arkadaşlar otomatik fabia araç aldık sıfır park etme ve harekete geçme aşalamalarını yazabilirmisnizzz. kafam karıştı herjes farklı bir şey söylüyor...birde mandala herseferinde basmak mı gerekiyor
park yerinde aracınızı son konumlandıracağınız pozisyona gelin ardından...
ayak freni basılı olacak zaten >vitesi N konumuna alın > el frenini çekin > ayak frenini bırakın > araç meyildeyse salınımını yapsın ve bu sayede yük vites dişlisine değil fren balatasına binmiş olur > tekrar ayak frenine basın > vitesi P konumuna alın > aracınızı kapatın.
bu işlem dsg vites kutunuzun ömrünü inanılmaz derecede arttıracaktır. bu şekilde aracı kapattığınız zaman (5 saniye sürüyor alışınca) tekrar çalıştırmada da herhangi bir kasma olmuyor şanzımanda.. direkt durduğunuz gibi P ye alıp kapatırsanız ve hafif de meyil varsa, aracı tekrar çalıştırıp P konumundan D ye yada R ye alırken kolun zorlandığını ve vitesin ilk geçme anında sert bir ses çıkardığını farkedersiniz. bu şanzımanı zorladığınız anlamına gelmektedir. kaçınmak lazımdır. mandala D ve S konumları arasında gidip gelmek dışında her seferinde basmanız iyi olur.
yokuş aşağı boş vitese atıp ekonomi yapmaya çalışan biri değilseniz şimdi yazacaklarımı okumanıza gerek yok
D den N ye atmak için basmak gerekmez ancak bazı arkadaşlar yokuş aşağı giderken hala 82 model Şahine bindiklerini sandıklarından otomatik aracı boşa atmaktadırlar, bu sadece şanzımanı dağıtmaya yarar uzun vadede. ayrıca bu araçlar da dahil yeni nesil hiçbir araç yokuş aşağı giderken gaza basılmadıkça tek bir damla yakıt bile tüketmezler. cut off denen sistem vardır. ha şöyle ki ben devir ibresini görüyorum 2-3 binlerde ve motor sesi geliyor nasıl yakıt tüketmiyor olabiliriz ki derseniz hemen onu da açıklayım. yanma odasındaki ateşleme kesiliyor. ama tekerler şanzıman dişlisine bağlı olduğundan şanzıman dişlisini çevirmeye devam ediyor, şanzıman dişlisi de krank a bağlı olduğundan krankı çevirmeye devam ediyor, o da pistonlara bağlı olduğundan pistonlarda hareket etmeye devam ediyor... yani aracınız yine dakikada 3 bin devir çeviriyor ama yakıt püskürtme ve ateşleme olmuyor. mantık olarak siz aracı hareket ettirmek için gaz veriyorsunuz ve bu üretilen güç, aksamlardan geçerek tekerleğe kadar ulaşıyor. yokuş aşağı giderken de bunun tam tersi bir süreç yaşanıyor ve tekerlerin dönme momentumu motora kadar geri iletilerek pistonların hareket etmeye devam etmesiyle sonuçlanıyor. ancak yokuş aşağı boş vitese atarsanız yakıt ekonomisi yaptığınızı zannedip aslında yakıt tüketirsiniz. çünkü vites dişlisini kavramadan ayırırsınız ve kranka, dolayısı ile pistonlara hareket geri iletilmez. araç da pistonların durmaması için ateşleme yapmaya devam eder.