor. fiytı 2300 tl

volan: 850
kavrama eski tip : 1250
hidrolik ünitesi (çıkma orjinal):750
elektronik beyin kartı(orjinal made in romania):850
yazılım atma:100
şanzıman yağı:100
işçilik :400 tl


Geçmiş olsun. Benimde bu yıl garantim bitti, bakımları ben de kendim yapmayı düşünüyordum ama görüyorum ki DSG olunca servisle devam etmek en mantıklısı, servis ile kendi yapmış olduğum bakım arasında en fazla 200 tl fark eder diye düşünüyorum 10 yılda 2000 tl, DSG de sorun olsa serviste sanayiye nazaran daha karlı olur herhalde.