kitapçık iyi güzel söylüyorda 1000 km niye sakin gidiyorum onu anlamıyorum.
kendi test araçlarını eze eze kullandırıyorlar müşterilere sonra satın alınca sen sakin git
tüm mekanik aksamın birbirne alışması için. leonun ilk 800 km içinde motor sesi bile değişmişti. yani yapılacak olan ilk 1000 1500 km özen göstermek zaten ondan sonrada kademeli olarak yardırmaya başlayabilrsiniz diyor.
bu arada tamamen kitapçıktaki gibi rodaj yaptım. şuan aracım 5. vites 6200 6300 gibi bir devirde 220 ye çıkıyor. 6 da 5000-5500 civarnda (6 nın oranı deli gibi uzun 4550 4600 giib 200de oluyor) 220. iki kez denedim iki deneme arası redline denemesi bile yapmadım tek farkeden ikincisinde daha rahat çıkabildiği oldu. biizm passatta 225 e kadar çıkabildim ancak passatın şanzımanı farklı daha kısa oranlı (son iki dişli leonda daha uzun son dişli oranıda farklı) ve o hızda araç daha yukarı devire çıkabildiği veya aerodinamiği daha iyi olduğu için sanırım 225 e çıkabiliyor
ha bu değerler düz yolda denendi (aynı yolda) gözle görülmeyecek kadar bile bir eğim farklı değerler verir. yani yokş aşağı biraz daha çıkar kanısındayım.
basa basa rodaj yapılmış tsi leonlarda zaten 220 225 arasında kalıyor. dolayısı ile arada hiç bir fark yok. halen basa basa rodaj yapmanın şehir efsanesinden ibaret olduğunu düşünüyorum. aradaki tek fark sürekli sakin sürülen araçlarda son hıza daha rahat çıkabilmesi. yani son sürat değişmior. mekanik olarak karşılayabildiği kapasitesi 220 ise 220 oluyor. ha şu var her motor fabrikadan aynı güçte çıkmaz. mesela alırsn 125 bg diye arkadaşınınki 126 bg çıkar seninki 123 (değerleri attım). aradaki 1 2 bg de son süratta çok cüzzi bir fark yaratır.