"Yorgunluk tespit sistemi, 65 km/h ve daha yüksek hızlarda direksiyon üzerinde konumlandırılan sensörlerin yardımıyla sürekli bir şekilde sürücünün sürüş tutumunu değerlendirir ve sürücünün sürüş elverişliliği hakkında çıkarımlar yapar.
Sistem normal sürüş alışkanlığı dışında farklı tutum algıladığında, yolculuğa ara verilmesi gerektiğini hem çok fonksiyonlu gösterge üzerinde görsel olarak belirtirken hem de sesli olarak sürücüyü uyarır. Bu sayede sistem sürücüye doğru karar vermesi konusunda destek sağlar."
https://binekarac.vw.com.tr/yorgunluk-tespit-sistemi-fatigue-detection-teknolojisi.aspx
Bu açıklamayı biliyorum zaten hocam. Ben de aracın farklı olarak neyi algıladığını merak ediyorum işte. Bebek olduğu için ve yakıt tasarrufu yapmak için arabayı zaten her şartta stabil kullanıyorum, 80'i geçmiyorum, ani kalkış ve fren yapmıyorum vs. Bu sensörler nelerdir ve neleri ölçerek yorgunluk çıkarımına varıyor? Bunu merak ediyorum tam olarak. Mesela;
1-Şerit takip sistemi olsa ve istemsiz bir şekilde sürekli şeritten çıksam uyarı verebilir, ama o sistem yok.
2-Vites değiştirmeyi unutarak aracı devirsiz kullansam, anlarım; ama devirsiz kullanma durumum da yok.
3-Araç dışı yakınlık sensörleri olsa ve trafikte diğer araçlara fazla yakın sürüş yapsam yine uyarı verebilir, ama öyle bir sistem de yok.
gibi.