škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Fabia III Genel Soru Cevap

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreertunc84;625614
Hocam cahilligime verin bilmedigim icin soruyorum onemli olan nedir mesela arac isindiktan sonra rolantide anlik yakit tuketimi 0.6 gosteriyor tum.bunlar normalmidir

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


normal hocam, rolantide de araç yakıt tüketir. frene tam basmanızın önemi de şudur:

dsg vitesler ayağınızı frenden çektiğiniz anda kavramaya başlar ve arabayı yürütür, eğer frene tam basmıyorsanız araç kavramada kalacağı için şanzıman ömrünü kısaltırsınız.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
araç rolanti deyken devir 800 lerde falan oluyor. yakıt tüketimi de 0,5-0,6 normal değerler


Çevrimdışı emreertunc84

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Bugun tekrar denedim sicakken rolantide 750 devirin biraz uzerindeydi  ortalama 800 devir gibi her sey yolunda yardimci olan herkese cok tesekkur ederim

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı emreertunc84

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 14
    • Profili Görüntüle
Araba yine mi zamlandi yanlis hatirlamiyosam en son zamla 73.900 olmustu simdi baktim 74.600 yaziyor

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı MERT T.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar Merhabalar,

Yeni almış olduğum fabiama kış lastiği alacağım. Malum orijinal ölçüler 185/60/15 fakat hali hazırda sıfır 195/60/15 lastiklerim mevcut. Kış lastiği olarak 195 tabanlı lastik kullananınız var mı? Öneriniz nedir?


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba. 2015 model 1.2 tsi dsg style Fabia ile aranıza yarın fiilen katılmış olacağım. 1 seneye yakın Octi kullanıp mecburiyetten sattıktan sonra, 2 ay kadar bütceme uygun araç arayıp doğal olarak bulamadım malum artışlardan ötürü ve octavia keyfindenmidir bilinmez yine yine benzinli de olsa skoda da karar kıldım (yarın bi aksilik olmazsa) :)  umarım tercihimde pişmanlık yaşamam. 2 konuda sorum olacak sizlere;

-En büyük handikapım DSG araç almak zorunda kalmam  (çünkü eşimde kullanacak ve sırf bu yüzden dünya kadar para vermek zorunda kaldım) ve araç 50.000 km de. 1.2 tsi DSG ile en uyumlu motor diye duymuştum(mutlaka kullanıcıdan kullanıcıya değişkenlik gösterecektir) ama ne kadar uyumludur yada sıkıntı çeken oldu mu hiç bu km lerde kullanıcı arkadaşlardan yorum duymak isterim.

-Hızlıca eski sayfaları okumaya çalıştım daha da okuyacağım orda da değinilmiş, aracın garanti süresinin 2 yıl olup bittiği ancak dsg nin 5 yıla kadar garantili olduğu söylendi. (Hatta sonsuz km demişde olabilir emin olamadım!?) Araç hala servis kayıtlı olduğundan iyi niyet devam eder dendi. Özellikle mekatronik sıkıntısı olsa yarın bu kapsama girer mi diye sorduğumda girer ancak KAVRAMA gibi bişeyden sıkıntı yaşarsam bunun normal olduğu zaten belirli km lerde bu parçanın yada parçaların değişmesi gerektiği ve bunun garantiyle alakalı bir proses olmadığından bahsedildi. Bununla ilgili acı-tatlı deneyimi olan oldu mu acaba ? En kötü karşılaşabileceğim senaryolar nelerdir? İyi niyette sadece işçilik mi alınmıyor ve bu DSG denen illet dışarıda tamir ettirilemiyor mu?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;626291
Arkadaşlar merhaba. 2015 model 1.2 tsi dsg style Fabia ile aranıza yarın fiilen katılmış olacağım. 1 seneye yakın Octi kullanıp mecburiyetten sattıktan sonra, 2 ay kadar bütceme uygun araç arayıp doğal olarak bulamadım malum artışlardan ötürü ve octavia keyfindenmidir bilinmez yine yine benzinli de olsa skoda da karar kıldım (yarın bi aksilik olmazsa) :)  umarım tercihimde pişmanlık yaşamam. 2 konuda sorum olacak sizlere;

-En büyük handikapım DSG araç almak zorunda kalmam  (çünkü eşimde kullanacak ve sırf bu yüzden dünya kadar para vermek zorunda kaldım) ve araç 50.000 km de. 1.2 tsi DSG ile en uyumlu motor diye duymuştum(mutlaka kullanıcıdan kullanıcıya değişkenlik gösterecektir) ama ne kadar uyumludur yada sıkıntı çeken oldu mu hiç bu km lerde kullanıcı arkadaşlardan yorum duymak isterim.

