Bu madde için sipariş sürecinde modelde değişiklikler olabilir, anlarım. Fakat arabanın rengi de mi tutmaz!?
Madem istediğim özellikler satıcının keyfine kalmış ne diye sipariş seçenekleri sunarlar?
Bence de kaporanızı alıp hukuki yollara başvurun. Söz konusu maddede arabanın renginde, koltuğunda vb. size sormadan değiştirme yapılabilir diye anlaşılmıyor deyin. Sipariş alırken bantta ya da planlanan üretim süresince hangi özelliklerde araç üretileceği bellidir, ona göre sipariş alsınlar.
Arabanın siparişini bugün iptal ettim, hukuki yollara başvurmayı düşünüyorum. Nası bir yol izlemem gerektiğini araştırıyorum
Bayiinin yaptığı dalga geçmektir. Bence daha fazla muhatap olup da sinirlerinizi bozmayın. Alın kaporayı çıkın oradan. Hem özel sipariş alacak, hem de ben kendi kafama göre araba getireceğim sen ona bineceksin diyecek. Dayanak olarak da bu saçma maddeyi gösterecek. O madde muhtemelen başka bir husus için yazılmış bir maddedir. Bu işin arkasında kesin başka birşey var. Tamam bir iki farklılık olsun, kabul edelim, ama neredeyse sana skoda yerine hyundai vereceklermiş ya. Herşeyi geçtim yolda araba zarar görmüş diye birşey deseler neyse. Bunun arkasında bir bit yeniği var. İhtimallerden biri de sizin sipariş ettiğiniz aracın başkasına satılmış olması. Dediğim gibi daha fazla kafanızı bulandırmadan alın kaporanızı çıkın.
Evet bugün aracın siparişi iptal edildi. Daha öncesinde kaporayı sıkıntı yapmadan vereceklerini söylemişlerdi ama inşallah sıkıntı çıkarmadan iade ederler birde bununla uğraşmak istemiyorum
Bir hukukçu olarak söylüyorum yasal yollara başvurduğunuzda lehinize sonuç almanız çok yüksek ihtimal.
Size Mahkemeden bir şey çıkmaz diyen kıymetli arkadaşın söylediği şeyin hukuken hiç bir geçerliliği yok.
Hele ki siz tüketicisiniz her durumda 1-0 önde başlıyorsunuz maça. Tamam burası Amerika değil ama yine de çok ciddi haklarınız var. Manevi zararınız da dahil olmak üzere tüm zararınızı eksiksiz karşılayabilirsiniz.
Çok teknik detaylara girmeyim ama en basit anlatımla sözleşme yaptığınız firmanın edimi ayıplı, dolayısıyla fiyatta indirimden tutun da bakiye farkına kadar ve hatta sözleşmenin feshine kadar pek çok seçimlik hakkınız var. Firmaların sözleşmeye yazdıkları "..... hakları saklıdır" gibi pek çok ibarenin hukuken geçerliliği yok. Size bir sonuç alamazsın diyen arkadaşın göstermiş olduğu sözleşme hükmü de buna dahil.
İçinize sinmiyorsa hukuki yola başvurun. Ayıplı edimi kabul etmek zorunda değilsiniz.
Öncelikle böyle bir bilgiye ne kadar çok ihtiyacım olduğunu tahmin edemezsiniz çok teşekkür ederim. Arabanın siparişini iptal ettim kaporamı da inşallah bi sıkıntı yaratmazlarsa alacağım. Şu durumda özellikle manevi olarak çok yıpratıldım. Sonuçta araç faturanlandırılmadan iptal edildi. Bu durumda hukuki süreç için nasıl bir yol izlemem gerekir? Forumda yeniyim, bana ulaşabilirseniz çok sevinirim
Önce kaparomu geri alırım. Sonra o bayinin sorumlusuna malûm el hareketini (baş parmağın, işaret parmağı ile orta parmağın arasına sokulup yumruk haline getirilmesi) çakıp hürmetlerimi(!) sunar, ordan ayrılırdım
not: terbiyesizliğimi bağışlayın
Neler yapmak, neler söylemek istedim bilemezsiniz
manevi olarak bu derece yıpratılmanın bedelinin ödenmesini istiyorum
Kaporayı da yasal faiziyle geri isteyin faize sıcak bakmam amma o oguşlar denen bayii ye müstehak ayrıca yüce yede çek lere yazacagınızı distribütör olarak markayı kötü hale düşürdügünüz deyin bi deneyin yani çek ler direkt almanyaya bildiriyor bilginiz olsun
Bugün bizzat distribütör ile görüştüm. Satış sonrası ilk bakımınızı ücretsiz karşılayalım dediler bu benim zararımı karşılamaya yrtmedi. Araç üzerinden hiçbir indirim yapılmadı. Üstelik jantlar yanlış geldiği için benim istediğim jantların takılmasını istediğimde 2 bin tl fark eklediler. O andan sonra siparişi iptal ettik zaten.
Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Kimsenin vermediği desteği sizlerden gördüm. Biliyorsunuz çok büyük bir sorunla karşı karşıya kaldım. Bugün Skoda Türkiye distribütörü ile görüştüm bizzat. Genel müdürlüğe gittiğim an kapılardan karşılandım. Yaşanan sorunlar genel müdürlüğe kadar gitmiş. En azından ciddiye alındığımı farkettim ilk defa. Bana aracımın başka bir araçla karışmış olabileceğini, belki buralarda olduğunu, belki yolda olduğunu belki de gerçekten bir sistem aksaklığı sebebiyle aracın yanlış gelmiş olabileceğini, araştıracaklarını söylediler. Hiç olmadı tr genelinde sizin istediğiniz gibi kırmızı aracımız varsa baktırır en kısa sürede getirtmeye çalışırız dediler. O da olmadı sipariş verip en kısa sürede getirmeye çalışırız dediler. Bende benim sürem olmadığını daha fazla bekleyemicrğimi söyledim. Kırmızı ve benim istediğim dolulukta aracı zor bulacağımı söyleyince bende tamam o zaman beyazı alayım ama sizde bana bir indirim yapın dedim. Satış öncesi jestler bayiinize aittir ben müdahele edemem ama satış sonrası içinsizr destek olabilirim bir bakım hediye edelim dediler. Kabul ettim. Bayiiyi aradım alcam aracı dedim. Tamam Sena hanım hemen ben sizin jant işinizi halledeyim yeterki işiniz görülsün falan dediler. İş fiyat almaya gelince 80 bin tl olan fiyat 82bin tlye çıktı. Kendi ayıplarını örtmek yerine bide üstüne fiyat eklediler. Artık bu kadarı fazla siz bizimle dalga mı geçiyosunuz diyip arabayı iptal ettirdik. Kapora konusunda normalde sıkıntı çıkmayacaktı. Bu durumdan sonra sorun çıkarırlar mı bilemem. Şimdi opel corsa ile ilgileniyorum. Skodadan o kadar nefret ettimki wv bile bakamıyorum. Corsa daha mütevazi ve uygun bir araç fikrimi değiştirdim ve daha ucuz bir araba almaya karar verdim. KIRMIZI arabamla aranızda olacağım inşallah
)