Ben asla kullanmam, asla yavaşlarken vites düşürüp debriyajında motorunda yüke binmesini sağlamam, asla ve asla fren yaparken tam durayazmışken debriyaja basmam, aynı anda basarım.
Şimdi çoğu yaşlı abi diyecek ki şöle iyi kompresyon böle iyi falan filan. Ben yine uzunca bi paragraf yazmıştım ama onu bulana kadar sinir krizi geçiririm bi daha yazayım.
Derler ki (haklıdırlar-haksızdırlar asla eleştirmiyor, yargılamıyorum, eleştirenede saygı duyar, cevap vermem) motor freni kullanmak balata aşınmasını azaltır, fren mesafesini kısaltır.
Ulan düşünüyüm ben bi, gencim biraz saksıda gazı açayım, fren mesafesi kısalırmış, bak şindi :lol:
Bana kısa fren mesafesi çok panik durumlarda lazım de mi, önüme şehirlerarası yolda it çıktı yada büyükbaş çıktı vs, ben g.tü kurtarmanın verdiği panikle hem mesafe kısaltmak için çatır çutur Valentino Rossinin viraja yaklaştığı gibi vites düşürecem, bide sert bastım ya ABS çalıştı direksiyon kırıp uygun yere kaçacam...
Kak git, Duo işlemci yok kafamda, debriyaj+fren gömerim kırarım direksiyonu. Ayrıcaaa, debriyajsız panik fren yaparsan 5.vitesin 1000 devrinde araba stop eder ki bu yüksek bi hızdır, tehlke yaratır, ABS siz kalırsın.
O zaman de ki kompresyon mesafe kısaltır, hülean kompresyon yapacak kadar lay lay lom ise durum zaten kısa fren mesafesine ihtiyaç yoktur ki
atarım debriyajıma hafifçe frenimi yaparım.
Ne diye ben durana kadar 4 sefer vites düşürüp debriyajımı eskitip motorumu sıkıştırayım ki!
Araç viteste iken fren yaptığın vakit frenler aynı zamanda şanzımandaki tahriğide frenler, yani balata sadece aracın ağırlığını değil, dönen krankıda yavaşlatmaya çalışır. Yükün daha fazla olacağını düşünüyorum. Yani hem giden arabayı hemde dönen motoru yavaşlatıyorsun.
Artık çoğu öğretidede en mükemmel frenajın debriyaj+fren olduğunu vurguluyorlar.
Tabi burdan şu eşşekliği çıkarmayın, yokuş aşağı inerken frene falan basmıyorum elbette, vites düşürür bırakırım kompresyonuyla akar. Sonuçta durmayacaz.
Yüksek devirlerdeki kompresyon işinede karşıyım, zaten 5.viteste sen 6000 devirde giderken yavaşlamak için kompresyonun kıralını yapsan 4 lesen, yine fren kadar çabuk ve güvenli yavaşlayamazsın, hadi yavaşlaman icab etmedi, 5 te gazı bırak, devir düşsün öle 4 le motorunda baskınında anasının ırzına geçmiş olmazsınız.
Fren dediğiniz ne ki, 40 bin gidecek balata-disk 15-20 bin gitsin. Turbolu araçlarda aşırı devir yüklemesine lörkkeden karşıyım.
Ben 200 le giderken durmam icab etse dahi debryaj+fren yaparım.