-Hızlıca eski sayfaları okumaya çalıştım daha da okuyacağım orda da değinilmiş, aracın garanti süresinin 2 yıl olup bittiği ancak dsg nin 5 yıla kadar garantili olduğu söylendi. (Hatta sonsuz km demişde olabilir emin olamadım!?) Araç hala servis kayıtlı olduğundan iyi niyet devam eder dendi. Özellikle mekatronik sıkıntısı olsa yarın bu kapsama girer mi diye sorduğumda girer ancak KAVRAMA gibi bişeyden sıkıntı yaşarsam bunun normal olduğu zaten belirli km lerde bu parçanın yada parçaların değişmesi gerektiği ve bunun garantiyle alakalı bir proses olmadığından bahsedildi. Bununla ilgili acı-tatlı deneyimi olan oldu mu acaba ? En kötü karşılaşabileceğim senaryolar nelerdir? İyi niyette sadece işçilik mi alınmıyor ve bu DSG denen illet dışarıda tamir ettirilemiyor mu?
Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim.


hocam öncelikle hayırlı olsun aracınız :)

- dsg artık o kadar da sorunlu bir şanzıman değil. nasıl kullanacağını bilen birinden alıyorsanız aracı sizin de sıkıntı yaşamanız zor olur ancak eşinize püf noktalarını öğretin bence.

- kavrama dediğiniz gibi manuel araçlardakiyle aynı sistem olduğu için zamanla tükenen bir şey. ona yapacak bir şey yok ve manuel araçlara göre daha pahalı. çift kavramalı sistemin bir cilvesi bu.

- iyi niyet garantisinde parça parası alınmaz, sadece işçilik ücreti temin edilir. ben telefonda sordum, 5 yıl falan gibi bir şeyden bahsedilmedi. kapsam dahilinde olursa sınırsız iyi niyet garantisi var denildi. yani sorunun sizden kaynaklı olmaması gerekiyor.

- dışarıda yaptırmanız mümkün ama yine de ucuz değil, özellikle mekatronik sıkıntısı oldukça masraflı oluyor. sırf bu yüzden iyi niyet garantisini bozmanızı tavsiye etmem. en kötü senaryo da zaten mekatronik bozulması.

- bildiğim kadarıyla her dsg bulunduğu motor ve araca göre ayrı ayarlanıyor. çünkü vites aralıkları aracın ağırlığı ve motor gücüne göre değişkenlik gösteriyor.

işten dolayı kafam çok karışık, eksik yazdıysam kusura bakmayın. sorularınız olursa yine yazabilirsiniz.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14532]Agronom[/MENTION] aracı ilk aldığın tarihten itibaren bütüm bakımlarını skoda da yaptırırsan iyi niyet garantisinden faydalanıyorsun. Dsg ye herkes kötü falan diyordu ama ben şu ana kadar fabia lardan hiç duymadım dsg sorunu yaşayan. Bir arkadaş kavrama değiştirdi sadece onun dışında bi sıkıntı yaşayan duymadım.  Yani yaşayabileceğin en kötü senaryo nedir inan bilemiyorum :) inşallah yaşamazsın öyle bi senaryo.

Dsg dışarda yaptırılıyor tabiki ama biraz külfetli olabiliyor diye duydum. youtube da okuduğum yorumlarda 2000 tl den kapının açıldığını okumuştum.


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smtcglr;626310
[MENTION=14532]Agronom[/MENTION] aracı ilk aldığın tarihten itibaren bütüm bakımlarını skoda da yaptırırsan iyi niyet garantisinden faydalanıyorsun. Dsg ye herkes kötü falan diyordu ama ben şu ana kadar fabia lardan hiç duymadım dsg sorunu yaşayan. Bir arkadaş kavrama değiştirdi sadece onun dışında bi sıkıntı yaşayan duymadım.  Yani yaşayabileceğin en kötü senaryo nedir inan bilemiyorum :) inşallah yaşamazsın öyle bi senaryo.

Dsg dışarda yaptırılıyor tabiki ama biraz külfetli olabiliyor diye duydum. youtube da okuduğum yorumlarda 2000 tl den kapının açıldığını okumuştum.

