Ooo hocam hos geldiniz. Arac tercihlerinizden anldigim kadariyla sizde de var bu hastalik gecmis olsun oncelikle..
1) yag degisimi 10.000km de bir yapilabilir sikinti yok. Km nizi ve motorun durumunu bilmedigim icin afaki konusmak istemiyorum ancak 150-200k daki orjinal bir aguysa yazin 10-60 kisin 5-40 kullanirdim ben olsam. Yeni motor yapilmis yag eksiltme problemi olmayan bir aguyaysa ya yaz kis 5-40 ya da 5-30 kullanirdim ben olsam.
2) muhtemelen revizyon gecirmistir. Yapan ustanin halt etmesi. Vites gecisleri sikkntisizsa ellermeyin derim
3) katalogda hangi numara yag bahsediliyorsa onu kullanin. Internette biraz arastirmayla cikar.
4) parcacinin verdigi oem ya da contitech (continental) marka set isinizi gorur.
5) agu guclu ve saglam bir makinadir. Kolay kolay mekanik sikinti vermez. Mekanik olarak en zayif yeri ust kapak contasidir. Yastan mutevellit degismesi gerekebilir. Hemen hararetle kendini gostermez, erken teshisle degisirse can sikintisi yaratmaz. Genelde yag kapagindan da belli etmez. Su genlesme haznesinden ve sabah ilk marsta egzoz dumanindan, ilk calismadaki gec calismadan anlarsiniz. Iyi isinin ehli bir usta (hatta birkac farkli usta
) tarafindan kontrol edilmesinde fayda var.
Elektronik olarak sensorlerinden ariza verme ihtimali daha yuksektir. N75 , akismetre gibi parcalar zirt pirt olmasa da ariza yapabilir.
Yaninizda atesleme bobini tasiyabilirsiniz. Degisimi kolay ama hayat kurtarir
Ayrica konyada bulusmalar duzenliyoruz. Sizi de aramizda gormekten mutluluk duyariz