[MENTION=15281]coxcomb[/MENTION] ve sana öncelikle teşekkür ederim sağolun.
Dostum bu bahsettiğiniz kavrama normal bildiğimiz baskı balata mantığında olan ve yine normal araçlardaki gibi kullanıma bağlı olarak belirli km lerde değiştirilmesi gereken bir parça mı acaba? Yani bunu bakıp deneyerek anlayabilirler mi yarın öbür gün yolda kalmayalım?

"Bilgi Olarak":
Ben bu gün özel bi servisi arayarak aynı sorularımı yineledim. Adam bana araç için özellikle senin dediğin gibi Fabia larda bi sıkıntı duymadığını (Benzinli) yineledi. Gözün kapalı al kardeşim en baba arızan 2500TL , malzemeler Bişey Bişey (alman firmasıymış) den çıkar aynı parçalar servistekilerde sadece VW arması basılır fark budur dedi. Tabiki servisi kötülemesi anormal bişey değil adamın ekmek kapısı, ayrıca normal bakım masraflarından fazlasıyla o bozulması muhtemel parçaların fiyatlarını çıkarırlar milletide korkutup servise köle ederler iyi niyet falan da hikaye sakın kanma falan dedi. Ben birazda eski mantıkta bi adam olarak malzemeciye gidip ruhsatı verip abi şu parçanın valeo sunu ver ha, bu parçanın Oparını ver ha uğraştırma zihniyetiyle yıllarca araçlarıma orj. parça alıp bildik tanıdık ustaların başlarında hem izleyerek hem sorarak bakım yaptırmaya aşina olduğumdan bugünkü muhabbet beni cezbetmedi değil yani. Alman düz ve yan sanayilerine daha aşina olamadığımızdan olsa gerek. Neyse daha bakımına bi 10.000 km 8 ay var biraz daha düşünmeye vaktim olacak sanırım. Cuma günü hayırlısıyla bi marşına basalım da :)


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
hocam aynen öyle, zaten çift kavramalı şanzımana "yarı otomatik" denmesinin sebebi o. manual vites bir arabanın otomatikleştirilmiş hali gibi çalışıyor, mekatronik dediğimiz beyin bizim yerimize vites değiştiriyor. iç içe geçmiş iki dişli sistemi olduğu için de vites geçişlerinde sarsıntı minimum düzeye iniyor ve seri geçişler sağlıyor.

nasıl anlaşılır bu emin değilim ama ayağınızı frenden çektiğiniz anda araç kavramaya geçip ileriye doğru gidiyor zaten, muhtemelen zamanla bu özellik körelecektir. [MENTION=14532]Agronom[/MENTION]


Çevrimdışı Feridun

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Herkee merhabalar. Uzunlara led takan var mı acaba?


Çevrimdışı sonadanalı

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar arabam fabia 1.0 tsi 95 hp manuel, araçta motor sesi geliyor hem içeride hem dışarıda, özellikle 1. ve 2. viteslerde, biraz dizeli andırıyor sesi, 3 silindirli olduğundan mı kaynaklanıyor herkeste buna benzer motor sesi mevcut mu?


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sonadanalı;627317
arkadaşlar arabam fabia 1.0 tsi 95 hp manuel, araçta motor sesi geliyor hem içeride hem dışarıda, özellikle 1. ve 2. viteslerde, biraz dizeli andırıyor sesi, 3 silindirli olduğundan mı kaynaklanıyor herkeste buna benzer motor sesi mevcut mu?


1,2tsi dsg kullanıyorum yaklaşık 1 aydır, rampa vs hariç aracın çok fazla sesi gelmiyor hatta bazen rolantide iken çalışıp çalışmadığından emin olamıyorum. Biraz gaza yüklendiğimde çıkan hafif ses aşırı hoşuma gidiyor nedense. Sanki kükrüyor gibi :) dizel araç kullandım yıllarca belki de ondandır bana sessiz gelmesi. Saygılar.


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Yeni Fabia larda bulunan içine telefon koyulan küllük şeklindeki parçayı bulma imkanımız var mı? 2015 fabia mın ön küllük konan kısmına tam olur mu acaba o parça?


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;627760
Yeni Fabia larda bulunan içine telefon koyulan küllük şeklindeki parçayı bulma imkanımız var mı? 2015 fabia mın ön küllük konan kısmına tam olur mu acaba o parça?


hocam bulan arkadaşlar var ancak büyük boyutlu telefonlar sığmıyormuş şimdiden haberiniz olsun. nerede bulduklarını yazacaklardır.